به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۱:۱۸
 
۶۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۳۳۸۰۸
آیت الله هاشمی: در هشت سال گذشته ما گرفتار بودیم

مردم از خسارت‌هایی که به کشور وارد شده چیزی نمی‌دانند

گروه سياسي:​ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: در طول چند سال اخیر بخاطر سیاست های نادرست برخی خیلی از امکانات را از دست دادیم و اگر سیاست های پیش بینی شده درست عملیاتی می شد ما از قطر در برداشت نفت و گاز عقب نمی ماندیم.
مردم از خسارت‌هایی که به کشور وارد شده چیزی نمی‌دانند
آیت الله هاشمی رفسنجانی در سومین سمپوزیوم بین‌المللی ایران 1404 اظهار داشت: از سال های پیش برخی دوستان به فکر این افتادند تا برای بالا بردن سطح زندگی مردم و موقعیت جمهوری اسلامی ایران وارد مسائل زیربنایی شوند، اما متاسفانه زحماتی که در اولین و دومین سمپوزیوم کشیده شد، هنوز به ثمر نرسیده است و نیاز است کسانی که در این زمینه زحمت می کشند، جدی تر وارد عمل شوند. وی با بیان اینکه در همه دنیا مساله انرژی به عنوان مساله ضروری و مبنایی برای بشریت است، گفت: پیش بینی می شد و پیش بینی می شود که بسیاری از جنگ ها و درگیری ها بر سر مساله انرژی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: برخوردهای محدود و لشکرکشی ناتو به عراق بخاطر مخازن انرژی این کشور است. هاشمی رفسنجانی در ادامه اینطور گفت که در مساله بهار عربی علت لشکرکشی ناتو به لیبی بخاطر منابع انرژی این کشور بود که در همسایگی اروپا قرار داشت. وی همینطور علت حضور ناتو در افغانستان و عراق را بخاطر ایران دانست و تصریح کرد: هدف اول این کشورها ایران است؛ چراکه کشورمان به لحاظ منابع انرژی حرف اول را در جهان می زند و مهمترین منبع تامین انرژی است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متاسفانه بسیاری از کارهایی که برنامه ریزی شد، بر روی کاغذ ماند. وقتی برنامه چهارم توسعه را با توجه به سند چشم انداز تدوین کردیم در مجمع اصلاح شد و خیال می کردیم با این کار راه باز می شود تا نیروهای مردمی به میدان بیایند، اما شاهد بودیم که به اهدافمان نرسیدیم و به جای نزدیک شدن به آن اهداف، دور شده ایم.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به رشد منفی اقتصاد گفت: می گویند این رشد منفی 5 درصد بوده در حالی بود که پیش بینی ما مثبت 8 یا 9 درصد بود. وی در ادامه اظهار داشت: در این مدت اقتصاد کوچک و مردم ما فقیر شدند البته شاید برخی این فقر را احساس نکنند، اما وقتی اقتصاد کوچک می شود، مردم هم فقیر می شوند؛ چراکه آنطور که باید از منابع انرژی استفاده نشده است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایران کلکسیونی از انرژی های فسیلی است، گفت: اگر ما عالمانه و درست از این انرژی ها مصرف می کردیم قدرت عظیمی داشتیم. هاشمی رفسنجانی بیان کرد: بسیاری از منابع خود را بخاطر سیاست خارجی نادرست در این مدت از دست دادیم. ایران جایی است که می تواند آسان‌ترین و امن ترین مسیر لوله های نفت و گاز برای صادرات را در خود داشته باشد. اگر سیاست درست داشته باشیم می توانیم همه محصول پارس جنوبی را به خارج برای مصارف جهانی از ایران عبور دهیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در زمان ما قراردادی را با ترکمنستان امضا کردیم و گاز این کشور را 25 دلار می خریدیم و 95 دلار به ترکیه می فروختیم که سود زیادی برای ما داشت، حتی با آنها قرارداد بستیم برای اینکه وابستگی آنها به روسیه کم شود همه گاز آنها بجز گاز مصرفیشان را بخریم تا انحصار گاز در منطقه در اختیار ایران باشد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حتی نیازوف رئیس جمهور ترکمنستان هم وقتی به تهران و دفتر من آمد، خواهش کرد که به جنوب تهران برویم و با یک حرکت نمایشی جوشکاری خط لوله را انجام دهیم تا همه دنیا بدانند خط لوله انتقال گاز از ترکمنستان به خارج از ایران راه افتاده است.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: اگر خط لوله های نفت و گاز از ایران عبور می کرد، امنیت دنیا وابسته به ایران بود و اینقدر به آسانی مزاحم ایران نمی شدند و این تهدیدها در کار نبود. وی در ادامه افزود: ما همه امکانات را در طول این چند سال گذشته بخاطر سیاست های نادرست برخی از دست دادیم، البته کار از اختیار ما در رفته و برگرداندن آن سخت است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام این را هم گفت که اگر سیاست های پیش بینی شده درست عملیاتی می شد، امروز از قطر در برداشت نفت و گاز عقب نبودیم. ما در این مدت خسارت‌های زیادی دیدیم که مردم از این خسارت ها چیزی نمی دانند.

