به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۲۰ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب : ۴۲۱۲۶۴

دستور رهبر تازه اون به ارتش کره شمالی 

دستور رهبر تازه اون به ارتش کره شمالی 
گروه بین الملل:  رهبر کره شمالی، در آستانه مانور مشترک کره جنوبی و آمریکا به فرماندهان ارتش کره شمالی دستور داد که نقشه‌های جنگی را تدقیق کرده و واحدهای عملیاتی در خطوط مقدم را به حالت آماده باش درآورند.
کیم جونگ اون همواره ادعا کرده که مانورهای مشترک کره جنوبی و آمریکا تمرین حمله نظامی به این کشور هستند و از آن به عنوان بهانه‌ای برای گسترش و تسریع برنامه‌های تسلیحاتی کره شمالی بهره برداری کرده است.
ارتش کره شمالی از آغاز سال ۲۰۲۲ تاکنون بیش از ۱۰۰ آزمایش موشکی انجام داده که تنش در سطح منطقه را به شکل کم سابقه‌ای افزایش داده است. کارشناسان معتقدند که هدف برنامه‌های هسته‌ای نظامی کره شمالی تثبیت این کشور به عنوان یک قدرت اتمی و وادار کردن آمریکا و متحدان آن به مذاکره در مورد موضوعات امنیتی و اقتصادی از موضع قدرت است.
به گزارش رسانه دولتی کره شمالی در جلسه  کمیسیون نظامی حزب حاکم بر این کشور که ریاست آن برعهده کیم جونگ اون است، آمادگی نیروهای مسلح کره شمالی و تصمیم گیری در مورد اقدامات ضد تهاجمی مورد بررسی قرار گرفت.رسانه‌های دولتی کره شمالی در پوشش این خبر بارها تاکید کردند که «اقدامات تعرضی» دشمنان کره شمالی از جمله مانورهای نظامی در سطح منطقه افزایش یافته است و در «بوجود آوردن رویارویی نظامی» گستاخانه‌تر شده اند.خبرگزاری دولتی کره شمالی گزارش داد که کیم جونگ اون در جلسه کمیسیون نظامی حزب حاکم بر ضرورت «دستیابی به قابلیت‌های تهاجمی بیشتر» برای تقویت نیروی هسته‌ای بازدارنده این کشور تاکید کرده است.
او از صنایع هسته‌ای کره شمالی خواست که حجم تولید انواع تسلیحات و مهمات را افزایش داده و به ارتش نیز دستور داد که برای تسلط بهتر بر تمامی تسلیحات جدید «مانورهای نظامی» بیشتری برگزار کنند.به گزارش خبرگزاری دولتی کره شمالی رئیس جمهور این کشور فرمان مربوط به «اجرای اقداماتی نظامی مهم» را صادر کرده است. رسانه‌های دولتی کره شمالی در گزارش‌های خود به جزئیات این فرمان اشاره نکرده اند.
کیم جونگ اون در جلسه  سپهبد ری یونگ جیل را به جای ارتشبد پک سو ایل به مقام فرماندهی ستاد مشترک نیروهای مسلح کره شمالی منصوب کرد.کیم جونگ اون از آغاز دوران رهبری خود در سال ۲۰۱۱ بارها و به طور ناگهانی مقامات ارشد دولتی و نظامی را تغییر داده است. کارشناسان یادآوری می‌کنند که در نظام حکومتی کره شمالی که «رهبر» هیچگاه مسئول ناکامی‌ها و یا کم کاری‌های حکومت تلقی نمی‌شود مقامات تحت فرمان او مسئول شناخته شده و برکنار و گاه مجازات می شوند.
برکناری ارتشبد پک سو ایل پس از هشت ماه از فرماندهی ستاد نیروهای مسلح نشان می‌دهد که کیم جونگ اون از عملکرد او راضی نبوده است و به سپهبد ری را که قبلا مدت‌ها این مقام را برعهده داشت اعتماد بیشتری دارد.سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی در واکنش به اظهارات رهبر کره شمالی گفت:«اختصاص منابع بیشتر به قابلیت‌های نظامی و جنگی در شرایطی که فقر مردم کره شمالی تشدید می شود اسفناک است.»
او افزود:«کره شمالی به جای افزایش هزینه‌های تسلیحاتی باید به ایمنی مردم این کشور در برابر طوفان‌هایی که به زودی به منطقه خواهند رسید توجه کند. ما به آمادگی دفاعی خود ادامه می‌دهیم و تهدیدهای توخالی کره شمالی بر ما تاثیر نخواهد داشت.»
سخنگوی ستاد نیروهای مسلح کره جنوبی نیز در یک نشست خبری گفت که نهادهای امنیتی این کشور و آمریکا تمامی فعالیت‌های نظامی کره شمالی از جمله برنامه‌های تسلیحاتی آن کشور را زیر نظر دارند.یکی دیگر از مصوبات جلسه  کمیسیون نظامی حزب حاکم در کره شمالی برگزاری رژه نظامی در روز نهم سپتامبر به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس جمهوری دموکراتیک خلق کره شمالی است.
این سومین رژه نظامی خواهد بود که در سال ۲۰۲۳ برگزار می شود. کارشناسان یادآوری می‌کنند که کره شمالی هیچگاه در یک سال بیش از دو رژه نظامی برگزار نکرده است.
 
برچسب ها: کره شمالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها