به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۲۴ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب : ۴۱۶۰۸۷

درمان سرطان با سم کرم کاترپیلار

درمان سرطان با سم کرم کاترپیلار
گروه علمی:محققان می‌گویند می توان از سم کرمی به نام کاترپیلار برای ایجاد حفره‌هایی در سلول‌های سرطانی و نابودی این سلول‌ها استفاده کرد. مسیر کشف داروهای قابل توجه از پنی سیلین تا راپامایسین، اغلب یک مسیر تصادفی بوده است. اکنون، محققان امیدوارند کشف شگفت‌انگیز دیگری که بار دیگر با باکتری‌ها مرتبط است، برای از بین بردن سلول‌های سرطانی مورد استفاده قرار گیرد.

در یک مطالعه جدید، دانشمندان دانشگاه کوئینزلند دریافتند که زهر موجود در کرم کاترپیلار می‌تواند به همان روشی که سموم باکتریایی E.coli و سالمونلا باعث ایجاد بیماری می‌شوند، سوراخ‌هایی را در سلول‌های سرطانی ایجاد کند.

کرم کاترپیلار به طرز شگفت انگیزی، قابلیت سوراخ کردن مولکول ها را برای بیش از 400 میلیون سال پس از به دست آوردن این قابلیت از طریق انتقال ژن مورد نیاز از باکتری های دیگر حفظ کرده است. این توانمندی برای درمان انواع کشنده سرطان و غیره قابل استفاده است.

سموم این کرم که سوراخ‌هایی را در سلول‌ها ایجاد می‌کند، به دلیل ایجاد توانایی دارورسانی اهمیت دارد. ممکن است از این طریق راهی برای مهندسی مولکولی به منظور هدف قرار دادن صرف سلول‌های ناسالم یا کشتن انتخابی سلول‌های سرطانی ابداع شود.

کرم کاترپیلار که حتی به شوخی به آن کاترپیلار دونالد ترامپ گفته می‌شود، شکل لارو پروانه فلانل جنوبی است و در سراسر ایالات متحده و عمدتاً در ایالت‌های جنوبی یافت شده و نیش دردناکی دارد که توسط خارهای سمی نافذ پوستش که در میان موهای مبهم پنهان شده‌اند، ایجاد می‌شود. عوارض جانبی این نیش متفاوت است، ازعلامت سوختگی بسیار ناخوشایند به شکل کاترپیلار گرفته تا واکنش های شدیدتر که باعث می شود افراد به اورژانس مراجعه کنند.
برچسب ها: درمان سرطان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها