به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب : ۱۵۷۲۲

پشت‌پرده انتخاب‌شهردارتهران درشورای‌شهر

گروه جامعه: انتخاب شهردار تهران در شورای شهر چهارم تهران با حاشیه ها و پشت پرده های جالبی همراه بود و پشت پرده ابقای قالیباف در شهرداری تهران افشا شد.
پشت‌پرده انتخاب‌شهردارتهران درشورای‌شهر
به گزارش سايت «روز نو»، با توجه به ورود 14 عضو از لیست ائتلاف اصلاح طلبان به شورای شهر این احتمال تقویت شده بود که محسن هاشمی، گزینه اصلاح طلبان برای شهرداری تهران به راحتی در شورای شهر رای لازم را برای تصدی شهرداری تهران کسب کند اما متاسفانه برخی از افرادی که با لیست اصلاح طلبان مورد اعتماد مردم واقع شدند و وارد پارلمان شهری شدند برخلاف رای موکلانشان به شهرداری قالیباف رای داده‌اند!

براساس پیگیری‌های خبرنگار ما، گفته می‌شود که 2 تن از اعضای فهرست اصلاح‌طلبان به نام های (....) و (...) برخلاف نظر تشکیلاتی اصلاح‌طلبان به محمدباقر قالیباف رای داده‌اند و قالیباف با رای همین 2 عضو شورای شهر توانسته است شهردار تهران بماند. از سوی دیگر حسین رضازاده، عباس جدیدی و هادی ساعی برغم اینکه با لیست اصلاح طلبان وارد شورای شهر نشدند اما رای شان به محسن هاشمی بود.

این در حالی است که محسن هاشمی در جلسات داخلی شورای شهر دارای 17 رای بود که شامل 14 عضو اصلاح طلب و 3 عضو ورزشکار شورا بود. اما تغییر رای 2 عضو شورای شهر باعث شد که در رای گیری ابتدایی قالیباف و محسن هاشمی 15 رای را کسب کنند و یک رای ممتنع هم متعلق به عباس شیبانی بود. با این حال در رای گیری دور دوم عباس شیبانی با فشار برخی دوستان اصولگرا به قالیباف رای می دهد و گفته می شود که عباس جدیدی هم که به محسن هاشمی رای داده بود، توسط یکی از ورزشکاران حامی قالیباف برگه رای او خط می خورد و اسم قالیباف را می نویسد و به این ترتیب قالیباف توانست با رای 2 عضو اصلاح طلب شورای شهر، شهردار تهران بماند.

در همین حال برخی اخبار از جلسات قالیباف با برخی از اعضای اصلاح طلب شورای شهر در روز های قبل حکایت دارد که سعی داشته است رای آنها را به نفع خود تغییر دهد اما فقط توانست رای 2 نفر از آنها را تغییر دهد و قطعا باید گفت قالیباف دوره سوم شهرداری خود را مدیون این 2 عضوی است که بوسیله اصلاح‌طلبان وارد شورای شهر شدند اما برخلاف نظر تشکیلاتی آنها عمل کردند! حال این سوال مطرح می شود که آیا بهترنبود اصلاح‌طلبان فهرست شورای شهرتهران را کامل ارائه نمی کردند تا این افتضاح در روز انتخاب شهردار تهران رخ نمی داد؟!

مطمئنا این اتفاق برای دوستان شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که همچین لیست ضعیف و شکننده ای را بسته بودند درس عبرتی شد تا دیگر افراد را با لابی و سفارش دیگران در لیست اصلاح طلبان جای ندهند تا اینچنین کام مردمی که با امید تغییر در مدیریت شهری به آنها رای داده بودند را با این افتضاح بزرگ تلخ کنند. در پایان لازم و ضروری است که آقایان محسن رهامی و فرج کمیجانی که در راس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات قرار گرفته‌اند پاسخگوی این افتضاح بزرگ باشند...! 14 عضوی که با لیست اصلاح طلبان وارد شورای شهر شدند عبارتند از: احمدمسجدجامعی- الهه راستگو- اسماعیل دوستی- احمد دنیامالی- محمد سالاری- محمدمهدی تندگویان- فاطمه دانشور- احمد حکیمی پور- محمد حقانی- عبدالحسین مختاباد- غلامرضا انصاری- محسن سرخو- مسعود سلطانی‌فر-ولی الله شجاع پوریان.

قبیله من چی؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۱۷:۵۳
قبیله گرایی بسه آقایون معتدل،همه چیز رو سیاسی نبینید (123422)
محمد حسین
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۲۲:۲۸
اینکه الان وقت میذارم واین کامنت را مینویسم به دلیل این است که سوال کنم شما (سایت بهار)که روز ها و ماه ها رو صرف تخریب دکتر قالیباف کردید چه حسی دارین ؟
و نکته قابل توجهی رو در مورد این انتخاب شدن دکتر قالیباف بگم که:
تلاش اصلاح طلب های افراطی جواب نداد... جواب نداد که انتخاب شهردار تهران رو سیاسی کنن!...جواب نداد چون باوجو اینکه اصلاح طلب های شورای شهر در اکثریت و اصولگرا ها در این دوره در اقلیت بودند، دکتر قالیباف شهردار محبوب مردم تهران دوباره رای آورد!
رای آوردن دکتر قالیباف در این دوره برای شما بسیار پر معنا بود ...چون حاکی از این بود که بسیاری از اصلاح طلب ها نیز به قالباف رای دادن و این یعنی 6سال کار وتلاش تا بتوانی حتی افرادی که در حزب رقیب حضوز دارند را راضی نگه داری!
این پیام من به شما مدیران افراطی سایت بود پخش هم نشد..نشد...که البته که نخواهید کرد چون سندی است از تلاش ناجوانمردانه شما علیه دکتر قالیباف! (123666)
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۰۰:۱۸
منتشر کن بهار جان بسته سانسور/
من 92 به روحانی رای دادم 88 هم به موسوی ولی مثل هاشمی و قالیباف مثل مقایسه ایران خودرو با جنرال موتوره :)))) (123775)
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۱۷:۵۶
ننگ بر اين دو نفر من با هزاران اميد به اصلاح طلبا راي دادم اقاي مسجد جامعي اسم اين دو رو بگو تا ديگه به کسايي که بخاطر پول رايشونو عوض ميکنن راي نديم.خجالت بکشيد (123429)
عارف
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۰۰:۱۱
امیدوارم دوستان درس بگیرند و در انتاخبات آینده، اسم هر کسو به نام اصلاح طلب در لیست نگنجانند!
اما یکی نکته هم دوستان فراموش نکنند، مادامی که ما در صحنه حضور داشته باشیم، آقای قالیباف حتی خواب ریاست جمهوری را هم نخواهد دید! مثل 92.... (123767)
قلم آبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۰۰:۴۵
واقعا متاسفم برای کسانی که همه چیز را با نگاه سیاسی می بینند من خودم اصلاح طلبم اما این نگاه ها را نمی پسندم به نظر من قالیباف برای تهران کارهای زیادی انجام داده هرچنئ شاید از دید سیاسی مخالفشان باشم
واقعا خیلی از کسانی که حرف از اصلاحات می زنند یا شخص پرستند و یا گفتمان اصلاحات را نمی دانند چیست اگر خواهان اصلاح و پیشرفت هستیم کمی با منطق باشیم. (123814)
امین
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۰۱:۱۱
1-بودن در لیست جناحها وجوب رای دادن به فرد مورد نظر آن جناح را شرط نمیکند
2-این عمل نشان از آزادیه آن دوفرد محترم از تعصبات و منفعت های جناهی دارد هر چند اشتباه باشد
3-اتهام وارد کردن از روی تفکرات واهی بهافراد ومخصوصا کسانی که منتخب جمعیتی از ملت هستند کاریست بسیار ناشایست
4-شوارای شهر باید از چارچوب های سیاسی بر کنار باشد تا بتواند قدرت عمل زیادی داشته باشد اگر خلاف این باشد پس اصولگرایان نیز حق دارند که هنگامی که قدرت دست آنهاست با استفاده از راه آسان رد صلاحیت جناح مخالف خود را پیروز کنند
4- بهار نیوز عزیز به کار بردن مکرر کلمه افتضاح به این عمل در نظر من بسیار سخیف است این عمل آزادگی اصلاح طلبان است رای به فردی که از نظر آنها قدرت اجرایی بالایی دارد هر چند از نظر سیاسی با من مخالف است (123834)
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۱۸:۰۱
اتفاق مبارکی که امسال افتاد این بود که مردم ما فهمیدن باید تو انتخابات شرکت کرد تا افرادی که سقف رایشون از 200هزارتا (تو تهران) بالا نمی ره تو مجلس نشینن بلکه کسایی باشن که بالای سه ملیون رای دارن مثه مجلس ششم... (123438)
سربازاصلاحات
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۱۸:۰۶
واقعا به اون دو نفر متاسفم باید پایبند به گروه ورای تشکیلات بود نه منافق واری و خیانتکارانه عمل کنند.درود بر تمام اصلاح طلبانی که در عمل هم اصلاح طلب هستند. (123446)
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۲۳:۳۳
برای جدیدی هم متاسفم. من به عنوان اصلاح طلب بهش رای دادم گفتم شاید روح ورزشکاری داشته باشه. برای دور بعد با وسواس بیشتری انتخاب می کنم و صرف ورزشکار بودن دیگر واسم هیچ اهمیتی نداره. (123726)
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۰۲:۱۶
جدیدی که به هاشمی رای داده (123870)
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۱۸:۰۹
اون بي ثبات كي بود ؟!!! (123451)
امیر
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۱۸:۲۲
متاسفانه رد صلاحیتها..... همواره لیست اصلاح طلبان رو ضعیف میکنه...... (123467)
عباس
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۱۸:۲۳
یکی از این دو نفر قطعاً احمد دنیا مالی است. (123470)
ياسين
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۱۸:۲۴
يعني واقعا اوني كه با يه فشار راي خودش رو تغيير ميده اصلاح طلب هست ؟!!!! (123471)
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۱۸:۲۴
بوی تعفن و خیانت ... (123473)
یک ایرانی
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۱۸:۲۸
واقعا برای شورای شهر و شهرداری تهران متاسفم . فاجعه دوباره تکرار می شود. (123482)
mina
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۱۸:۳۴
واقعا جاي تاسف داره! (123486)
غلامعلی باقری
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۱۸:۴۱
چرا نمی گید احمد دنیامالی و الهه راستگو به قالیباف رای دادند؟ (123491)
محمد
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۱۸:۴۳
بابا خانم راستگو و اقای دنیامالی رو اذیت نکنید کاری نکنیم از لج ما اگه یه ذره اصلاح طلبی در وجودشون هست همونم از بین بره بهتره دوستان اصلاح طلب شورا باهاشون جلسه بذارن و به راه اصلاح طلبی هدایتشون کنن (123493)
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۱۸:۴۴
در دور اول اگر خانم الهه راستگو به هاشمی رای داده بود و ممتنع نمیداد الان برنده بودیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
در دور دوم الهه راستگو و دنیا مالی به قالیباف رای دادن!!!!!!!!!!!!!!! این چه جور اصلاح طلبی هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (123494)
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۲۲:۴۲
من که اصلا خبر ندارم این دو نفر چه کسانی بودند اما نتیجه یی که از این رای گیری باید گرفت اینستکه با اطمینان صد در صد به شما قول میدهم این دو نفر نه اصلاح طلب واقعی هستند که بشود ازین پس به انان اعتماد کرد نه اصولگرای واقعی که ازین نوع هم کم داریم. و هر که هستند از اعضاء محترم حزب باد هستند حیف از شورای شهر تهران برای این نوع آدمها. (123674)
م.الف.عادل
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۱۸:۴۶
اقای دنیامالی از مدیران قالباف بوده اند و رای ایشان طبیعی است اما از خانم اله راستگو انتظار نداشتیم! (123498)
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۱۸:۵۳
1- نام .... و ..... را بگویید
2- وقتی همه از جمله محسن هاشمی و خانم ابتکار رد صلاحیت شده بودند، چاره ای جز پر کردن لیست با افراد متفرقه نبوده است (123501)
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۱۸:۵۷
من موندم چرا مردم به بعضی افراد خود فروخته اعتماد می کنند (123508)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۱۹:۰۳
وقتی کسی مثل آقای اصغرزاده را در لیست قرار نمی دهید همین میشه دیگه! (123511)
عارف
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۰۰:۱۳
احسنت!
واقعا حیفق نبود اصغرزاده نباشه، اون وقت یکی مثل دنیا مالی را در لیست بگنجانیم؟ (123769)
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۱۹:۰۷
به همین 14 نفر هم اعتماد نکنید چون به یاد دارم در انتخابات76 یکی از همین بزرگواران بیانیه ای بلند بالا در رد خاتمی صادر فرموده بودند. و حالا با چرخشی 180 درجه ای خود را در صف اصلاح طلبها جا نموده اند بعید نیست چندی بعد (البته اگر نه تا به حال) دوباره فیلشان یاد هندوستان نماید.
هرکسی کو دور ماند از اصل خویش ------باز جوید روزگار وصل خویش (123518)
اصلاح طلب بافقی لردی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۱۹:۱۵
این اشتباه از طرف اصلاحات بعید بود اما در مورد انتخابات مجلس نباید این اشتباه را تکرار کرد در انتخابات مجلس اصلاح طلبان باید به صورت پراکنده و مستقل عمل کنند تا از فیلترهای موجود بگذرند و در مجلس به هم بپیوندند (123522)
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۱۹:۲۳
اينها چند گناه كبيره رو همزمان انجام دادن:
١- خيانت در امانت
٢- دروغ
٣- ريا (123524)
گلرویی
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۱۹:۲۸
از اصلاح طلبها آبی گرم نمیشه.یک مشت انسان ساده که بشدت محتاط هستند وبراحتی توسط رقیب به بازی گرفته میشوند.مارو بگو که دلمون رو به آنها خوش کرده ایم.دیگه شورشو درآورده اند.همیشه درحال امتیاز دادن به رقیب از کیسه مردم هستند بدون اینکه امتیاز خاص ومهمی به نفع مردم کسب کنند.عرصه سیاست عرصه احزاب وسیاستمداران ساده وترسو وبدون راهبرد واستراتژی نیست.شورای نگهبان نفرات اصلیشان را رد میکند وآقایان هم برای اینکه لیست کامل بدهند اشخاصی رو درلیست خود قرار میدهند که روز مبادا به لیست رقیبشان رای میدهد. (123534)
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۰۰:۴۸
گلرویی جان خوب میفرمایید چه کنیم؟! (123818)
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۱۹:۵۰
دنیا مالی و الهه راستگو با اعتبار اصلاحات وارد شورا شدند و امروز معلوم نیست با کدام وعده و وعیدی رای به قالیباف دادند (123546)
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۲۳:۱۲
واقعا برای این دو نفر سست عنصر متاسفیمو چه رای باطلی به اینها دادیم!!! شاید وعده وعیدی درکار است!!! شاید که نه قطعا ؟؟؟ دیدار به قیامت ! (123697)
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۱۹:۵۳
بهار میترسی نظرات منتشر کنی؟؟؟؟
منتشر کن تا همه بدونن کیا نامردی کردن (123550)
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۲۰:۰۱
البته دوستان بعید میدونم رضازاده به هاشمی رای داده باشه/اگه دو نفری که اسامیشون تو سایت جهان نیوز موجوده خیانت نکرده بودند.............. (123556)
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۲۰:۳۴
دو دقیقه رفتم سایت جهان نیوز حالم بهم خورد! نوش جونش چه بصیرت افزایی ای راه انداخته زاکانی! (123585)
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۲۰:۰۲
بهار جیکار میکنی؟؟؟؟؟ جرا نظرات جاب نمیکنی؟؟؟؟؟زود باش (123558)
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۲۰:۰۵
.....از پشت خنجر زدن (123564)
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۲۰:۱۳
از بهار اصلاح طلب انتظار تبعیت از دموکراسی را داشتم. لابی گری را خواه خوب و خواه بد بپنداریم از خصیصه های دموکراسی است. عیرغم اینکه ترچیح میدادم اقای هاشمی رای بیاورد به نتیجه حاصل از دموکراسی احترام میگذارم و ناراحتی خود را نمایان نکرده امید به این میبندم که اقای قالیباف حال رای آورده است مشی اعتدال را در سیره خود قرار دهد (123569)
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۲۳:۱۴
فراموش نشود که قالیباف سرهنگ است و بس !!! (123698)
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۲۰:۱۸
بهار بهتره طاقت داشته باشی و پیروزی طیف فکری مخالف رو تحمل کنی... این کلمه ی افتضاح شایسته ی ادبیات سیاسی نیست... (123573)
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۲۰:۱۹
اسم هاشون ظاهرا"الف-د" و "الف-ر" هستش. (123574)
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۲۰:۲۱
من نمی دونم اصلاح طلبها کی میخوان از خواب بیدار بشن؟
یعنی این قدر راحت یک مدیریت به این کلانی رو دادن دست اصولگراها؟ننگ بر این اصلاح طلبها.
قالیباف اگر شهردار نمی شد دیگه جایی رو نداشت که بره ولی اصلاح طلب ها دوباره اون رو احیا کردن. (123576)
روراست.نه دورو
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۲۰:۴۴
دلم گرفته.این دو نفر مدیون مردم تهرانند.مردم دنبال تغییر بودند. (123596)
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۲۰:۴۵
افسوس افسوس (123598)
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۲۱:۴۹
ببخشید ما مسخره ایم. من لیست اصلاح طلبا رو گذاشتم جلوم رای دادم. بنده غلط کردم به کسی که به قالیباف رای داده، رای داده باشم. عجب مسخره بازیه (123648)
ایثار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۲۲:۰۴
دوگانگی برخورد و تایید سلیقه ایی ما رو به اینجا رسونده ، سن آقای هاشمی برای ریاست جمهوری زیاده اما آقای شیبانی که در طول جلسات ساعتها بدون کلام به دیوار خیره می شه و اثری جز اشغال یک صندلی در شورای شهر نداره (محلی که تصمیماتش با زندگی 12 میلیون آدم گره خورده) هیچ مشکل تاییدیه نداره!!!!! به هر حال شوراها با تصمیم مردم تهران انتخاب شدن دودش هم به چشم خودمون. از این بیشتر انتظاری نداشتم. (123657)
بیطرق
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۲۲:۱۴
آقای دنیامالی از اول مشخص بود تمایل به قالیباف داشت و من اصلا به ایشون خوشبین نبودم و چه خوب شد که خانم راستگو هم از ابتدای شروع به کار شورا هویت خود را نشان دادند که فرصت طلب هستند/ (123660)
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۲۲:۳۹
مردم به لیست اصلاحطلبان رای دادند اگر اقایانی که لیست تنظیم کردن دقت میکردن وگذشته وعملکرد افراد در نظر میگرفتند این طور نمیشد که حالا باید پاسخگو باشند (123672)
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۲۲:۵۷
شما اصلاح طلب ها وقتي ميبازيد همين جوري ميكنيد طبيعيه
البته يه رگم از هاشمي به ارث بردين هر وقت بردين اون موقع نتيجه رو قبول داريد در غير اين صورت يا جريان سياسي در كار بوده يا تقلب شده (123684)
مهرداد
Germany
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۲۳:۰۰
احمد دنیا مالی و الهه راستگو کسانی بودن که به قالیباف رای دادن (123686)
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۲۳:۳۶
بهار نیوز عزیز .

به عنوان یه اصلاح طلب و یه خواننده پروپاقرص شما میخوام که بیشتر از پشت پرده اینها برایمان روشن کنید. (123730)
مهدی 92
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۲۳:۴۱
با درود
حالا با هر شرایطی آقای قالیباف به عنوان شهردار انتخاب شده. اتفاقاتی که در این مسیر افتاده میتواند تجربه ای باشد برای روزهای آینده ضمن آنکه قالیباف هم آنچنان نزدیک به اصولگراین آنچنان که بعضی ها فکر میکنند نیست و حتی میتوان با حمایت اصلاح طلبان او را هم به این حزب نزدیک کرد. به هرحال برای آینده تهران و آقای قالیباف آرزوی موفقیت میکنم. (123733)
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۰۰:۱۶
می بینید حتی دوستان خودتون هم به اصلاح طلبی اعتقادی ندارند
درود بر اصولگرایان (123773)
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۰۰:۴۸
من که از رایی که به این دو نفر دادم نمیگذرم... سست عنصرا...! (123819)
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۰۱:۱۷
دنیا مالی و الهه راستگو

حیف رای مردم (123836)
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۰۳:۳۸
الهه راستگو را باید ادب کرد. (123906)
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۰۳:۴۱
اینها نتیجه رد صلاحیتها است که از ورود اصلاح طلبان واقعی جلوگیری می شود.مردم بازیچه عده ای دنیا پرست و طماع می شوند. (123907)