به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۳:۴۴
 
۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب : ۱۷۹۰۰
پشت‌پرده برخی انتصابات در استان‌ها و وزارت نیرو

طرح‌های‌انتقـال آب‌كارون به‌ضرر امنیـت‌ملی‌است

گروه جامعه: رييس نظام صنفي كشاورزي خوزستان با ارسال نامه سرگشاده اي به علماي استان ضمن استمداد طلبیدن از آنان، در جهت مقابله با طرح‌هـای انتقـال آب كارون كه منجر به نابودي كامل كشاورزي و محيط زيست خوزستان مي‌شود از روي دادن برخي اتفاقات مهم پرده برداشت. اين نامه را در زير بخوانيد:
طرح‌های‌انتقـال آب‌كارون به‌ضرر امنیـت‌ملی‌است
محضر مبارک حضرت آیت الله العظمی موسوی جزایری نماینده محترم ولی فقیه در خوزستان
حضرت آیت الله العظمی شفیعی نماینده محترم مردم استان در مجلس خبرگان رهبری

سلام علیکم
احتراماً به اطلاع مي‌رساند شرایطی پیش آمده که بدلایلی که ذیلاً به عرض خواهد رسید وظیفه کاری، وجدانی و اخلاقی خود دانستم مصدع گردیده و آن بزرگواران را از پشت پرده اتفاقات بسیار مهمی که در حال وقوع است آگاه و به نمایندگی از کشاورزان استان بوسیله این نامه سرگشاده استمداد طلبم.

چنانچه مستحضرید پس از انتخابات خرداد ماه و آغاز گمانه زنی ها برای تصدی سمت‌هاي عالی کشور خیلی زود مشخص گردید اصفهانی‌هاي همیشه سهیم در حاکمیت، این بار سهم بسیار بیشتری در دولت تدبیر و امید خواهند داشت و این چنین نیز شد. حداقل 3 و بقولی 4 وزیر اصفهانی و سیل معاونین و رؤسای سازمانهای ملی اثبات این مدعی بود اما به نظر مي‌رسد این عزیزان ما که الحق و انصاف در لیاقت، همدلی، اتحاد و تعصب شدید استانی و منطقه ای منحصر به فرد مي‌باشند تصمیم دارند این بار از موقعیت دولتی بی نظیر خود یک استفاده تاریخی ببرند و آنهم احیای زاینده رود و اجرایی نمودن تمامی طرحهای انتقال آب از سرچشمه‌هاي کارون و از کیسه بیت المال است که برای رسیدن به این مهم با توجه به نفوذ فراوان خود در دولت و مجلس مهره چینی ماهرانه ای کرده اند که اگر با دید بصیرت به این چینش ها بنگریم بخوبی متوجه مي‌شویم که این بزرگواران برای رسیدن به مقصود، گویی آرایش جنگی گرفته اند چرا که برترین و متعصب ترین رجال خود را به صف نموده اند.

آنها در اولین و واضح ترین قدم خود در این راه برجسته ترین مدیر آبی خود يعني مهندس زرگر را که سابقه معاونت آب و آبفای وزارت نیرو و رهبری متعصبانه طرحهای انتقال آب را در کارنامه خود دارد( مهمترین طرح‌هاي مطالعات انتقال آب در زمان وی کلید خورد) را به عنوان استاندار اصفهان به میدان فرستادند. وی نیز در اولین اقدام معنادار خود بازدید چندین ساعته ای از طرحهای در دست اقدام انتقال آب انجام داد.

سپس در دومین قدم در تعاملی آشکار با دیگر لابی قدرتمند دولت و مجلس(آذری ها) مهندس رحیم میدانی مدیر عامل آب منطقه ای استان آذربایجان شرقی را که ظاهراً ماموریت احیای دریاچه ارومیه را دارد به عنوان معاونت آب و آبفای وزارت نیرو رساندند تا در رودربایستی هزینه نجومی طرح انتقال آب از دریای خزر به دریاچه ارومیه دیگر مخالفتی با هزینه‌هاي کلان انتقال آب از سرچشمه‌هاي کارون به اصفهان نباشد. لازم به ذکر است از مهمترین عواملی که تاكنونمانع از اجرایی شدن طرحهای انتقال آب گردیده هزینه هنگفت آن بوده است.

در سومین انتصاب در این مسیر در پاسخ به همان همراهی شان در انتصاب رحیم میدانی آذری، موفق شدند دیگر اصفهانی متعصب به این هدف یعنی حاج رسولی ها( از بستگان نزدیک حاج رسولیهای شورای شهر اصفهان) را در ریاست سازمان بسیار کلیدی و استراتژیک مدیریت منابع آب ابقاء نمایند و بدین ترتیب وزارت نیرو برای اولین بار به صورت یکدست در اختیار کسانی قرار گرفته است که همه بدنبال انتقال آب مي‌باشند چه از دریای خزر به دریاچه ارومیه و چه از کارون به زاینده رود و هر کجای دیگر.

بدین شکل دیگر هیچگونه مخالفتی برای هیچگونه هزینه کردی نخواهد بود این موضوع را شخص وزیر نیرو در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا در مورخ 16 مهر 1392 اعلام کرد و صراحتاً و بدون رودربایستی گفت برای زاینده رود همچون دریاچه ارومیه عمل مي‌کنیم.

اما در تکه نگران کننده ای از این پازل، اخبار موثق حاکی از برگزاری جلسات و انجام هماهنگی ها از سوی جریان فوق الذکر با تشکل‌هاي زیست محیطی و صنفی خصوصاً نظام صنفی کشاورزی اصفهان به عنوان تشکل قدرتمند کشاورزان استان اصفهان جهت انجام اقداماتی به منظور فضاسازی اجتماعی و فشار
طرح‌هـای انتقـال آب كارون منجر به نابودي كامل كشاورزي و محيط زيست خوزستان مي‌شود
مردمی بر دولت مرکزی جهت ایجاد فضای مناسب برای اقدامات عملی و سریع افراد پیش گفته در عملی نمودن طرحهای انتقال مي‌باشد (مشابه اقدامات سال قبل کشاورزان اصفهان در مورد قطع نمودن خط لوله آب شرب یزد که منجر به موافقت تهران با بازکردن سد زاینده رود شد) و تمام کننده و راهبری کننده این پروسه پیچیده و کامل، نمایندگان قدرتمند اصفهان در مجلس هستند.

نمایندگانی توانمند و بشدت متحد و جنگنده بر روی منافع اصفهان که در میان آنها افرادی چون کامران، فولادگر و... حضور دارند که بدون شک چهره‌هاي ملی و قطب‌هاي مسلم قدرت و نفوذ در مجلس و در نتیجه مسلط بر دولت اند که متاسفانه استان خوزستان به رغم داشتن 18 نماینده متدین، محترم و مردمی به غیر از سه یا چهار نفرشان مابقی اصولاً فاقد هرگونه جایگاه تصمیم سازی و نفوذ کاریزماتیک شخصی، حزبی یا تشکیلاتی در مجلس و دولت مي‌باشند و از طرفی مثل اکثر دوره‌هاي مجلس بشدت غیر متحد و پراکنده مي‌باشند به نحوی که به زحمت مي‌توان 5 نفر از این بزرگواران را در موضعی متحد یافت و به هیچ وجه نمی توان امیدی به این عزیزان داشت.

از سویی هر چند خوزستان فرزندانی صاحب مقام در مرکز دارد اما متاسفانه آنها نه از لحاظ عده و نه از لحاظ نفوذ و اثرگذاری به هیچ وجه قابل مقایسه با باند حامیان انتقال آب در مرکز نیستند، هر چند استثتاناتی هم در میان این عزیزان وجود دارد. لذا به خوزستانی‌هاي مرکز نشین هم در این مسیر امید چندانی نمی توان داشت. در درون استان بدلیل همزمان شدن این موضوع با تغییرات مدیریتی از استانداری گرفته تا ادارات کل، تمامی سیاسیون و نخبگان که مي‌توانند در این مسیر مفید باشند تمام فکر و ذهن خود را معطوف به این تغییرات کرده اند و عملاً حتی به نظر نمی رسد فرصت فکر کردن به این امر را داشته باشند.

همچنین تشکل‌هاي زیست محیطی و صنوف کشاورزی یا توانی ندارند یا آنهایی که دارند همانند نظام صنفی به دلیل شرایط خاص استان با احساس مسئولیت و تعهد و همچنین سرخوردگی ناشی از نبودن هرگونه همراهی در مقاومت در مقابل اجرای طرحهای انتقال آب صلاح نمی دانند که نظیر همتایان اصفهانی خود از نفوذ و جایگاه اجتماعی خود به منظور ایجاد حرکتهای صنفی کشاورزان جهت تحت فشار قراردادن دولت مرکزی استفاده نماید. لذا به نظر مي‌رسد در این شرایط خوزستان حالت بلا دفاع بوده و در مقابل سازماندهی عظیم انجام شده جهت انتقال آب هیچگونه امکان مقاومت و جلوگیری فعال و بالفعلی وجود ندارد.

لذا به نمایندگی از جامعه کشاورزان استان به عنوان متضرر اصلی اجرای طرحهای انتقال آب از آن حضرات آیات عظام که همیشه و در هر زمان و هر برهه ای مصداق بارز حدیث شریف العلماء حصون الاسلام و ملجاء و پناهگاه مردم و کشاورزان و مایه خیر و برکت و احساس امنیت و آرامش مومنین و ساکنین این استان بوده اید ملتمسانه و عاجزانه در خواست مي‌نمایم به هر طریقی خصوصاٌ توجه دادن و فعال نمودن و موظف نمودن نمایندگان، مدیران، سیاسیون و نخبگان استان به پیگیری این موضوع از عملی نمودن طرحهای انتقال آب جلوگیری و یا حداقل از حجم و میزان آن کاسته شود چرا که در صورتیکه طرحهای انتقال آب، تمام و کمال به بهره برداری برسد خوزستان با مشکلات شدید کم آبی مواجه خواهد شد و این موضوع در کلان امنیت ملی کشور هم اثرات منفی شدیدی خواهد داشت که لازم است دستگاههای ذیربط خصوصاً برادر عزیز و گرانقدر جناب آقای دکتر شمخانی نه از باب یک موضع منطقه ای بلکه از باب امنیت ملی به آن توجه داده شود.

خداوند بزرگ را گواه مي‌گیرم که در پیگیری این موضوع بیش از هر چیز منافع کلان و امنیت ملی کشور را دیده و هر چند بعنوان نماینده قانونی بیش از 200 هزار بهره بردار بخش کشاورزی استان، دفاع از حقوق حقه آنها را وظیفه مسلم خود مي‌دانم ولی در این قضیه در میان مدت و بلند مدت بیش از کشاورزان استان منافع ملی و امنیت ملی را متضرر مي‌دانم.
مسعود اسدی
رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان
و رئیس مجمع تشکل‌هاي کشاورزی ايران

کارون زیبا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ۱۵:۵۹
از مسولین و مدیران استان خواهش داریم این مسله را پیگیری کنند ما تنها دلخوشیمون توی همه شهرستانهای خوزستان به کارون زیبا میباشد و همه جوره پای این مسله می ایستیم و به نظر من اگه نیاز باشه با زنجیره انسانی در خیابانها و پارکهای ساحلی استان می استیم (144858)
محمود دزفولی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ۱۹:۲۹
بهارنیوز خواهشا کامنتم رو تایید کن.همین اصفهانی ها چندین سال پیش با لابی گری طرح فولاد هرمزگان رو در حالی که فونداسیون آن هم پی ریزی شده بود و کمتر از سی کیلومتر با دریا و اسکله جهت بارگیری سنگ آهن و انتقال شمش جهت صادرات داشت به اصفهانی که حدود 700 کیلومتر با دریا فاصله داشت انتقال دادند و نام فولاد مبارکه را بر آن گذاشتند و آنموقع به شرکت سازنده حدود یک میلیارد پرداخت شد تا بعضی تجهیزات بجای مناطق گرم و مرطوب(بندرعباس) برای مناطق خشک طراحی کنند.حالا جالبه صنعت فولاد صنعتی هست که جهت به صرفه بودن باید حتما در منطقه ای باشد که آب فراروان در آن باشد و جهت بارگیری سنگ آهن وارداتی و نیز صادرات محصولات باید حتما نزدیک دریا و اسکله که بهترین ترانسپورت است باشد.البته ما چهرمحالی ها و خوزستانی ها هم بی تقصیر نیستیم زیرا کشاورز اصفهانی بخاطر آبی که از خودشان هم نیست و از چهرمحال بختیاری است حتی حاضرند کشته بدهند و نگذارند به یزد برود درحالی که ما چهارمحالی ها و خوزستانی ها بیخیال هستیم.گو اینکه مسئولین و نمایندگان خوزستان نیز کم مقصر نیستند. (144932)
پیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۱۳:۱۰
با درود به هموطنان عزیز،
در این زمان بهتر است بجای جدایی انداختن و دور شدن از همدیگر، راههای همگرایی و همدوستی را پیش بگیرید و بجای طرح حرفهای جدایی افکن با همفکری و دوستی به حل مسائل کمک کنید. باید توجه داشت که ما همه هممیهن و هموطن هستیم و بایستی سختیهایمان را با آرامش و گفتگو حل نماییم. (145146)
۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ۱۶:۰۶
از طرف من به عنوان یک شهروند به روحانی بگویید:
1- روستاهای استان چهارمحال و بختیاری در حال ویرانی هستند. میزان انواع سرطان در آنها به دلیل خشکسالی بسیار بالاست.
2- سیاسی کاری یعنی دروغ گویی بنا بر دولت راستگویان بود اما آرام آرام دم خروستان در وزارت بهداشت و دانشگاه تهران و وزارت کشور و ......درآمد.
3- این مایه تاسف ملت است. (144859)
۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ۱۸:۲۱
مشکل اینست که در کشور ما به جای اینکه هر منطقه کشور را بر اساس استعدادهای موجود آنجا توسعه دهند با اعمال نفوذ مقامات به سود استان خود در مناطقی که اب ندارند بجای گسترش صنایع غیر وابسته به آب و صنعت توریسم و. . . میخواهند کشاورزی را گسترش دهند بعد میایند با میلیاردها دلار هزینه بیت المال آب را از صدها کیلومتر دورتر به این مناطق می آورند که عده معدودی از صادرات پسته و. . . منفعت برند، میلیاردها تومان خرج سد سازی در گرمای 50 درجه خوزستان میکنند تا آب مخازن آنها تبخیر شود و به هدر رود و بعد بدون محاسبه صدمات و هزینه های این طرح ها و هزینه ضرر مناطقی که آب را از آنجا میاورند ادعا میکنند طرحشان توجیه اقتصادی دارد چون با مشکلات نه از دید علمی و ملی که به صورت استانی و حتی فامیلی برخورد میکنند (144913)
۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ۱۶:۱۶
مخاطب نامه اشتباه بوده (144863)
مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ۱۶:۱۹
با درود به همه
آقای اسدی به موضوع اعتراض کشاورزان و قطع آب شرب یزد اشاره کردند در حالیکه آن اقدام اتفاقا در جهت مخالفت با انتقال آب بود. در حالیکه حالا همه میدانند آن اقدام بیشتر به خاطر منافع مادی پشت پرده آن صورت گرفت.

ضمن اینکه آقای زرگر که به عنوان استاندار اصفهان انتخاب شده اند موافق توزیع عادلانه و مناسب آب هستند نه انتقال بی حساب و کتاب و بدون مطالعه.

علاوه بر آن خود آقای روحانی گفته که مساله محیط زیست از اولویت کاری دولت میباشد. (144865)
وکیلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ۱۸:۴۲
سوابق آقای زرگر در وزارت نیرو را مطالعه بفرمایید ببینید که چگونه طرح های انتقال آب به اصفهان را علیرغم مخالفت کارشناسان اجرایی نموده اند و چه اعتباراتی را برای آن اختصاص داده اند از افتخارات وی توسعه سخت افزاری وسد سازی و ساخت تونل و از این دسته اقدامات است (144920)
۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ۲۱:۳۲
حتما اصفهانی تشریف دارید (144963)
۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ۲۱:۴۸
این طرح های انتقال آب در خوزستان فقط برسر کارون نبوده و بر روی آب رودخانه دز نیز صورت گرفته است و این آب متعلق به مردم محروم خوزستان به مناطقی دور دست بالای 500 کیلومتر در استانهای مرکزی از طریق شاه لوله هایی عظیم انتقال داده شده در صورتی که استان خوزستان بدلیل شرایط جلگه ای قطب اول کشاورزی کشور است جالب اینجاست که مردم اهواز علاوه بر داشتن هوای آلوده پر از ریز گرد خطرناک آب شور و آلوده کارون را نوش جان می کنند در حالی که در کنار رودخانه دز قرار داشته و حرف از انتقال آب نمی زنند (144970)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ۱۶:۳۷
استان هاي جنوبي جزو اين مملكت نيستند برادر (144874)
لر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ۱۸:۵۹
برادر من نه استانهای جنوبی و نه استانهای لر نشین هیچکدام جز این مملکت نیستن . شما اگه یه شهر اباد و پیشرفته لر نشین رو دیدی جایزه داری . ولی موقع جنگ هنوز ما اول می دویم و سینه مونو سپر میکنیم (144927)
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۰۰:۴۱
جانا سخن از زبان ما میگویی. (145027)
۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ۱۶:۴۰
اگه اینطور باشه باید پرسید چرا آب زاینده رود به یزد و کرمان فرستاده شد که رودخانه زاینده رود خشک شود. (144876)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ۱۸:۴۷
آخه زاینده رود آبش کجابود که بخوان بفرستن یزد وکرمان همونم از سرشاخه های کارون داره میره یزد وکرمان (144922)
۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ۲۰:۲۰
آب رااز سر شاخه اصلی وصل کردند به شهرهای دیگه که خشک شد مگه نه بالا دستهای زاینده رود هنوز آب داره ولی دیگه به اصفهان و حومه و گاوخونی نیرسه (144945)
پیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۱۳:۱۹
مگه سرشاخه رود کارون در خوزستانه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بهتر است از زدن این حرفهای جدایی انداز پرهیز نمایید ، دوستان!!!!!! (145149)
شهروند شهركردي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۰:۲۶
آب زاينده رود رو صنايع بزرگي مثل ذوب آهن دارن مي بلعند
چرا اجازه برداشت آب به كشاورزان چهارمحال وبخيتاري حاشيه زاينده رود رو نمي دن ولي ذوب آهن مث چي داره اين آب رو مي خوره؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (145552)
lمحمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ۱۶:۵۳
وقتی مسئولان استانی بفکر نباشند از من نوعی جزء قصه چکار می شود کرد مسئولان چه استاندار و چه دیگران در مزیقه نیستند که درد مردم رو متوجه بشن همیشه در خوشی هستن وبه فکر ما بدبختها نیستن (144881)
shahab
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ۱۷:۲۱
از ما خوزستانیا محروم تر و بدبخت تر تو ایران نیست.ببخشید که اینو میگم اما مثل شتری میمونیم که گنج رو شونه هامونه اما داریم از خار بیابون میخوریم. تمام ثروت ایران از خوزستانه اما خوشی و نفعش برا بقیه. (144895)
فرشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ۱۷:۲۶
اگه این آقایون می تونستند متحد شوند سهم نفت استان را تاحالا گرفته بودند و اون وقت قدرت و آبادانی خوزستان چشم همه حسودان را کور می کرد (144899)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ۱۷:۴۱
جناب اسدی برمبنای کدام تحقیقات جامع علمی مطمئن هستید پروژه انتقال آب اشتباه است؟شما به عنوان کارشناس کمبود آب درسراسرکشوربایددغدعه فکری شماباشد.اول ازهمه ماایرانی هستیم طرزفکرمان بایدطوری باشدکه کاستیهای هرایرانی درهرگوشه ای ازاین کشوربرایمان مهم باشداگر هرمنطقه ازکشور فقط به فکر مشکلات خودباشد چه بسا تاچندسال آینده کار به زد وخورد هم بکشد (144900)
hesam
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ۱۸:۴۲
عزیز دلم طوری میگی انگار که خوزستان اینقد آب داره در حال غرق شدنه.الان به علت کمی آب و سد سازی بی رویه آب کارون شور شده.فاضلاب میریزن توش تا دلت بخواد.کارون نسبت به سالهای قبل آبش نصف شده (144919)
کارشناس آب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ۱۸:۴۶
ایشون رسماً اعلام کرده حتماً منبع علمی در دسترس داشته که در این سطح مکاتبه کرده ( مقالات متعدد در همایش ها و کتاب انتقال آب حوضه به حوضه ار انتشارات مرکز تحقیقات آب دانشگاه شهرکرد)ضمن اینکه به آخر نامه ی ایشون را توجه کنید که دغدغه امنیت ملی را مطرح کرده اند نه نفع حتا 200 هزار کشاورز خوزستانی را (144921)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ۱۸:۴۹
همین طرز فکر باعث شد فاجعه دریاچه ارومیه بوجود بیاد (144924)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۰۰:۵۹
لطفا بیایید درخوزستان زندگی کنید بعد نظر بدهید.دراینجا با اینکه ازپمپ آب استفاده می شود باز هم آب فشار ندارد ودر بعضی ازمناطق اهواز آب شرب بوی گند فاضلاب می دهد.آلودگی هوا وریز گردها هم که بماند .روزبه روز اصفهان پیشرفت می کند واستانهای همجوار پسرفت.خدایا خودت به دادمان برس (145035)
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۲۳:۳۹
دوست من هموطن اصفهانی عزیزم . محض اطلاعت در هر ثانیه 80 متر مکعب انواع فاضلاب از خانگی تا صنعتی و بیمارستانی در نقاط مختلفی از اهواز وارد کارون میشود که در مقایسه با زه آب ناشی از سیستم زهکش مزارع نیشکر اطراف کارون که به انواع و اقسام سموم کشاورزی آلوده هستند رقم قابل چشمگیری نیست . نهایتا این آب آلوده به خرمشهر ( خونینشهر ) و آبادان که حتما اسمشان را شنیده ای میرسد و هموطنان عزیز شما از این آب باید نوش جان کنند . دوست من وقتی میزان مواد آلاینده در آب بالا برود قدرت خود پالایی آن پایین می آید و تبدیل به گند آب میشود حال اگر بخشی از این آب کسر گردد مثلا بدلیل سرازیر شدن آن به رودخانه غیر استراتژیک زاینده رود میزان گند شدن و متعفن شدن آن به مراتب بیشتر میشود . از بین رفتن چرخه اکوسیستم و بیماریهای گوناگون و غیره از عواقب آن است ای کاش چند صباحی به این استان محروم تشریف بیاورید و لحظاتی را در اطراف کارون در اهواز گشتی بزنید شاید طرحی برای آسفالت کردن کارون به ذهنتان خطور کرد کارون دیگر آن رودخانه خروشان سابق نیست هر سال بر تعداد جزیره های آن اضافه میشود اگر روند کم آبی آن بدین شکل ادامه داشته باشد میتوان آز آن به عنوان پیست موتور سواری در آیتده ای نزدیک استفاده کرد (145471)
شروین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ۱۷:۴۷
عرض شود خدمت برادر زحمت کش ودلسوزی که این نامه رانوشته اند عرض شود که اگر قرار باشد مسئولینی مثل مسئولین اصفهان در راس امور خوزستان قرار گیرد طبق عملکرد سالیان گذشته حتما به تمام کشور ضرر زده می شود زیرا اگر خوزستان با این همه منابع ملی دنبال حق باشد که شهرهای مرکزی به این بودجه ها ورانتهای کلان نمی رسند پس سیاست کلان بر مترسک بودن مسئولین ونمایندگان خوزستان می باشد تمام مردم خوزستان هم از دید انها باید بی فرهنگ بمانند تا کسی جرات ادعای حق ننماید در ضمن سرچشمه کارون وزاینده رود چهارمحال می باشد که اصفهان اون رو جز خود میداند ومردمانش را جز خود نمی داند دولت عدالت محور هم فقط برای تهران واصفهان اراک وتبریز دنبال تدبیر عدالتی است (144903)
۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ۱۷:۴۹
طرح انتقال اب عالیه اول اینکه مرکز ایران فقط زاینده رود رو داره و به علت خشکسالی های پی در پی و مدیریت بسیار بد 8 سال گذشته رو به خشکی رفته که مسئولین در تامین اب شرب مردم ( اصفهان ، یزد ، کاشان و کرمام ) نیز دچار دردسر شده اند پس باید از الان برای چند سال بعد پیش بینی لازم رو انجام داد و دوم اینکه این اب اگه بیاد زاینده رود باعث ابادانی و رونق صنعت و کشاورزی ایران میشه و بهتر از اینه که بره بریزه تو خلیج فارس ... (144905)
۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ۱۸:۳۲
اکنون بسیاری از زمینهای حاصلخیز در خوزستان سهمیه آب نداشته و کشت نمیشوند، به علت سدسازی های غیر کارشناسانه در ترکیه و عرآق و ایران و کمبود آب شیرین، تالاب بزرگ واقع در مرز خشک شده و منشا مهم در ریزگردهای استانهایی جنوب و غرب شده که زندگی و تنفس میلیونها ایرانی را مختل کرده در ضمن هیچ ابی به دریا نمی ریزد و ابی که شما در آنجا در کارون در خرمشهر و آبادان می بینید آب دریاست که به علت نبو د آب در کارون به مسیر رودخانه پیشروی کرده و آب شیرین نیست، (144915)
میلاسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ۱۸:۵۱
خودتان گفته اید که به خاطر مدیریت بد زاینده رود خشک شده ، به جای اینکه مجوز کشت برنج در سطح وسیعی در لنجان بدهند به کشت های کم مصرف اجازه بدهند کاری که در خوزستان در طول 10 سال گذشته انجام شد حتا در سال گذشته به اراضی حاشیه رودخانه کرخه به خاطر بی آبی اجازه کشت ندادند ضمن اینکه صنایع پر مصرف مثل ذوب آهن نباید در مناطق کویری و بی آب احداث شوند باید در حاشیه دریاها باشند آری برادر ! (144925)
لرستان
United States
۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ۱۹:۳۸
سلام
هیچ میدونید این آبی که دارید روش دعوا میکنید مال هیچکدوم از استاناتون نیست نه اصفهان و نه خوزستان البته همه ایرانی هستیم ولی خوب این آب استان لرستان هست که داره به این استانها میره ولی زمینهای کشاورزی لرستان هر سال محصولاتش از بین میره و حتی با برنامه ریزی و صادرات این آب هم میشه برا مملکت ارز آوری کرد و هم آمار بیکاری وحشتناک این استان میتونه رفع بشه جالبه که حتی نمیگن آب لرستان و میگن سرشاخه های دز (144934)
۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ۲۰:۲۵
مرد حسابی گفته میشه از حدود 2 سال دیگه جنگ آب بین کشورها شروع میشه بعد میگی این آب را صادر کنیم ؟! (144949)
افشین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ۲۱:۰۹
اقای لرستان عزیز سرچشمه کارون از چهارمحاله لرستان رو این وسط قاطی نکن (144957)
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۱۹:۰۰
این اب لرستانه که داره میره خوزستان و تو لرستان با این همه ابی که داره حتی یه دونه سد تکمیل شده هم نداره ولی در عوض دارن اب ازنا و الیگودرز رو میبرن اصفهان . من موندم اصفهان این همه اب شهرهای دور و بر بدبخت رو میخواد چیکار (145340)
کارشناس صنعت آب- ک. ش. الف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ۲۰:۵۴
برادر عزیز! رئیس محترم نظام صنفی کشاورزی خوزستان
بنده بعنوان یک کارشناس صنعت آب عرض میکنم که قطعاً در مطالعات انتقال آب بین حوزه ای تمامی موارد مطروحه و مورد دغدغۀ جنابعالی مد نظر قرار میگیرد و موضوع تصویب یک طرح بزرگ هیچگاه به این سادگی و بر اساس روابط و خارج از ضابطه و قانون انجام نمی پذیرد چرا که یک طرح ملی نیازمند به اعتبارات کلان عمرانی، هم باید به تصویب معاونت راهبردی ریاست جمهوری (یا سازمان برنامه و بودجه در صورت احیاء مجدد) برسد و برایش ردیف بودجه تعیین شود و هم در قانون بودجه سالانه از سوی دولت و مجلس تأمین اعتبار شود. بنا بر این وقتی چنان طرحی آغاز میشود که تمام مراحل قانونی آن به درستی طی شود و انصافاً وزارت نیرو و کل مجموعۀ دولت و حاکمیت در این زمینه، سیستمهای خودکنترلی فراوان و مؤثری دارد که جایی برای نگرانی شما و مردم شریف خوزستان نیست.
در ثانی، بنده با خصوصیات اخلاقی و تعهد و تقید و شاخصه های بارز مدیریتی معاون فعلی امور آب و آبفای وزارت نیرو از نزدیک آشنایی دارم و مطمئنم که محال است ایشان به هیچ عنوان تحت تأثیر لابیهای استانی و باندی و غیره قرار گیرند و مطمئن باشید ایشان به جز حقیقت و منطق و علم به هیچ چیز تمکین نمیکنند و اتفاقاً در اینخصوص بسیار هم سرسخت و سختگیر هستند.
به نظرم جنابعالی بدون شناخت کافی از ایشان، با نام بردن بی دلیل و پیش قضاوت در خصوص عملکرد آیندۀ ایشان به حق الناس تعدی کرده اید. در هرحال چنین بنظر میرسد که نامه شما نیز از سر دلسوزی است ولی در بخشهایی از نامه(خصوصا در مورد مهندس میدانی) پیش قضاوتهایی عجولانه داشته اید که قطعاً در آینده با شناخت بیشتر از شخصیت و عملکرد ایشان، در نزد وجدان خویش نادم خواهید شد. (144956)
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۰۰:۴۸
اصفهانی هستی عزیز؟
متاسفانه هرچی از بی عرضگی مسئولان فارس و خوزستان گفته بشه کم گفتیم!
اصفهانی ها مثل لرها و ترکها همبستگی زیادی دارند.وزیر هم که تا دلتون بخواد دارن.÷س طرحاشون توی دولت تصویب میشه.توی مجلسم که خیلی قدرت دارن!برابر با نماینده های پایتخت!
خوزستانیا اگه حواسشون به خودشون نباشه این اصفهانیای عزیز،کم کم فرش زیر پاشون رو هم میکشن از زیر پاشون!
اصفهان برایچی باید اینهمه بودجه داشته باشه؟برای چی شهرداریش باید بودجه دولتی داشته باشه که چمد کیلومتر اتوبان بسازن توی هوا؟
این پولای همه ی ملته که اصفهانیا حرومش میکنن و بقیه ی ملت هم عرضه ندارن جلوشونو بگیرن!من شیرازیم.در مورد فارسم همینجوره!استاندارای فارس بودجه رو برای خود شیرینی پس میدن.اصفهانیا هم برش میدارن برای خودشون. (145031)
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۰۹:۲۲
برادر من اگه لرها همبستگی داشتن که این وضعشون نبود (145519)
متخصص آب کشور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۱۹:۲۷
برادر دانای کل همه می دونند چیزی که تا به حال توی این مملکت نبوده برنامه و رعایت قانون مخصوصاً توسط دولتمردان بوده وقتی خواسته اند کاری را انجام بدهند تمام این حرف ها و قوانین حکم شعر را پیدا می کنه براشون که فقط تخیلاتشون را قللک بده ، مگر این آقایانی که ذکرشون رفته باعث و بانی وضعیت فعلی دریاچه ارومیه نیستند اگر بلد بودن بیل بزنن که باغچه خودشون را بیل زده بودند همین آقای میدانی را میگم مگر سالیان سال مدیر عامل آب منظقه ای آذربایجان شرقی نبوده اند> یا مگر آقای حاچ رسولیها سالیان سال مدیر آبی ارشد وزارت نیرو نبوده و ایشون مدیرعامل آب منطقه ای اصفهان هم بوده و این وضعیت آب کشوره ، اشکال اینجاست که مدیران امتحان پس داده و رفوزه شده را دوباره میخواهیم به کار بگیریم و انتظار معجزه داریم از کوزه همان تراود که در اوست توی اینها هم خالی است (145350)
شهروند شهركردي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۰:۲۹
عزيز كارشناس!!!!!!!!!!
لازمه فقط نگاهي به مقالات مركز تحقيقات منابع آب دانشگاه شهركرد راجع به طرح هاي انتقال آب از چهارمحال وبختياري به استان اصفهان نگاهي بيندازي
چرا شما اصفهاني ها نمي خايد واقعيت رو قبول كنيد و تنها به منافع استان خودتون مي انديشيد؟ (145555)
۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ۲۱:۳۲
اگر از آب اين منطقه بدون برنامه ريزي لوله كشي نمي كردن به دور افتاده ترين روستا ها و شهر ها در دل كوير الان با اين مسائل مواجه نبوديم، جالبه كه استان چهارمحال و بختياري، سازمان آب و فاضلاب مستقل نداره و حتي توي قبض ها نوشته سازمان آب و فاضلاب استان اصفهان. (144964)
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۰۰:۴۲
کاملا موافقم. (145028)
خوزستانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ۲۲:۱۷
در گذشته 100 درصد و الان 86 درصد صادرات نفت از خوزستانه. تقریبا اگه خوزستان نبود الان ایران افغانستان بود. اب کارونم که الان از کوهرنگ دارن میریزن تو زاینده رود. بابا این خوزستان اگه نبود چه به روز این مملکت میومد. اشکال نداره اب کارون رو اگه واقعا لازم دارن ببرن. من بعنوان یه خوزستانیه متعصب میگم بجای اینکه این آب بره به حور و بعدشم خلیج فارس بریزه و هدر بره لااقل اصفهانیا ازش استفاده کنن ولی یادشون باشه آب کارونه. مسئولین محترم هم انصافا بیان اهواز رو با اصفهان مقایسه کنن. خدا وکیلی از نظر امنیتی در اینده خطرناکه.گروهک خلق عرب هم حرفش این بود که خوزستان یه کشور جداگونه بشه و اوضاعش کویت بشه. که البته مردم خوزستان هیچ وقت خودخواه نبوده و نیستند و نخواهند بود (144980)
۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ۲۲:۴۲
البته انتقال آب برا آشامیدن اشکال نداره ولی برا کشاورزی و صنعت اشتباه و غیر اقتصادی است یعنی زمین های حاصلخیز دشت خوزستان خشک بمونه بعد با میلیاردها دلار هزینه جای دیگری سبز بشه ؟ خوب این دلارها رو صرف گسترش صنایع دیگر در اصفهان و رفسنجان کنن نه کشاورزی تا خوزستان و لرستان و چهارمحال و بختیاری هم خشک نشن و ریز گردها هم زیادتر نشن، بعدش هم اول ثابت کن ابی به خلیج فارس و یا حر میریزه بعد اونو برا کشاورزی و صنعت ببخش (144989)
کوشان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ۲۲:۵۰
از بهارنیوز بعنوان یک رسانۀ خوب و اصلاح طلب و حامی دولت تدبیر و امید انتظار می رود که بدون مدنظر قراردادن وابستگیها و دلبستگیهای قومیتی و استانی، از تمامیت این دولت حمایت نماید و بدون دلیل و مدرک مستند و صرفاً به استناد یک نامه از یکنفر مسئول، به سایر مدیران این دولت که اکثراً در دولت های نهم و دهم از کار برکنار شده و دچار مضائق متعدد شده بودند، انگِ ناکارآمدی و لابی گری و ... زده نشود..
وای اگر ما خود بخواهیم بی دلیل و مدرک و فقط بر اساس شایعات و پیش داوریها، دولتمردان دولت منتخب خود را تضعیف نمائیم. (144990)
آب آب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۱۶:۲۰
بی دلیل ومدرک نیست شما خودت دچار پیشداوری شدی اول اینکه سوابق افراد با سن بالا خود گویا است بعد هم وقتی یک تیم را میچینند همه متوجه میشوند قصدتهاجم داره یا دفاع! چیدمان این تیم نیز گویا است اخبار آب کشور را دنبال کنید اظهر من الشمس است دم خروس بیرون زده (145259)
اصفهانی خوزستان دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۰۰:۱۱
خوزستانی عزیز سلام. آیا میدانید اگر در فولاد شهر مسابقه فوتبال بین سپاهان و فولاد خوزستان برگزار شود طرفداران فولاد که ساکنین فولاد شهر هستند بیشتر از سپاهان می باشند. به نظر شما آیا صحیح است این حجم زیاد آب شیرین از طریق کارون وارد خلیج فارس شود و زمینهای وسط ایران از بی ابی بخشکند. متاسفانه این نامه طایفه گرائی را تبلیغ می کند. چرا شما در زمانی که اصفهانیها جبهه ها را پر کرده بودند نامه نگاری نکردید که حتما این اصفهانیها می خواهند خوزستان را ببلعند به داد برسید. (145016)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۱۵:۱۹
آقا اگه راست میگین برین آب رو از پایین دست رود، همون جایی که میریزه به خلیج فارس، ببرین، نه از بالا دست که باعث تخریب حوزه آبریز و سفره های زیر زمینی و بیچارگی کشاورزان خوزستانی می شود!!! (145224)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۰۰:۲۳
باسلام:اگربخواهیدبانگاه منصفانه وبدون تعصب قومی به این بحث بپردازیم لازم است چندنکته گفته شود:ابتداازروزنامه بهارانتظارمیروداین موضوعات مشکل آفرین درجامعه رابه اینشکل انعکاس ندهدوبرای دولت تازه آقای روحانی که اتفاقاباعقایدشمانیزسازگاراست مشکل درست نکند دوم اینکه مشکل کم آبی یک مسئله استانی نیست بلکه یک مشکل کشوری است حالااگربخواهیم بعنوان یک مشکل استانی وسهم خواهی باآن برخوردکنیم بناگاه بسیاری ازمسایل دیگرنیزمطرح میگرددکه درمجموع بضرر امنیت ملی ایران است.سوم اینکه هیچگاه قرارنیست باانتقال اب ازچهارمحال به اصفهان زمینهای کشاورزی خوزستان ماننداصفهان خشک شودبلکه هدف توزیع عادلانه منابع آب ایران بین همه استانهاست همچنانکه این قضیه درخصوص سایرمحصولات تولیدی ومنابع موجودنیزصدق میکند.چهارم آنکه اگراین پروژه اجرایی گرددتنهااستان اصفهان ذینفع نخواهدبودبلکه چنداستان دیگرکه هم اکنون نیزازمنابع آب رشته کوههای زاگرس بهره مندمیشوندذینفع میشوند.پنجم آنکهاین پروژههنوزاجرایی نشده وشاید پروژه های دیگرازجمله کشیدن کانال آب از خلیج فارس هم مدنظردولت قرارگیرد.بنابراینخواهشمنداست بجای انتشاراین مطالب که مشکلی راحل نمیکند راههای جدید وبهتر ومناسبتری که وجودداردرا پیشنهادکنیدتاهمه مردم ایران دررفاه وآسایش زندگی کنند (145020)
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۰۰:۴۳
بنده به عنوان یک خوزستانیه ساکن اهواز حلال نمی کنم مسوولان رو اگر یک قطره از آب کارون رو به محلی منتقل کنن.خوزستان به اندازه ی کافی با این همه ثروت مظلوم واقع شده دیگه حق ندارن سو استفاده کنند. (145029)
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۱۴:۱۹
شماچکاره ای حلال کنی یانکنی؟ درطول تاریخ پرافتخارمان کارون برای همه ملت بزرگ ایران بوده وهست--کارون برای همه ملت بزرگ ایران است ازخوزستان سرفرازتاسیتان وبلوچستان عزیزتا آذربایجان واردبیل قهرمان تاخراسان بزرگ وکرمان واصفهان وکردستان عزیزوهمه ملت رشیدایرانم (145174)
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۰۹:۲۶
جانا سخن از زبان ما میگویی . پس لطف بفرمایید یه مقدار از ان کارخانه ها و صنعت و خدمات بی حسابی که به شما اصفهانیها دادن رو به ما لرها و سیستانیها و خوزستانیها بدید تا یه کم از حسابتون صاف بشه (145521)
ایرانمهر
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۱۴:۲۰
بحث حق وناحق نیست دوست عزیز-کارون برای همه ملت ایران است وبس (145176)
خرمشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۱:۵۹
خوزستان نفت .گاز.خاک حاصلخیز.گمرک. بندر.راه شوسته.راه آهن. معادن مختلف.بنادرکشتیرانی ومرزی -اما هیچی نداره
هرکس ووناکسی زده توسرش ازصدام گرفته تا اصفهانیا وتهرانیا وغیره
امیدشون فقط به امام زمانه (145607)
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۰۸:۳۸
اشکال اصلی نه از اصفهانی هاست نه خوزستانیها بی عرضه هستند که نتونند حقشون را بگیرند اشکال اصلی از سیاستگزاری های کلان کشوری هست که متاسفانه تعداد زیادی از مسئولین تا الان بارها بی لیاقتی و بعضا بی سوادی خود را در مناطق مورد مدیریت خود نشان داده اند.
من در سفرهایم به نقاط مختلف ایران بارها دیده ام در دل کویر هم روستاییها کشاورزی میکنند ! البته بنده های خدا شغلی دیگر بلد نیستند این مدیران ارشد استانها و دولتی هستند که باید با اشتغال زایی و ایجاد شغلهای متناسب هر اقلیم باعث تغییر شغل این افراد و کاهش زیان دهی شوند .
من خودم اصفهانی هستم و فرقی برایم نداره امسال با دیدن از نزدیک دریاچه های تقریبا خشکیده جغاخور،سد چادگان ، وضع کارون در اهواز،کم آبی در گلپایگان ، رودخانه خشک در منطقه لنجان و عکسهای دریاچه ارومیه تا هامون افسانه ای دلم گرفته و به نظرم بهتره به جای ای دعواهای منطقه ای و خاله زنکی که این آب ماله منه یا چشمه اش پشت در خونه ما از زمین درمیاد یا غلط میکنید به ما آب ندید و .... فشار را به مقامات بالا بیاورید که چهارتا آدم دلسوز و کاربلد حداقل توی حوزه های مرتبط با محیط زیست روی کار بیایند.
مثالش دعواهای سال پیش مردم ورزنه با شهر یزد سر آب بود که آخرش چی شد ؟ جای این که به مقامات فشار بیاید (که اصلا عین خیالشون هم نبود !) خود مردم با دعوا با همدیگر خودشون را متضرر کردند ....
میشه از نماینده های مجلس شهرتون برای دوره بعدی شروع کنید و تو انتخابشون دقت بیشتری کنید که چهارتا آدم حسابی و دلسوز بیایند سر کار تا جای اینکه توی صحن علنی مجلس کف زمین بشینند با هم بخندند یا بگیرند بخوابند و تهدید به چماق بکنند یا مجله ببینند و آیفون بیارند بشینند تو مجلس بازی کنند یا مرگ بر در و دیوار و عالم و آدم و بازی ها در بیارند یه کار حسابی برای همشهریاشون بکنند . (145079)
طاها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۱۸:۳۸
اصفهانی ها در مورد راههای ارتباطی هم به همین شکل عمل کرده اند (145329)
بهروز ملبوس باف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۲۲:۰۷
چهارمهال،اصفهان،یزد و کرمان بطور مستقیم حوزه زاینده رودند و تاریخ ایرانِ بعد از اسلام هم با این رود پیوند خورده . زاینده رود هیچگاه یک رودخانه فصلی نبوده و از زمان صفویه تا چند سال پیش شاهد هیچگونه درگیری برسر موضوع آب نبوده . ریشه خشکسالی های اخیر و به جان هم افتادن هم میهنان به بهانه مرزهای استانی را باید در مدیریت دولتِ معجزه هزاره سوم جستجو کرد واگرنه کیست که نداند بخش بزرگی از کشاورزی خوزستان به دست اصفهانیها اداره میشود و اصفهانیهاو چهارمحالیها با هم یکی هستند و استان هرکدام خانه دوم استان دیگری است . فولادمبارکه هم بدلیل جنگ تحمیلی به مکانی برخوردار از آب دائم و ایمن منتقل شد . اینگونه کوتاه نظری ها و دعواهای حیدری نعمتی راه انداختن ها دیگه زمانش گذشته . همه جای ایران سرای ماست ، کمک کنیم که با مدیریت درست همه کشور آباد شود . (145434)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۰۱:۲۵
خوزستان استانی ثروتمند با مردمانی فقیر (145499)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۰۲:۳۱
وقتی که نمایندگان مردم خوزستان خواب باشند این مسایل بسیار عادی است (145502)
خبرنگار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۰:۱۵
زمين هاي كشاورزي مردم چهارمحال وبختياري به دليل اجراي طرح هاي غيركارشناسي اصفهاني ها در حال نابودي است.كشاورزي مردم چهارمحال وبختياري در حال نابودي است و بيش از 270 روستاي چهارمحال وبختياري نيز با تانكر آبرساني مي شود.
اگر در طرح هاي انتقال آب استان تجديد نظر نشود، بحران هاي اجتماعي زيادي اتفاق مي افتد.
كافي است به نظرات كارشناسان مركز تحقيقات منابع آب دانشگاه شهركرد در مورد آسيب هاي طرح هاي انتقال آب از چهارمحال وبخيتاري به اصفهان نظير طرح تونل گلاب يا طرح انتقال آب از بهشت آباد نگاهي بيندازيد (145537)
شهروند درجه چندم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۰:۱۸
دوستان و دلسوزان به داد مردم چهارمحال وبختياري برسيد قبل از اينكه خيلي دير شود
چهارمحال وبختياري داراي 10 درصد بارندگي كشور است ولي ديگر آبي براي خود ندارد
نيترات موجود در اب آشاميدني بيشتر شهرهاي اين استان به حد هشدار رسيده است (145541)
يك ايراني ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۰:۲۱
روستاهای استان چهارمحال و بختیاری در حال ویرانی هستند. میزان انواع سرطان در آنها به دلیل خشکسالی بسیار بالاست. (145545)
شهروند شهركردي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۰:۲۴
استان چهارمحال و بختياري به عنوان استان تامين كننده آب چند استان كشور، سازمان آب و فاضلاب مستقل ندارد و حتي توي قبض ها نوشته سازمان آب و فاضلاب استان اصفهان.
دست هاي اين استان در حال از بين رفتن است و گوش شنوايي راجع به بحران هاي زيست محيطي اين استان وجود ندارد
آهاي نماينده هاي مردم در مجلس كجاييييييد؟ (145549)
ramazaani
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۱:۰۶
سلام دوستان دلسوز كه قلبتون براي ايران مي تپه. از هرجاي ايران كه باشي و از هر قوميتي فرق نمي كنه. من به عنوان يك كارشناس عرض مي كنم :
1- اولا مسئله آب يك موضوع ملي است و نبايد منطقه اي به آن نگاه كرد. در همه دنيا هم همينطوره بخصوص كشور هاي پيشرفته
2- از دولت تدبير و اميد هم انتظار ميره تحت تاثير لابهاي سياسي قرار نگيره و اشتباه دولت هاي قبلي را مرتكب نشه
3- مبناي تصميم گيري فقط نظرات كارشناسان باشه. والسلام
يك كارشناس ايراني (145576)
سیروس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۸:۵۰
دوستان هرکس بفکر خیشه از اون بالدستی ها با ید بگیرن وبه تشنه لبان پایین بدن اون ابادانی خرمشهری اهوازی شادگانی هویزه وروستاهای بدبخت چه گناهی کردن که باید تالابش خشک بشه ماهی هاش بمیرن زمینش مثل لبش بترکه خودش اب شور بخوره تا چند وقت دیگه باید یا بوی تعفنش تحمل کنیم یا اسفالتش کنیم ببندید ابرو که ما همان مظلوم مردمانیم مثل اصحاب امام شهید تشنه لب که بچه های خرمشهر جونشون دادن تا اروند اروند بمونه ونشه شط العرب حالا باید از خودی بکشیم تا جرعای اب بمون بده یاحسین (145785)
کامران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۲۳:۴۸
از طرف بهار طرح نامه تفرقه انگیز که از طرف یک مدعی بدون دلیل و مدرک فقط با یک تحلیل تخیلی مطرح شده خیلی عجیب است (145975)