وی گفت: امروز عراقی ها تا مرزهای ما آمده اند چاه زدند و از منابع انرژی استفاده می کنند، آب های مرزی ما امروز هدر می رود و معلوم نیست که چقدر آب به بیرون از کشور می‌فرستیم. هاشمی رفنسجانی توضیح داد: همین الان در مورد آب دچار یک فاجعه هستیم و اگر دریاچه ارومیه با همین سرعت خشک شود، روزی خواهد رسید که همه اطرافش تا شعاع 300 کیلومتری غیرقابل زندگی خواهد بود. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: با توجه به داشتن آب محدود و مصرف نادرست آب در بخش های مختلف بویژه کشاورزی، نمی دانم 10- 15 سال آینده دیگر کشور چگونه می خواهد زندگی کند.

وی ادامه داد: در 7- 8 سال گذشته ما گرفتار بودیم اما الان با توجه به روزنه کوچکی که باز‌شده است، کشورهای خارجی مانند سوئد درخواست همکاری برای استفاده خورشیدی داده اند و حتی آنها پیشنهاد دادند 50 درصد زباله های شهرهایمان را در اختیار آنها بگذاریم تا نیروگاه‌های کوچکی را در شهرهای مختلف درست کنند. هاشمی رفنسجانی گفت: پیش بینی می شود در سال 2020 آمریکا بزرگترین صادرکننده نفت جهان باشد با این کار دیگر وابستگی آنها به منطقه کم شده و همه چیز برعکس می شود و آمریکایی ها قیمت نفت را تعیین می کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با بیان اینکه ما نیاز به تکنولوژی های روز داریم، گفت: این کار برعهده دانشگاهیان است و و نظام باید از هر اختراع خوبی حمایت کند. ما نیز در دانشگاه آزاد در خدمت شما هستیم و قرار است پردیس های زیادی را در این خصوص تاسیس کنیم. ما به عنوان بخش خصوصی دستمان باز است و می توانیم منابع خوبی را تامین کنیم.

علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۱۲:۳۸
چرا بابت این همه خسارت که در 8 سال گذشته به مملکت وارد شده ؛ احمدی نژاد و دار و دسته اش را بازداشت و محاکمه نمیکنند ؟ (209915)
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۱۴:۳۰
خودی بودن ! مگر اصلاح طلب هستند که برن اوین صفا سیتی کنند؟ (209941)
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۲۳:۴۶
آقای هاشمی @
اما مردم خوب می دونن شما چه کردید ...البته بازم خیلی چیزل مخفی موند !!! (210025)
شهرام
United States
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۲۰:۰۰
دوست من از قدیم گفتن چاقو دسته خودش را نمیبره !!! اینها همه داخل یک دایره هستند ، فقط نوبتی عوض میشند! (209982)
بختیاری باغیرت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۲۳:۳۵
شما لطف کن از آمریکا واسه ما نسخه نپیچ عزیز
خودمون بادیم و میدونیم چه کنیم
یطوری حرف میزنید انگار جرج بوش یا خیلی های دیگه ررو که جنگ طلبی رو گسترش دادن و خون میلیونها بیگناه رو ریختن محاکمه شدن
احمدی بیچاره تا قبل 90 واسه مردم عادی بد نبود حالا شاید واسه یه سری خبرنگارو هنرمند و قشرهای خاص و سیاسیون مخالفش بد بود ولی واسه ما فرقی نداشت، 2 سال آخر خورد به تحریم ها بیچاره در صورتی که پیش بینی نمیکرد همچین چیزی رو و کمر دولتش از لحاظ اقتصادی شکست (210022)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۲۰:۲۸
علیرضای عزیز احمدی نژاد ودار ودسته اش مشتی سیاستمدارند وطبیعتشان اینگونه اقتضا می کند که با نیرنگ به قدرت دست پیدا کنند و پس از آن سرکوب وغارت رواج خواهد یافت.مقصر تنها این جماعت نیستند.ملتی تقصیر کار است که در بزنگاه تاریخ همواره اشتباه کرده است.نگوییم که اینگونه نیست.ایراداتمان را ماله کشی نکنیم. همه تقصیر داریم.اسیر تخریب هاشمی شدند وژاک شیراک ایرانی شکست خورد تا لوپوئن افراطی از صندوق سر برآورد واین شود که می بینیم. (209985)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۲۱:۵۳
احمدي نژاداز زاويه اي ديگر كارهاي مفيدي هم براي عده اي ديگر كرده است !!!!مثلا مراكز ترك اعتياد بر پا كرد تا ميليونها نفرشاغل مشكوك به معتاد بودن دردستگاهها بعلت عدم كارآييشان به آنجا مراجعه كرده و به بهانه اقدام براي درمان سر كارهاشون بمونند و حقوق بگيرند! شما هم اگر بگرديد از اين نمونه كارهاي احمدي نژاد بازهم مي تونيد پيدا كنيد !!!!! (210003)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۲۱:۵۵
شما احمدي نژاد را از فرمانداري به استانداري ارتقاء داديد حاج آقا !!! شما ايشان را خوب مي شناختيد!! (210004)
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۱۲:۴۱
سلام بر استوارترین مرد تاریخ ایران و منطقه.
درود بر شما
امام خمینی: نهضت زنده است تاهاشمی زنده است (209917)
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۱۲:۴۳
هاشمی پاینده باد. (209919)
مشتی ماشالا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۱۲:۴۵
همه ی امیدمان به شما بود شمکا هم که با روحانی نا امیدمان کردی
همان افراد نا مقبول دولت قبل همه کاره این دولت هم هستند (209920)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۱۳:۱۵
ای کاش دوستان فرصتی به شما می دادند تا این حرفها را زودتر عنوان کنید (209928)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۱۳:۲۲
سلام..
بله الان رها شدیم.. آزاد آزاد... در صف های طویل پیچاپیچ شهرهامان..
و پیامی از عدالت با سیگنال های محرمانه... عزت زیاد (209929)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۱۳:۲۲
صحبتهای خوبی است اماکوعمل... سال به سال اوضاع داره داغون ترمیشه... (209930)
بلشل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۱۳:۴۵
چه ژستی گرفته یکی نیست بگه از خسارتائی که خودت به مملکت زدی خبر داری با تقسیم اب زاینده رود با پیمانکاری کردن شرکتهای بزرک برده داری راه انداختی والی اخر.......................................................................................................................... (209935)
جوان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۱۳:۴۶
جناب آیت اله انتخابات 92 سرآغاز قیام دانشجویانی است که در دانشگاه ودولت شما تربیت شده اند.

ما هرگز نمیگذاریم 8سال افراطی ها برگردد.چون با امام وشهدا عهد کردیم نگذاریم انقلاب دست افراطیون بیفتد (209936)
یرزیلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۱۴:۰۵
آیت الله هاشمی رفسنجانی مثل مروارید گرانبهایی هستند که متآسفانه قدر ایشان را نمیدانند و یک سری انسان ناآگاه سعی در منزوی کردن ایشان دارند.
