به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۲:۵۵
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۰۳ ساعت ۰۰:۴۱
کد مطلب : ۸۱۸۷۵
در حمله هوایی آمریکا، فرمانده داعش کشته شد

داعش تخریب مقابردینی پالمیرا را شروع کرد

گروه بين‌الملل: مامون عبدالکریم، مدیر موزه‌های سوریه، به خبرگزاری فرانسه گفت: داعش دو مقبره بزرگان دین در شهر پالمیرا (تدمر) را منفجر کرده است.
داعش تخریب مقابردینی پالمیرا را شروع کرد
به گفته عبدالکریم، داعش 3 روز پیش مقبره محمد بن علیط المتحدر، از صحابه علی بن ابی طالب را در شهر پالمیرا منفجر کرد. این مقبره بر روی تپه ای در 4 کیلومتری شمال پالمیرا قرار دارد. پیش از این اعلام شده بود که داعش تمامی آثار باستانی در شهر پالمیرا را بمبگذاری کرده است. هنوز علت این بمبگذاریها مشخص نشده، که آیا داعش قصد تخریب تمام آثار باستانی شهر را دارد و یا برای مقابله با نیروهای رژیم دست به این کار زده است.

دیگر مقبره ای که توسط داعش منفجر شد، آرامگاه ابوبهاالدین، علامه تدمری بود که مربوط به 500 سال پیش می شد که در باغی در نزدیکی دیگر آثار باستانی پالمیرا قرار دارد. داعش تاکنون بیش از 50 مقبره در مناطق تحت کنترل خود در سوریه را تخریب کرده است. گفته می شود که این مقبره ها متعلق به 100 تا 200 سال پیش بوده اند.

در حمله هوایی آمریکا به موصل فرمانده داعش کشته شد

در همين حال، وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، اعلام کرد یک فرمانده داعش در حمله هوایی به شهر موصل در شمال عراق کشته شد. این فرمانده در عملیات بنغازی در لیبی در سال 2012 شرکت داشت. سرهنگ استیو وارن، سخنگوی پنتاگون، گفت طارق بن الحرزی، از کشور تونس، در حمله به موصل در 15 ژوئن کشته شد.

وزارت خزانه داری و امور خارجه آمریکا این فرد را یک فرمانده تروریستی از سوی داعش اعلام کرده اند.
وارن گفت: "با کشته شدن این فرد توانایی داعش در انتقال نیرو از شمال آفریقا به سوریه و عراق کاهش یافته، و یک فرمانده جهادی در عرصه تروریسم بین المللی از میان رفته است." گفته می شود که الحرزی یکی از شبه نظامیانی بوده که در سپتامبر 1012 به هیات دیپلماتیک آمریکا در شهر بنغازی در کشور لیبی حمله کردند و سفیر آمریکا در این کشور به همراه سه آمریکایی دیگر را بقتل رساندند.