به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۸:۳۲
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۲۰ ساعت ۲۱:۵۰
کد مطلب : ۳۵۳۳۸
غرب پس از عبور از گردنه بی‌اعتمادی، دوباره وارد وادی تردید نشود

هاشمی: صداقت شرط دستیابی به نتایج مثبت در مذاکرات است

گروه سياسي:​ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تغییراتی که برای آینده ایران و کشورهای 1+5 ایجاد شده است، گفت: غرب نباید بگذارد مخالفان گفت‌وگوها دوباره ابرهای تیره تردید را در فضای مذاکرات مستقر کند.
هاشمی: صداقت شرط دستیابی به نتایج مثبت در مذاکرات است
 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار سفیر فرانسه در ایران، با مهم توصیف کردن مذاکرات وین و ژنو برای کشورهای جهان، افزود: لابی صهیونیسم با تمام توان تلاش می‌کند که کشورهای اروپایی و آمریکا را از مسیر گفت‌وگو منحرف کند و در نتیجه مسئولیت عقلای دیپلماتیک خیلی سنگین است که پس از عبور از گردنه‌های سخت بی‌اعتمادی، دوباره وارد وادی شک و تردید نشوند. وی صداقت در گفتار و رفتار را شرط دستیابی به نتایج مثبت در مذاکرات دانست و تاکید کرد: اگر مجموعه قدرت‌های بین‌المللی صادق باشند و بخواهند مسأله را دیپلماتیک حل کنند و دنبال اهداف دیگری نباشند، ایران آمادگی کامل دارد.

هاشمی رفسنجانی افزود: ایران اسلامی به خاطر فتوای رهبر خویش که هم مرجع تقلید است و هم رهبر سیاسی جامعه، ساخت سلاح هسته‌ای را حرام می‌داند و از کسانی که برای قتل‌عام انسان‌ها در آینده برنامه‌ریزی می‌کنند، متنفر است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره سوابق فرانسه و جایگاه این کشور نزد مردم ایران نیز گفت: یکی از قطعات درخشان، حضور چند ماهه امام (ره) در فرانسه بود که به پیروزی انقلاب اسلامی منتهی شد و مردم ایران به خاطر این علاقه، خیابانی را «نوفل لوشاتو» نامگذاری کرده‌اند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حضور بازرگانان فرانسوی در ایران را خوب و برای آینده روابط مؤثر خواند و خطاب به سفیر فرانسه تصریح کرد: اگر کشور شما برای توسعه روابط، جدّی باشد، ظرفیت‌های بالایی برای همکاری و گسترش روابط وجود دارد. بر اساس این گزارش، برونو فوشه - سفیر فرانسه در ایران - نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از مسئولیت سفارت در جمهوری اسلامی ایران، گفت: طی دو سالی که در تهران هستم، دریافته‌ام که ایرانیان با عواطف ظریف انسانی، عاقلانه زندگی می‌کنند.سفیر فرانسه در جمهوری اسلامی ایران افزود: دولت فرانسه با فرستادن بازرگانان به ایران ثابت کرده است که علاقه‌اش برای گسترش روابط، واقعی است.

وی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 نیز اظهار کرد: مذاکرات وین تأثیرات زیادی در آینده روابط ایران و جهان و جلب اعتماد دو طرف داشت که قبل از آن وجود نداشت. برونوفوشه با تأکید بر لزوم نهایی شدن توافقات ژنو گفت: اگر چه مذاکرات پیچیده است، اما دولت متبوع من به مذاکرات و نتایج آن اعتقاد داشته و دارد.  سفیر فرانسه در تهران، با اشاره به اینکه "فرانسه دومین قدرت هسته‌ای غیرنظامی جهان است"، افزود: مردم ایران هم در جهت استفاده صلح‌آمیز از مواهب دانش هسته‌ای حقوق و تعهداتی دارند که توجه به آنها در مذاکرات مهم است. وی در پایان، با ابراز نگرانی از اوضاع سوریه، لبنان و عراق، به نقش ایران در تحولات منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: ماجراهای تروریستی منطقه را آلوده کرد و ناامنی خاورمیانه به ضرر همه جهان است.

جمشيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۰ ۲۲:۱۷
باز هم خودت. ديگران كه با مردم بيگانه اند. (212190)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۰ ۲۳:۲۹
اقای هاشمی در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها تجدید نظر کنید... این طرح هیچ چشم اندازی ندارد جز اینکه فضای اقتصادی کشور بسته تر شود... (212218)