پایدار باشی آیت الله. . . (209938)
ایران 88
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۱۴:۲۴
هاشمی تو بمان برای
انقلابی که برای بقایش خون های فراوان جوانان ایرانی به پایش ریخته شده
تو خود مرد زخم دیده این انقلابی
تو و امثال تو زجر کشیدید تا این انقلاب استوار بماند
اینک افرادی امده اند دم از ولایت فقیه میزنند که اگر موقعیتش جور شود . . . مانند قهر کردن 10 روزه دکتر
اینک افرادی شده اند رزمندگان اسلام که خود رزمندگان راهم ضد ولایت فقیه میدانند و اگر زبانم لال بفهمند جنگی در راه است پا به فرار خواهند گذاشت...
بهار چاپش کن!!!!!!!!!!!!!!!!! (209940)
ش،ق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۱۴:۳۸
چطور ميگين مردم فقر را حس نمى كنند،طبقه مرفه يا قشر متوسط منظور كدام بوده، (209942)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۱۴:۴۸
با به به و چه چه نه شکمی سیر میشه نه مشکلی از مشکلات کردم درمان میشه دلار و سکه هم دوباره کشید بالا و این یعنی اوضاع از دست این دولت هم داره خارج میشه گرانی اینا یعنی گرانی همه چیز انگار قیمت ها در ایران به سکه و دلار وابسته هستند بنزین هم بکه بالا باید عزا داری کنیم دوباره واقعا چه بلایی سر کشور اوردن (209945)
مراد
Romania
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۱۵:۱۴
سلام علیکم ، برادر این حرفها را اگر یک انسان عامی میزد میگفتیم دلش واسه مملکت میسوزه ولی کاره ای نیست تا کاری بکند ، ولی وقتی شما در راس جکومت و یکی از رئوس مملکتی میزنید دارید شانه از زیر مسئولیت خالی میکنید ، یعنی کل مشکلات کشور ایران همین 8 سال بود وبس هیچ محکمه ای هیچ نظارتی وجود نداشته نه خیر همگی می خواستید که این چنین شود ( حرکتی کردید نثیجه نداد ) وگرنه چگونه به این خوبی الان میتوانید با دنیا مذاکره کنید همه اینها به این خاطر است که دنیا دست شما را خواند مطمئن باشید روزی که نفت تمام شود ... (209952)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۱۵:۳۱
اقای هاشمی امیدوارم همینطور که میگویی همینطور عمل کنی خیلی ها حرفهای زیبا میزنند ولی در عمل.... (209954)
یک دانشجو
United States
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۱۵:۴۱
احمدی نژاد و تمام دار و دسته افراطی ها باید در دادگاه محاکمه شوند این ها بلایی به سر مملکت آوردند که دشمن خارجی هم نمیتوانست. (209957)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۲۳:۱۵
البته به اضافه ای فتنه گران (210016)
عابد زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۱۵:۵۰
یه چنین مغز متفکری رد صلاحیت میشه اوایل همکه احمدی نزاد امد گفت این برا کشور خطرناکه کسی گوش نکرد تا نتیجشو دیدیم به نظرم ایشون سرمایه بزرگی برا کشور هست . . . (209959)
محمدیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۱۶:۰۵
از ایشان سوال شود پرداخت دلار 70ریال در زمان شما که تماما سر از بازار لوازم یدکی بنز در آورد بدستور چه کسی غیر از خود حضرت مستطاب بود ثروت خاندان هزار فامیل ایشان از کجاست همه از باغ پسته است رانتهائی که استفاده کردند ومینمایند خدائیش من وشما میتوانیم تصور کنیم آقا جان مردم حافظه خوبی دارن هم گرگها وهم روباه را میشناسند ضمن اینکه همه خطاهای شما ووابستگان شما را میدانند احمدی نژاد هم همکاسه خود شمابوده واست بازی در نیاورید بابا مردم .خدا میداند که اگر به همین حضرت آقا اهمیت ندهند ووی را بایکوت کنند ... (209964)
انصاف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۱۶:۱۳
خودت که بیشتر از همه ضربه زدی دولت خاتمی حاصل دولت شما بود که مملکت را به بحران کشیدی شما کمیته صیانت از آرا درست کردی و تقلب رمز فتنه را شما کلید زدی حالا شدی دلسوز کشور (209965)
منصف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۲۱:۵۹
دولت آقاي خاتمي محصول بزرگمنشي و فرصت شناسي ملت بود لطفا به بيست و دو ميليون رأي دهنده و خانواده هايشان توهين نكن! (210005)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۲۳:۱۷
آقا انصاف انصافا گل گفتی (210017)
دادشی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۱۶:۱۵
یارو چنان حرف می زنه که هرکی ندونه میگه دوران خودش مردم گل میگفتند وگل میشنفتند آقای به اصطلاح محترم دوران هشت ساله خودت رانت خواری های بزرگی که الان چوبش رو میخوریم شاهکارهای فرزندان واطرافیانت بدبختی های مردم در دوران به اصطلاح سازندگی هنوز از یاد هیچ کس نرفت (209966)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۲۰:۳۳
داشی اولا درست حرف بزن.لمپن هم که باشی ادب خوب است.یارو یعنی چه؟! تا دوست شما دکتر ویرانی نبود همه می گفتیم هاشمی بدترین است.خدا را شکر که شما به ما فهماندید که شب تار را ندیده از غروب می ترسیدیم.شبی که شما بر کشور حاکم کردید چنان تطاول وغارتی را سبب شد که در تاریخ نظیر ندارد.خوب خوردند وخوب بردند حالا که دستشان کوتاه شده جزع وفزع می کنند.حق دارند نانشان آجر شده وپالان یابوشان پشت در مانده است.اگر فرصتی بیابند همه مار ا از دم تیغ خواهند گذراند داشی.غفلت کافیست. (209987)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۲۰:۳۷
به عنوان یک ایرانی مدافع انقلاب همه را مقصر می دانم.همه اشتباه کردیم.باید اشتباهاتمان را بپذیریم تا امید احیا شود.آقای هاشمی هم باید از خود انتقاد کند در علن.احمدی نژاد استاندارش بود.از لپ لپ که در نیامده بود.چرا به چنین روحیه ای استانداری دادید.وزیر اطلاعاتتان را با یونسی وعلوی مقایسه کنید.به شما انتقاد بیشتر وارد است.یکبار در پیشگاه ملت عذر بخواهید. (209988)
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۱۶:۳۸
جناب هاشمی ،تمام این تصمیمات و سیاستهای غلط را برای ما آمریکا و کفار گرفتند و انها را اجرائی کردند و قانون تصویب کردند .الهی دانائی ده که در راه نیفتیم و بینائی که که در چاه نیفتیم (209967)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۱۶:۴۲
خدایا ماایرانیها چه گناهی مرتکب شده ایم که با اینهمه ذخایر همیشه باید در رنج و عذاب باشیم (209968)
اب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۱۶:۵۰
تو که میدانستی چرا سکوت کردی ؟

چه کسی پاسخگوی مردم است . ثروت کشور را نابود کردید و سکوت کردید

وظیفه یک مسلمان سکوت است .

