به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۲:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۰۱ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب : ۴۱۷۶۰۲

قیمت جدید برنج هندی و پاکستانی اعلام شد

قیمت جدید برنج هندی و پاکستانی اعلام شد
گروه اقتصادی:دبیر کمیسیون تامین کنندگان و واردکنندگان برنج گفت: با توجه به میزان واردات برنج، احتمال کمبود عرضه و گرانی برنج خارجی و نوسانات بازار برنج ایرانی دور از انتظار نیست.مسیح کشاورز، دبیر کمیسیون تامین کنندگان و واردکنندگان برنج گفت: بنا بر آمار از ابتدای سال حدود ۳۰۰ هزارتن برنج توسط بخش خصوصی وارد شده است.او با بیان اینکه سالانه یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن برنج وارد شده است، افزود: از وزارت جهاد تقاضا کردیم امسال ۲ ماه از ممنوعیت واردات کسر شود که تاکنون اتفاق خاصی نیفتاده است.


کشاورز ادامه داد: برآورد ما این بود که دوره ممنوعیت اعمال نمی‌شود چراکه با وجود مشکلات ارزی، برنج به میزان کافی وارد نشده است و اکنون بخش عمده از ارز ۳۰۰ هزار برنج وارداتی هم دولت به ما بدهکار است.دبیر کمیسیون تامین کنندگان و واردکنندگان برنج گفت: با توجه به میزان واردات برنج، احتمال کمبود عرضه و گرانی برنج خارجی و نوسانات بازار برنج ایرانی دور از انتظار نیست. در نهایت بازرگانی دولتی به عنوان رقیب بخش خصوصی همانند سنوات قبل از ذخایر احتیاطی اقدام به عرضه می کنند.او از ثبات بازار برنج خارجی خبر داد و گفت: نرخ کنونی هرکیلو برنج هندی ۴۰ تا ۵۵ هزار تومان و برنج پاکستانی ۴۵ تا ۶۰ هزار تومان است.

قیمت برنج ایرانی در تهران چقدر است؟
 قیمت برنج طارم فریدون‌کنار در کیسه‌های سبزرنگ و ۱۰ کیلویی به دو میلیون تومان رسیده است. در این صورت خرید برنج طارم فریدونکنار که احتمالا گران‌ترین کیسه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به‌حساب می‌آید، کیلویی ۲۰۰ هزار تومان آب می‌خورد. کیسه ۱۰ کیلویی برنج طارم معطر برند موحد را یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان یعنی کیلویی ۱۸۰ هزار تومان می‌فروشند.

قیمت برنج هاشمی برند بوستان عرش به کیلویی ۱۴۶ هزار تومان رسیده است. چون کیسه ۱۰ کیلویی آن را یک میلیون و ۴۶۰ هزار تومان می‌فروشند. برند عماد همین نوع برنج را با اسم برنج هاشمی درجه یک در کیسه ۱۰ کیلویی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌فروشد. برنج هاشمی معطر برند کاویش با قیمت کیلویی ۱۳۰ هزار تومان فروخته می‌شود. قیمت برنج هاشمی برند گلستان که درمقایسه با برند‌هایی که تا اینجا اسم آوردیم، سرشناس‌تر است، تقریبا به کیلویی ۱۵۰ هزار تومان رسیده و قیمت برنج هاشمی برند طبیعت را باید کیلویی ۱۱۱ هزار و ۸۸۰ تومان بدانیم.

برنج شیرودی که جزو ارزان‌ترین نمونه‌های ایرانی است، در کیسه‌های ۱۰ کیلویی و سبزرنگ فریدون‌کنار کیلویی ۸۲ هزار تومان فروخته می‌شود. قیمت برنج شیرودی برند آقامیر به کیلویی ۸۰ هزار تومان رسیده است و برنج شیرودی برند برنج تو که جزو ارزان‌ترین گزینه‌ها در تهران است، کیلویی ۵۵ هزار تومان فروخته می‌شود.
مرجع : تجارت نیوز
برچسب ها: برنج قیمت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها