به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۴:۱۰
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب : ۳۴۳۸۷
در یک فیلم مصری در ازای ۵ پوند!

بهترین بازیگر اسکار چگونه هنرپيشه شد؟

گروه هنري: کیت بلانشت که اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را در سال ۲۰۱۴ به خود اختصاص داد، كار سينمايي خود را در نقش «سیاهی لشکر» در یکی از فیلم‌های کمدی احمد زکی، بازیگر مصری آغاز كرده بود.
بهترین بازیگر اسکار چگونه هنرپيشه شد؟
رسانه‌های مصري گزارش دادند: آغاز فعالیت هنرپیشگی کیت بلانشت در مصر بود، هنگامی که برای نخستین بار در سن ۱۸ سالگی به این کشور رفت. بلانشت که متولد سال ۱۹۶۹ است، اکتبر سال ۲۰۱۳ در حاشیه تجلیل از فعالیت‌های هنریش در جشنواره سینمایی نیویوک گفته بود که فعالیت هنری خود را با بازی در یک فیلم مصری در ازای ۵ پوند، آغاز کرد. او خاطرات آغاز فعالیت هنری خود را این گونه بازگو کرد که در سن ۱۸ سالگی به عنوان «سیاهی لشکر» در یک فیلم مصری در مقابل مبلغ اندکی پول و مقداری فلافل، ظاهر شده بود. به نوشته روزنامه‌های مصری، بلانشت در سال ۱۹۹۰ به قاهره رفته بود و در آنجا، با یک جوان اسکاتلندی آشنا شد. این جوان از بلانشت خواست تا به عنوان «سیاهی لشکر» در یک فیلم سینمایی درباره مشت زنی با نام «کابوریا» در مقابل ۵ پوند مصری، نقش ایفا کند. او نیز از روی کنجکاوی، این پیشنهاد را پذیرفت.

بلانشت در این باره گفت: «کار بسیار دشواری بود. با دیگران به مدت بیش از ۶ ساعت روی زمین در میان ازدحام، سر و صدا و گرد و خاک می‌نشستم تا تنها یک صحنه آماده شود. اما خوشحال بودم که ساندویچ فلافل رایگان گیرم می‌آید.» بلانشت نقش یک دختر آمریکایی بور را ایفا کرد که احمد زکی را تشویق می‌کند. در یک سکانس فیلم، بلانشت در محل مسابقه مشت زنی حاضر است و در آن، احمد زکی، هنرپیشه مصری، به رقابت با یک مشت زن خارجی می‌پردازد. خیری بشاره کارگردان فیلم از بلانشت می‌خواهد در زمانی مشخص در تشویق احمد زکی، فریاد بزند. بلانشت در چند صحنه فیلم حضور داشت. او با مجموعه‌اي از مردم، به همراه احمد زکی، رقصید و ترانه اصلی فیلم را که «کابوریا» نام دارد، خواند.