مومن حودش را بخطر و زحمت میندازد تا دیگران در امنیت و راحتی باشند این کلام علی است (209969)
بینام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۱۷:۲۳
آقای هاشمی شما که در مسند ریاست تشخیص مصلحت نظام بودید و هستید آیا الان باید به فکر اینجور مسائل بیافتید و عنوان کنید . نمیشد زودتر جلوی این مسائل و ضررها را گرفت . چطور جلوی بنی صدر را سریعا گرفتید و عزلش کردید . احمدی نژاد که هزار مرتبه ویرانگر تر بود . (209972)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۱۸:۲۷
مشكل ايران عزيز قائم به فرد بودن است وتا قانون اصلاح نشود مشكل ما ادامه دار است. (209973)
ارین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۱۸:۵۱
خاطرات دوران هاشمی رو بیاد بیارید بعدا نظر بدید (209974)
عبدالهی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۱۹:۰۲
سلام بر یادگار امام،حضرت ایت ا... اگر شما درست میفرمایید چرا با گذشت 7ماه از دولت جدید،بعنوان نمونه در وزارت داخله همان کشور کماکان مدیران دولت قبل در ستاد مرکزی،فرمانداران؛بخشداران قبل حکومت و حاکم و حکمرانی میکنند. و امنیت شغلی با همان مدیران سابق چند%است. وقتی قحط الرجال است چند مدیر نداریم توقع ما این است که بتوانیم چاه های نفت و گاز و غیره را به نحو احسن حل و گره از مشکلات برداشته شود .آقا به نظر می رسد حضرتعالی خیلی خوشبین هستید؟ مرکز ثقل امنیت و ساستگذاری کلان وزارت کشور است و... (209975)
علی
United States
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۱۹:۱۲
مردم خبر دارند، ولی صدای اعتراضشون رو خفه کردید.
همان موقع که جوانها آمدند و گفتند احمدی نژاد رییس جمهور ما نیست، هم خبر داشتند.
ولی همه کسانی که حامی و دلسوز مردم بودند را حبس و حصر کردید!! (209976)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۱۹:۱۳
به انصاف هاشمی زجر کشیده این انقلاب ونظام است ولایق هر مقام باهوش ودانا خدا ایشان را برای مردم ایران نگهداره (209977)
ج....
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۱۹:۴۸
آقاي هاشمي اسطوره است. افسوس براي افرادي چون محسن رضائي كه از وي درس نگرفتند. و هردم كانديد مي شود،تا راي ها راخراب كند. (209980)
محمد
United States
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۲۰:۲۸
اقا هاشمی دوست داریم به خاطر اینکه حرف دل مردم میزنی (209986)
انسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۲۰:۴۲
مردم از خسارت هایی که وارد شده است خبر دارند .. اما جرأت بیانش را ندارند ..
در این جا که امثال من نظر میدهیم نیز بخیالمان ناشناس هستیم و غیر قابل پیگیری ... (209990)
یه بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۲۰:۵۸
ای بابا اگه عرضه دارین کار بکنین چرا همش هی گیر دادین به هشت سال گذشته (209991)
oop
United States
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۲۱:۲۲
درود بر هاشمی بزرگ سردار سترگ ایران (209994)
دلسوخته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۲۱:۲۷
ایت الله هاشمی انسانی معتدل و دارای فکر خوب و باهوش که ای کاش در این هشت سال دور نمی بود و از تجربیات ان استفاده می شد. (209995)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۲۱:۴۰
حاج آقا خدمت شما عرض شود كه براي انقلابيون و آسيب ديده هاي مستقيم از جنگ خسارتها زياد بودند وليكن براي بسياري از كنار گود نشينان ، دعواي انقلاب بسيار هم سودمند بود آهن ، دارو،پارچه چادري، ماشين آلات ، كاسبي از تحريمها باهمراهي بيگانگان ، رشوه و ارتشاء قاچاق كالا و انسان و تجهيزات جنگ وووووووو (209999)
ف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۲۱:۴۷
سایتتون خیلی افراطیه همه میدونن که هاشمی داره از احمدی نژاد انتقام میگیره ساستایی مصل شما از لابیهای خاصی تغذیه میشید ونظرات مخالف خودتونم تاب نمیارید بزارید (210001)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۲۳:۲۶
شما که قطعا گرفتار بودی .بیا دستتو ببوسم (210020)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۲۳:۳۶
آیت ا.. گرامی چرا به مردم همه چیز را نمی گویید؟مگر فقط برای راهپیمایی ها محرم می شویم؟ واقعیت را از چه کسی پنهان می کنید؟ (210023)
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ۲۳:۵۶
سلام برهاشمی عزیز این یاورامام ورهبری
لعنت خدابرانانکه کشورومردم به این روزانداختن (210028)