به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب : ۳۱۸۸۳
ترقي در واكنش به سخنان رييس‌جمهور؛

آشتی ملی نه؛ فتنه‌گران اول مجازات شوند!

گروه سياسي: عضو شورای مرکزی موتلفه استفاده حسن روحانی از اصطلاح «آشتی ملی» را «برازنده» نظام ندانسته و گفت: آشتی ملی برای کشورهای درگیر و جنگ‌زده‌ای همچون سوریه است و اگر فتنه‌گران می‌خواهند با ملت آشتی کنند، ابتدا باید به کیفر اعمال سال ۸۸ شان برسند و بعد با مردم آشتی کنند!
آشتی ملی نه؛ فتنه‌گران اول مجازات شوند!
حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به سخنان امروز حسن روحانی در جمع راهپیمایان مبنی بر آشتی ملی، گفت: معتقدم سخنان امروز روحانی در باره آشتی ملی، مربوط به افرادی است که تحت تاثیر جریان فتنه راهشان را از مردم جدا کردند. وی قصد دارد که آنها را به جمع مردم بازگرداند در حالی که همین افراد که تعدادشان هم اندک است، در سال 88 به مردم خیانت کردند.

وی، ادبیات آشتی ملی را برازنده ایران ندانست و با بیان اینکه آشتی ملی برای کشورهای درگیر و جنگ زده‌ای همچون سوریه، افغانستان و عراق است، اظهار داشت: ملت با هم قهر نیستند که آشتی کنند و آحاد مردم با هر سلیقه و دیدگاه‌هایی از اصول و آرمان‌های انقلاب، یکپارچه و متحد دفاع می‌کنند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه تصریح کرد: آن‌هایی که در جریان فتنه از نظام، انقلاب و مردم فاصله گرفتند در اقلیت بسیار کمی هستند، ضمن اینکه مطالبه اصلی مردم محاکمه این فتنه‌گران است نه آشتی با آنها، اگر هم فتنه‌گران می‌خواهند با ملت آشتی کنند، ابتدا باید به کیفر اعمال سال 88‌شان برسند و بعد با مردم آشتی کنند. امروز ایران در اوج قدرت و قوت قرار دارد، لذا طرح موضوع آشتی ملی اصلا بی‌معناست.