به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۷:۴۸
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۱ ساعت ۲۲:۴۰
کد مطلب : ۵۶۷۱۲
هفته یازدهم لیگ برتر؛ اولین شکست درخشان

سپاهان دقيقه94 از سد پرسپولیس گذشت

گروه ورزشي: دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان در هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران با پیروزی تیم سپاهان به پایان رسید تا سرخپوشان با حمید درخشان سرمربی جدید خود اولین باختشان را تجربه کنند.
سپاهان دقيقه94 از سد پرسپولیس گذشت
به گزارش مهر، در آخرین مسابقه هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران، تیم‌های پرسپولیس و سپاهان از ساعت 18:30 امروز جمعه در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان به مصاف هم رفتند که این مسابقه در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود سپاهان به اتمام رسید. مهدی شریفی در دقیقه 4+90 برای سپاهان گلزنی کرد.

این مسابقه خیلی زود به یک بازی هیجان انگیز و زیبا تبدیل شد و هر دو تیم از همان ابتدای دیدار فرصت‌های خوبی برای گلزنی داشتند. در دقیقه 5 مسابقه مهدی شریفی روی پاس در عمق محرم نویدکیا در حالت تک به تک با دروازه پرسپولیس قرار گرفت ولی شوت سرضرب شریفی از بالای دروازه به بیرون رفت. یک دقیقه بعد پرسپولیسی‌ها با چند پاسکاری متوالی به محوطه جریمه سپاهان رسیدند و محمد نوری کاپیتان سرخپوشان این فرصت را داشت که گل اول را به ثمر برساند ولی در این هدف خود ناکام ماند. در ادامه تلاش بازیکنان راه به جایی نبرد تا این مسابقه در نیمه اول با تساوی بدون گل به اتمام برسد.

در نیمه دوم، بازی با فشار سپاهان برای گلزنی آغاز شد و دامنه حملات این تیم از دقیقه 50 به بعد بیشتر شد. سپاهانی‌ها که در این نیمه برای گلزنی سراپا هجومی شده بودند در دقایق 57 و 59 دو بار فرصت داشتند تا گل بازی را به ثمر برسانند ولی عکس العمل‌های خوب نیلسون مانع گلزنی سپاهان شد. در ادامه پریرا و خلعتبری دو مهاجم سپاهان هم در دقایق 66 و 68 دو موقعیت خوب را از دست دادند تا تلاش زردپوشان برای گلزنی ادامه یابد. در این دقایق پرسپولیس حتی روی ضد حملات هم نتوانست برنامه‌ای داشته باشد.

با حضور سوکای، پریرا، خلعتبری خط حمله سپاهان پر قدرت‌تر از همیشه روی دروازه پرسپولیس موقعیت ایجاد کرد. برنامه اصلی سپاهان برای حمله از سمت چپ و توسط نفوذهای احسان حاج صفی طراحی می‌شد. در فاصله دقایق 72 تا 74 دروازه پرسپولیس سه بار تهدید شد که خطرناکترین آن شوت حسین پاپی بود. این شوت خطرناک هم توسط گلر پرسپولیس مهار و نیلسون مانع باز شدن دروازه سرخپوشان شد. در همین فاصله زمانی سپاهان صاحب چهار ضربه کرنر پیاپی شد که همین مسئله نشان دهند فشار بی امان این تیم بود.

در 10 دقیقه پایانی بازی، پرسپولیس با انجام چند تعویض سرعت حملات سپاهان را کم کرد تا از زیر فشار خارج شود. تلاش پرسپولیسی‌ها برای ضد حمله نتیجه‌ای در بر نداشت تا بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود. در حالی که همه خود را برای نتیجه تساوی بدون گل آماده می‌کردند، در نهایت تلاش بازیکنان سپاهان نتیجه داد و مهدی شریفی در دقیقه 94 موفق شد گل برتری تیمش را به ثمر برساند. با این حساب، پرسپولیس با حمید درخشان اولین شکست خود را تجربه کرد تا سرخپوشان با 15 امتیاز به رده نهم جدول سقوط کنند. سپاهان هم با این برد 20 امتیازی شد و جای فولاد را در رده سوم جدول گرفت.