به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۶:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۲۷ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۴۴۵۲۶۲

ستارگان از منچستر تنفر دارند!

ستارگان از منچستر تنفر دارند!
گروه ورزشی:شهر منچستر از نگاه برخی از بازیکنان فوتبال شهری خسته کننده و بی‌حس عنوان می‌شود.
به گزارش ورزش سه؛ گاهی اوقات بزرگترین مانع نقل و انتقالاتی یک بازیکن برای انتقال به یکی از 2 تیم شهر منچستر، ماندن در این شهر است. دنی آلوس قرار بود در سال 2017 به منچسترسیتی بپیوندد و گفته‌های او نشان می‌داد آلوس از همکاری دوباره با فردی که با او به تمام افتخارات رسیده بود، هیجان زده باشد.

 او به ورزشگاه اتحاد رفت و همراه با پپ گواردیولا ناهار خورد و راجع به آینده حضورش در منچسترسیتی صحبت کرد. این بازیکن یوونتوس را متقاعد کرده بود تا به صورت یک طرفه فسخ کند تا این دیدار دوباره اتفاق بیفتد اما پس از آن یک اتفاق شوک برانگیز رخ داد. خشم گواردیولا هنگام مصاحبه با رسانه‌های انگلیسی فقط از این خبر می‌داد که آلوس از این انتقال ممانعت کرده و مسافر پایتخت فرانسه شده است. دلیل؟ جوانا سانز، همسر وقت آلوس نمی‌خواست در منچستر زندگی کند و آلوس که به تازگی ازدواج کرده بود، سکونت در شهر عشق را به همکاری با پپ ترجیح داد.

اگر چه شهر منچستر در سال‌های اخیر با دگرگونی‌های عظیمی روبه‌رو شده و ساختمان‌های بلند آن با نیویورک رقابت می‌کند اما هنوز هم از نظر جذابیت، قافیه را مادرید، بارسلونا، میلان، تورین و پاریس باخته است. افرادی چون آنخل دی‌‍ماریا، کارلوس توس و نولیتو هم از منتقدان سفت و سخت شهر منچستر حساب می‌‎شوند. در تابستان امسال، ایلکای گوندوغان با ذکر گرم بودن شهر منچستر از این تیم جدا شد و حال به این موضوع خواهیم پرداخت که ماجرای اصلی چیست!

موفقیت یعنی بازی برای تیم‌های شهر منچستر
اگر معتقد باشیم لیگ برتر انگلیس جذاب‌ترین رقابت جهان است و بسیاری از بازیکنان جهان برای بازی در این لیگ هیجان دارند، باید به این موضوع تاکید کنیم که منچستریونایتد و منچسترسیتی بهترین تیم‌های انگلیس هستند زیرا یکی از لحاظ افتخارات و تاریخ یکی از بزرگترین تیم‌های جهان است و منچسترسیتی یکی از بهترین تیم‌های قرن بیست و یکم بوده است. در نتیجه قطعا تمامی نفرات به سفر به شهر منچستر فکر می‌کنند و واضح است افرادی چون ارلینگ هالند و جک گریلیش که جوان هستند به زندگی در منچستر علاقه داشته باشند زیرا می‌توانند هر فصل قهرمان لیگ برتر انگلیس شوند.

اینجا برای تفریح نیست!
در آخرین خط از پاراگراف قبلی، به اشتیاق بازیکنان جوان برای حضور در شهر منچستر و کسب افتخارات مختلف اشاره کردیم اما برای افرادی مانند دنی آلوس، آنخل دی‌ماریا و حتی ایلکای گوندوگان که به تمامی افتخارات رسیده‌اند، اولویت‌های دیگری وجود دارد. اگر جوان باشید و قصد پر کردن کلکسیون افتخاراتتان را داشته باشید، به شما سفر به منچستر پیشنهاد می‌‍شود اما برای فردی چون گوندوگان که 7 سال در این شهر زندگی کرده و تمامی افتخارات ممکن را بالای سر برده، سوال است که چرا باید در شهری زندگی کند که آسمانش خاکستری‌ است و برای خوردن سوشی باید به لندن یا لیورپول سفر کند؟

شما نمی‌توانید منچستر را با بارسلونا مقایسه کنید. بارسلونا شهری است که تمام روز آفتابی است،می‌توانید برای تفریح به ساحل بروید، مردم در سراسر اروپا برای تعطیلات به اروپا می‌روند و هر غذایی دوست داشته باشید در کسری از ثانیه آماده است. منچستر شهر زشتی نیست اما در حد و اندازه پاریس، بارسلونا و حتی لندن که به نیویورک اروپا معروف است، زیبا نیست.

بهبود آشپزی و غذای خوب
کمبود غذای خوب در منچستر یک شکایت رایج در بین بازیکنان منچستریونایتد و منچسترسیتی است. همسر دی‌ماریا، غذاهای شهر منچستر را «منزجرکننده» عنوان می‌کند و حتی همسر دخیا که شوهرش از سال 2011 در منچستریونایتد بازی می‌کند، ترجیح داد از اسپانیا بازی همسرش را تماشا کند تا مجبور نباشد غذای این شهر را بخورد. 

سارا ارفاویی، همسر گوندوگان سال قبل با خبر شکایت از کیفیت 5 رستوران خبرساز شده بود و در مصاحبه با «اسپورت بیبل» گفت: «من تمام شهر را گشتم اما ترجیح می‌دهم در خانه غذا درست کنم و به رستوران‌های شهر نروم.» از طرفی زمانی شهر منچستر از لحاظ شهرت آشپزی در رتبه اول قرار می‌گیرد که متوجه می‌شوید رستوران کاتالونیایی پپ گواردیولا تاثیر به سزایی در این رتبه‌بندی دارد و اغلب تصاویری که هالند در آن مشغول خوردن استیک است یا گارناچو با ولع غذای ژاپنی می‌خورد، در رستوران پپ گرفته شده است!

نولیتو و کمبود آفتاب
آسمان خاکستری منچستر و بارندگی شدید، فراتر از شوخی است. منچستریونایتد شانزدهمین شهر مرطوب جهان است اما میلان، مونیخ و لیون در صدر هستند و ما تا به حال ندیده‌ایم کسی بگوید من به دلیل باران، به  میلان، اینتر و بایرن مونیخ نمی‌روم!

نولیتو وینگر سابق سیتی با اعلام اینکه کمبود نور خورشید در منچستر باعث تغییر رنگ پوست دخترش شده و به نظر می‌رسد دخترش در غار زندگی می‌کند، خبرساز شد. نولیتو از سلتاویگو مرطوب‌ترین شهر اسپانیا به منچستر پیوسته بود. میانگین بارندگی در سلتا روزانه 5.8 میلی لیتر است و در مقایسه با 3.2 میلی لیتر شهر منچستر، کمی شرایط را سخت می‌کند و به این ترتیب او خیلی زود از سیتی می‌رود.

مرد تنهای شهر
نولیتو اگر پس از یک سال به دلیل ناسازگاری با آب و هوا به اسپانیا برگشت، سرخیو آگوئرو یک دهه از عمرش را با سیتی گذارند و با 275 گل بهترین گلزن تاریخ منچسترسیتی شد که قطعا مهم‌تر گل او در سال 2012 شکل گرفت. در مستند «همه یا هیچ» که در سال 2018 منتشر شد، آگوئرو صحبت عجیبی کرد و گفت بسیاری از روزها را تنها می‌گذارند و در بیشتر اوقات فراغت خود تنها بوده است. او همچنین نسبت به زبان انگلیسی تسلط نداشت و این موضوع در فینال لیگ قهرمانان اروپا زمانی که سسک فابرگاس به عنوان مترجم او عمل کرد، بیشتر به چشم آمد.

توز: منچستر هیچی ندارد!
تبس برخلاف آگوئرو در همان دوران حضورش اعتراضش را به گوش رسانه‌ها رساند. او به طرز اعجاب‌انگیزی در سال 2009 پیراهن سرخ منچستریونایتد را با پیراهن آبی روشن منچسترسیتی عوض کرد. او پس از سال 4سال زندگی در شهر منچستر گفت: «منچستر هیچ چیز ندارد و چه برای مهاجرت و چه برای تعطیلات هیچ وقت به منچستر برنمی‌گردم. در طول دوران زندگی‌ام هرگز به فرهنگ آنها عادت نکردم و انگلیسی را یاد نگرفتم. اگر می‌خواهید با من صحبت کنید، مشکل شماست. می‌توانید اسپانیایی یاد بگیرید!»

منچستر شهر نیست، خرابه‌ است
مشکل دی‌ماریا و همسرش با شهر منچستر، سرآمد اعتراضات است. او با 76 میلیون دلار رکورد خرید یونایتد را به خود اختصاص داد و تحت تاثیر مشکلاتش با لوئیس فن خال بعد از یک سال به پاریس نقل مکان کرد. خانواده او در بدو ورود، با سرقت اموال منزلشان روبه‌رو شدند اما همسرش جورجینا کاردوسو اعتراف کرد حتی قبل از زندگی در شهر منچستر از این شهر متنفر بود. او گفت: «من نمی‌خواستم به منچستر بروم زیرا بعد از ازدواج آگوئرو با جیانینا مارادونا به منچستر سفر کردیم. وحشتناک بود. ما به مادرید برگشتیم و آنخل به من گفت به نظرت برای فصل بعد به کجا برویم؟ من فقط یک جمله گفتم. هر کجا بروی من میایم اما حاضر به زندگی در خرابه‌ای به نام منچستر نیستم!» 

کاردوسو همچنین گفت: «اینجا خرابه‌ای بود که بر ذهن مردمش نیز تاثیر گذاشته بود. تو در خیابان راه می‌روی و این احساس را داری که می‌خواهند تو را بکشند. همه دخترها درگیر آرایش غلیظ انگلیسی هستند و زمانی که من بدون آرایش در شهر گشت و گذار می‌کردم، گویا من چیزی دارم که آنها به زور به دست می‌آورند.»

ماتا و صحنه هنر
به اندازه کافی از شرایط عجیب شهر منچستر نوشتیم اما تعداد انگشت شماری از بازیکنان غیربومی  زندگی در منچستر را دوست داشتند. بهترین مثال خوان ماتا است که در سال 2014، با ترک چلسی به منچستریونایتد پیوست. ماتا زمانی که در لندن بود، یک وبلاگ راه اندازی کرد و درباره تجربیات خودش می‌نوشت و زمانی که به منچستر مهاجرت کرد در مورد تجربیات عاشقانه زندگی‌اش در شهر فرهنگ و هنر می‌نوشت! او هیچ وقت از زندگی در منچستر ناراحت نبود و حتی با وجود انتقال به گالاتاسرای، یک نمایشگاه هنری در شهر منچستر راه انداخته است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها