به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۸:۳۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب : ۴۸۳۲۳
با تدوین لایحه ممنوعیت خرید و فروش پایان‌نامه

وزارت‌علوم در صدد مبارزه با پایان‌نامه‌فروشی

گروه دانشگاه: معاون حقوقی وزارت علوم گفت: با توجه به مقررات هیأت انتظامی اساتیدی که تخلفی با عنوان سوء‌استفاده‌ از نتایج تحقیقاتی دیگران انجام داده باشند، برخورد می‌شود.
وزارت‌علوم در صدد مبارزه با پایان‌نامه‌فروشی
سعدالله نصیری قیداری در توضیح موضوع فروش پایان نامه ها افزود: این لایحه به دو بخش تقسیم می‌شود. یک بخش مربوط به اساتید و دانشجویان است که در داخل آموزش عالی هستند و بخش دیگر مربوط به افراد و بنگاه‌هایی است که خارج از آموزش عالی به قصد انتفاع اقدام به خرید و فروش پایان‌نامه می‌کنند. وی با تأکید بر اینکه در داخل آموزش عالی نیاز به تصویب قانون نیست، اظهار کرد: با تخلفات دانشجویان نیز دراین مورد برخورد خواهد شد. وی افزود: در مورد دانشجویان نیز بنا شده در قوانین کمیته‌های انضباطی دو بند اضافه شود که این مسئله به امضای وزیر علوم و وزیر بهداشت خواهد رسید و نیازی به تصویب قانون نیست.

معاون حقوقی وزارت علوم با تأکید بر اینکه در خارج از آموزش عالی با خلاءهای قانونی روبرو هستیم، گفت: لایحه‌ای در این زمینه تدوین شده که پس از امضای وزیر علوم به دولت می‌رود تا به مجلس ارائه شود. وی با اشاره به جزئیات این لایحه اظهار کرد: طبق این لایحه چنانچه فردی تخلفی به عنوان شخص حقیقی در این زمینه انجام دهد، بر اساس بند 7 ماده 9 مجازات اسلامی با او برخورد می‌شود. نصیری قیداری با تأکید بر اینکه با بنگاه‌هایی که اقدام به خرید و فروش پایان‌نامه کنند با اشد مجازات برخورد می‌شود، افزود: طبق این لایحه با این بنگاه‌ها مطابق بند یک ماده 9 برخورد می‌شود، البته لازم به ذکر است این بنگاه‌ها باید با معرفی وزارت علوم و وزارت بهداشت باشد تا نیروی انتظامی اقدام و بنگاه‌ها را تا رسیدگی به تخلفات آن‌ها پلمپ کند.

حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۲۱:۱۹
افرین بر وزارت علوم و ویر توانمندش
همان طور که با افشای تخلفات 3000بورسیه نورچشمی های اقا محمود و دوستان افراطیش در جبهه پایداری باعث شد تا مردم عزیز یکی دیگر از بی عدالتی های دولت محمود را که بر جوانان و تحصیلکرده های مملکت شده رو اشکار کنه این بار نیز جلو این پدیده بسیار زشت رو بگیره تا کمک بشه به وضعیت علمی کشور هر چند که در این راه افراطیون پایداری وزیر محترم رو تحت فشار قرار دادن ولی وزیر محترم همه ما با شماییم هر کاری که در راه اعتلای علمی کشور انجام میدین رو با جدیت پیگیری بفرمایید ... (241268)
سعدالهی
Romania
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۲۱:۴۲
برخورد جدی با این نوع سوداگری ها که موجب وهن علم و دانشگاه می شود بسیار ضروری است در کشورهای پیشرفته این نوع کارها جرم سنگین محسوب می گردد همچنین وزارت علوم باید با دیگر سوداگری های تحت لوای کار علمی مثل برخی راه اندازی به اصطلاح کنفرانس های علمی و کنفرانس چی گری های کاسبکارانه و تقلب ها و مقاله سازی ها و مقاله بازی ها ! و فروش گواهی های پذیرش مقاله ! به طور جدی برخورد کند باب شده یک شرکت ثبتی دکان کنفرانس راه بیندازه و برای هر گواهی پذیرش مقاله صد تا دویست سیصد هزار تومان حق حساب بگیرند !! (241271)