به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۶:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۱۹ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب : ۴۲۱۰۶۲

برکناری رئيس ستاد کل ارتش کره شمالی

برکناری رئيس ستاد کل ارتش کره شمالی
گروه بین الملل: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با تغییر ژنرال ارشد ارتش خواستار آمادگی بیشتر نیروهای نظامی این کشور برای جنگ احتمالی و افزایش تسلیحات و گسترش رزمایش‌های نظامی شد.
بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی این کشور(KCNA)، رهبر کره شمالی این اظهارات را در جلسه کمیسیون نظامی مرکزی بیان کرد. در جریان این نشست همچنین برنامه‌هایی برای انجام اقدامات متقابل و افزایش توان بازدارندگی کشور ارائه شد که این خبرگزاری از شرح جزئیات آن خودداری کرده است. 
در این گزارش همچنین آمده است که کیم تصمیم گرفته پاک سو ایل، رئيس ستاد کل ارتش این کشور را که از حدود هفت ماه قبل در این سمت حضور داشت برکنار کند. درباره دلیل برکناری او نیز اطلاعاتی منتشر نشده است.
ژنرال ری یونگ گیل، که پیش از این وزیر دفاع کشور بود، جایگزین پاک سو ایل شده است. ژنرال ری قبلا نیز به عنوان رئیس ستاد ارتش خدمت می‌کرد اما در سال ۲۰۱۶ از این سمت برکنار شد و ادامه غیبت او در رویدادهای رسمی، باعث شد گزارش‌هایی در کره جنوبی مبنی بر اینکه این ژنرال نظامی اعدام شده، منتشر شود. با این حال او پس از چند ماه با یک پست ارشد نظامی دیگر دوباره به صحنه بازگشت. 
در ادامه گزارش رسانه دولتی کره شمالی، بدون ارائه جزئیات آمده است که کیم هدفی را برای گسترش ظرفیت تولید سلاح تعیین کرده است. او هفته گذشته از کارخانه‌های اسلحه‌سازی بازدید کرد و خواستار ساخت موتورهای موشکی، توپخانه و سایر سلاح‌های دیگر شده بود.عکس‌های منتشر شده توسط این خبرگزاری نشان می‌دهد که کیم روی نقشه به سئول و مناطق اطراف پایتخت کره جنوبی اشاره می‌کند.
ایالات متحده کره شمالی را متهم کرده که برای جنگ در اوکراین به روسیه تسلیحاتی از جمله گلوله‌های توپخانه، راکت و موشک می‌دهد؛ روسیه و کره شمالی این ادعاها را رد کرده‌اند.
در این گزارش آمده است که کیم همچنین از ارتش خواسته تا رزمایش‌هایی را با جدیدترین تسلیحات و تجهیزات کشور انجام دهد تا نیروهای خود را برای نبرد آماده نگه دارد.
کره شمالی قرار است رژه شبه‌نظامیان را نیز در ۹ سپتامبر به مناسبت هفتاد و پنجمین سالروز تاسیس جمهوری برگزار کند. کره شمالی تعدادی گروه شبه‌نظامی دارد که از آنها برای تقویت نیروهای نظامی خود استفاده می‌کند.
ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی هم قرار است بین ۲۱ تا ۲۴ اوت، یک مانور نظامی برگزار کنند که کره شمالی آن را تهدیدی برای امنیت خود می‌داند.
برچسب ها: کره شمالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها