به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۲:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۱۹ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۴۴۹۵۰۵
طرح توسعه شهرهای صنعتی ۱۴۵ میلیون دلاری عربستان

آیا مُدُن بزرگترین شهر صنعتی جهان خواهد بود؟

آیا مُدُن بزرگترین شهر صنعتی جهان خواهد بود؟
گروه اقتصادی: اداره شهرهای صنعتی و مناطق فناوری عربستان، از طرحی جسورانه با سرمایه بیش از 145 میلیون دلار رونمایی کرده است. هدف از این پروژه‌ها، همکاری با شرکت‌های دولتی و ایجاد فرصت‌هایی برای خلق ارزش همسو با اهداف 2030 عربستان است.

به گزارش تجارت‌نیوز، مُدُن، اداره شهرهای صنعتی و مناطق فناور عربستان، از یک طرح بلندپروازانه شامل 10 پروژه توسعه در شش شهر صنعتی با سرمایه‌گذاری بیش از 538 میلیون ریال عربستان (145 میلیون دلار) رونمایی کرده است. علاوه بر این، مدن سه قرارداد را برای زیرساخت‌های پیشرفته با مساحت بیش از 5.7 میلیون مترمربع به مرحله نهایی رسانده است. این پروژه‌ها تحت توسعه شهرهای صنعتی حائل و المدینه المنوره و در جهت حفظ فرآیندهای تولید و رعایت استانداردهای کیفی در این قطب‌های صنعتی است. هدف این پروژه‌ها مشارکت شرکت‌های دولتی برای تقویت رشد اقتصادی و ایجاد فرصت‌هایی برای طرح‌های زنجیره خلق ارزش و ارتقای محتوا، برای رسیدن به چشم‌انداز 2030 عربستان است.

توانمندسازی کارآفرینان
به گزارش Economy Saudi Arabia، مدن قراردادی برای ایجاد 80 کارخانه در شهرهای صنعتی الاحساء و طائف منعقد کرده است که تنها بخشی از این پروژه‌های توسعه را تشکیل می‌دهند. این پروژه همچنین واحه مدن در الاحساء را شامل می‌شود. این فضاها از 350 تا 450 مترمربع برای اجرای عملیاتی کسب و کارهای کوچک طراحی شده‌اند و به کارآفرینان و صاحبان این شرکت‌های کوچک اجازه می‌دهند تا سهم قابل‌توجهی در تولید ناخالص داخلی عربستان سعودی داشته باشند.

خدمات پیشرفته
مدن طرح‌هایی را برای شبکه‌های فشار متوسط و ضعیف در شهر صنعتی طائف به منظور بهبود خدمات اولیه اجرا و قراردادی نیز برای ایجاد کارخانه تبدیل انرژی در شهر صنعتی تبوک امضا کرده است. این ابتکارات، تلاش‌ها را برای تقویت کارایی عملیاتی و ظرفیت تولید برمی‌انگیزد و همچنین به جنبه‌های کلیدی توسعه صنعتی می‌پردازند.

اتصال و امنیت
برای بهبود رفت و آمد، مدن قرارداد جاده‌ای را امضا کرده است که سومین شهر صنعتی، دمام و پارک انرژی ملک سلمان (SPARK) را به هم متصل می‌کند. هدف این حرکت، یکپارچه‌سازی، استفاده از خدمات لجستیکی اسپارک و بندر خشکی است که در آینده افتتاح می‌شود. علاوه بر این، مدن متعهد شده است که امنیت شهرهای صنعتی و جوامع اطراف را با ایجاد یک مرکز دفاع داخلی تقویت کند.مدن در ادامه، مأموریت خود برای توسعه زیرساخت‌های یکپارچه، زمین‌های ارتقا یافته و محصولات کارخانه‌های پیش‌ساخته را در شهرهای صنعتی خود ارائه می‌دهد. این تلاش‌ها با هدف توسعه متوازن، استفاده از مزیت‌های جغرافیایی، انسانی و ساختاری و در عین حال تقویت مشارکت بخش خصوصی و رشد اقتصادی پایدار، همسو هستند.

ارتقای چشم‌انداز سرمایه‌گذاری
مدن به عنوان نهاد مسئول توسعه یکپارچه زمین‌های صنعتی، قصد دارد چشم‌انداز سرمایه‌گذاری را به گونه‌ای ارتقا دهد که استانداردهای کیفی Life program (برنامه اتحادیه اروپا که از نوآوری‌های سبز و فناوری پاک مرتبط با محیط زیست، حفاظت از طبیعت، آب و هوا و انرژی پشتیبانی می‌کند) را برآورده کند. این سازمان بیش از 209 میلیون مترمربع مناطق توسعه‌یافته، 6443 کارخانه و 1323 کارخانه آماده دارد؛ بنابراین، در میان بزرگ‌ترین شهرهای صنعتی جهان قرار می‌گیرد. مدن از دارایی‌های صنعتی، سرمایه‌گذاری و لجستیکی خود برای کمک به توسعه عربستان سعودی استفاده می‌کند. ابتکار فعلی، به تعهد این سازمان به توانمندسازی کارآفرینان، تحریک رشد کسب و کارهای کوچک و متوسط و کمک به توسعه اقتصادی پایدار در عربستان سعودی گواهی می‌دهد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها