به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۳۷
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : ۱۳۸۴۵
اندونزی به ایرانیان در فرودگاه ويزا نمي‌دهد

غيرقانوني به استراليا برويد، سر از «گينه» در خواهيد آورد!

گروه جامعه: مقامات دولت اندونزی اعلام کردند: شهروندان ایرانی منبعد برای ورود به این کشور باید از سفارت‌خانه‌ها درخواست ویزا کنند و دیگر ویزا در فرودگاه صادر نخواهد شد و دلیل این امر را قاچاق مواد مخدر و سفر غیرقانونی ایرانیان به استرالیا اعلام کرده است.
غيرقانوني به استراليا برويد، سر از «گينه» در خواهيد آورد!
خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: دولت اندونزی صدور ویزا در مرزهای این کشور برای شهروندان ایرانی را متوقف خواهد کرد. یک مقام اداره‌ی مهاجرت اندونزی دلیل این امر را قاچاق مواد مخدر از سوی تعداد قابل توجهی مسافر ایرانی و سوء استفاده از تسهیلات صدور ویزا برای ایرانیان در اندونزی برای رسیدن به استرالیا و تقاضای پناهندگی از این کشور اعلام کرده است.

به گزارش صداي آلمان؛ امیر سیام سادین، وزیر دادگستری و حقوق بشر اندونزی با امضای بخشنامه‌ای تصویب کرد که از این پس شهروندان ایرانی باید قبل از سفر به اندونزی از سفارت‌خانه‌های این کشور در محل اقامت خود درخواست ویزا کنند. از سال ۲۰۰۵ برای ایرانیان به محض ورود به خاک اندونزی در فرودگاه و در روندی آسان‌تر ویزا صادر می‌شود. قانون تازه‌ی صدور ویزا برای ایرانیان از تاریخ ۲۰ ماه اوت سالجاری اجرایی خواهد شد. ماریتو هادی، سخنگوی اداره‌ی مهاجرت اندونزی گفت:«بسیاری از ایرانیان از امکان صدور ویزای آسان اندونزی سوء استفاده کرده‌اند.»

این مقام اداره‌ی مهاجرت گفت:«آن‌ها برای اهداف توریستی به اندونزی نمی‌آیند، به دنبال این هستند که از اینجا به استرالیا بروند و پناهنده شوند یا این‌که برای قاچاق مواد مخدر وارد خاک اندونزی می‌شوند.» هادی تاکید کرد که اندونزی برای ایرانیانی که شرایط دریافت ویزا را داشته و مشکوک به قاچاق یا پناهندگی از استرالیا نباشند، بعد از درخواست ویزا از سفارت اندونزی، ویزا صادر خواهد کرد.

استرالیا به دنبال محدودیت ورود پناهجویان


سخنگوی اداره مهاجرت اندونزی به این سوال که آیا این محدودیت صدور ویزا برای ایرانیان به درخواست و فشار دولت استرالیا تصویب شده است یا نه پاسخی نداد. کوین راد، نخست‌وزیر استرالیا در ماه جاری میلادی (ژوئیه) به اندونزی سفر کرد و با همتای اندونزیایی خود دیدار داشت. در همین حال آنتونی آلبانس، معاون نخست‌وزیر استرالیا در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه با استقبال از اقدام دولت اندونزی، گفت:«با دولت اندونزی در حال مذاکره‌ایم، وقتی تصمیم‌های نهایی اتخاذ شد، قوانین تازه را اعلام می‌کنیم. در حال حاضر نمی‌توانم جزئیات بیشتری را اعلام کنم.» استرالیا به دنبال آن است که از ورود گسترده‌ی متقاضیان پناهندگی به خاک استرالیا از طریق آب‌های این کشور جلوگیری کند.

روز جمعه نیز این کشور با مقامات "پاپوآ گینه نو" توافق کرد تا برخی از متقاضیان پناهندگی در استرالیا را به این کشور بفرستد. این در حالی است که "پاپوآ گینه نو" خود یکی از فقیرترین کشورهای جهان محسوب می‌شود. بنا به گفته‌ی مقامات استرالیا با قرارداد تازه، متقاضیان پناهندگی که غیرقانونی وارد استرالیا می‌شوند، برای همیشه در "پاپوآ گینه نو" اسکان داده خواهند شد. بنا به گفته‌ی مقامات استرالیا از شروع سال جاری میلادی تا کنون دست‌کم ۱۳ هزار متقاضی پناهندگی از طریق آب‌های این کشور وارد استرالیا شده‌اند. باب کار، وزیر امور خارجه‌ی استرالیا اعلام کرد که بسیاری از این پناهجویان برای کار وارد استرالیا شده و اکثر آن‌ها ملیت ایرانی یا سریلانکایی دارند.

سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۰:۲۴
ناز شست اداره کنندگان کشور که اوضاع را به این حد از فضاحت کشانده اند.حقا به قول تاجزاده عزیز ایران را گابن اسلامی کردند.هرچند حدادعادل قول ژاپن اسلامی داده بودحالا که قافیه تنگ آمده کی بود بود من نبودم درآورده اند. شهروندان کشوری که روزی آرزوی ویزایش استرالیاییها را مست کرده بود حالا باید توسط مقامات استرالیا به گینه صادر شوند.نمی دانم چه باید گفت؟! (93155)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۹:۳۹
تاجزاده هم از وجود افرادی مثل شما بهره میبرد عزیزم
شما که الحمدلله اصلاح طلب هستید و انگلیسی زبان مادریتونه، یک سر به اخبار خارجی بزن ببین قصه چیه
این گینه اون گینه ای که شما فکر میکنی نیست داداش
این جزیره پاپوآ گینه نو در شمال استرالیا است و برای اینکه جان مهاجرین کمتر در خطر باشه و همچنین تصور نکنند که میتونند وارد خاک استرالیا بشوند در آنجا اسکان داده میشوند و تقاضا هایشان مورد بررسی قرار میگیرد
برادر من سعی کن کمی اهل تحقیق باشی تا در دنیا کمتر رنج بکشی
در ضمن اگر دوست داری یک سر پاشو بیا استرالیا ببین کیا دارند به عنوان پناهنده میایند اینجا، اگر متعجب نشدی
آنوقت قضاوت کن
دوست داشتی از بهار بخواه تا ارتباط من و شما را برقرار کند تا بیشتر و مستند در این زمینه اطلاعات بهت بدم
دانشجوی دانشگاه ملبورن
در ضمن جهت اطلاع بورسیه هم نیستم (93421)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۱:۱۰
همين مونده بود كه تو اندونزي هم ابرومون بره!!!!!!!!!! (93169)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۱:۳۳
پاپوآ گینهٔ نو (به انگلیسی: Independent State of Papua New Guinea)‏ کشوری است واقع در اقیانوس آرام و قاره اقیانوسیه، شمال استرالیا و شرق اندونزی.... نه در قاره آفريقا . (93177)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۴:۵۷
امیدوارم کلیه اصلاح طلبان فراری به گینه فرستاده شوند (93245)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۵:۴۷
نه عمو ..اونارو تو کشورهای اروپایی و امریکا رو دست میبرن اخه همه با سوادن ...ولی اگه انشا ال... یه روزی تو و همفکرات مجبور بشید! از ایران فرار کنید اون موقع فکر کنم همین جور جاها باید در برید..... (93290)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۶:۰۸
ترجیح میدم از دست آدمهایی مثل شما برم گینه... (93308)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۶:۱۹
اگه اصلاح طلبا اونجا برن بعد از دو دهه جایی میشه که همه افراطیون مثل شما آرزوشو داشته باشین . چون تا اون موقع اثری از شما تو ایران پیدا نخواهد شد (93323)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۶:۲۸
و از این به بعد همه اصولگرایان (تندروها واختلاس گران و رانت خوارها) به جزایر قمر فرستاده شوند (93330)
نادر
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۸:۴۶
اونکه باید به گینه بره تویی بیچاره اینو رای ملت در انتخابات گفت (93399)
سياوش
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۲۰:۱۲
كاش آه پدر و مادرهايي كه بچه هاشون رو با هزار اميد و آرزو راهي ميكنند تا شايد زندگي بهتري داشته باشند دامن عاملان معلوم الحال رو هر چه زودتر بگيره ...
واقعن چرا ما نبايد تو مملكت خودمون با اينهمه ثروت از حداقل رفاه برخوردار باشيم؟؟؟
دردناكه خيلي دردناك ... (93428)