به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۲۱:۰۷
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ساعت ۲۲:۴۹
کد مطلب : ۱۴۰۹۰
با انتشار گزارش مجلس

سازمان‌دهندگان حادثه قم رسوا می‌شوند

گروه سياسي: سخنگوی هیئت رییسه مجلس با بیان این که گزارش مجلس سازماندهی شده بودن فتنه قم را برای اذهان عمومی اثبات می‌کند، افزود: مجلس کار کارشناسی لازم را انجام داد و حالا نوبت دستگاه قضایی است.
سازمان‌دهندگان حادثه قم رسوا می‌شوند

عبدالرضا مصری در خصوص گزارش حادثه ۲۲ بهمن قم گفت:در خصوص قرائت گزارش باید تاکید کرد که اصل قضیه نباید فدای فرع شود و اصل قضیه بر ای مجلس برخورد با رفتار ناپسندی است که رهبر انقلاب نیز آن را مذمت کرده اند. نماینده کرمانشاه در مجلس در ادامه افزود:این که عده ای بخواهند قاعله ای در کشور ایجاد کنند محکوم است چرا که سازوکار رسمی اعتراض در قانون اساسی در کشور ما وجود دارد و برای مشارکت نیز سازو کار رسمی و مشخص در نظر گرفته شده است

مصری تصریح کرد:این که عده ای بخواهند هر روز با برنامه‌ای آشوب در کشور ایجاد کرده یا شخصیتی را تخریب کنند، مورد قبول نیست و قانون و شرع آن را محکوم می کند و این مسئله برای مجلس اصل قضیه است. اگر گزارشی در مجلس نیز قرائت می شود دنبال رفع نابسامانی هایی است که عده ای بخواهند خودسرانه برای کشور تصمیم گیری کنند و برای قانون جایگاه افراد فرقی نمی کند و البته در این بین بردن یا نبردن اسم اهمیت چندانی ندارد.

مصری تصریح کرد: مجلس کار کارشناسی لازم را انجام داده است و حالا نوبت دستگاه قضایی است که با مجرمان و عاملانی که به قوه قضا معرفی شده اند، برخورد کند. شاید پیش از صحبت های رهبر انقلاب مسئله فقط این بود که عده ای نادان دست به خلافی زدند که نمی دانستند خلاف قانون و خلاف شرع است، اما بعد از این که مقام معظم رهبری مشخص کرد این رفتارها نادرست است و قانون نیز همین مسئله را می گوید دیگر برای همه تکلیف روشن شد.

مصری با بیان این که باید با این دست از رفتارها برخورد کرد، گفت: همین رفتارها و همین دست از برخوردها روزی دامن خود افراد پشت پرده حادثه قم و حوادثی از این دست را می‌گیرد و این شتر روزی بر در خانه های آنان نیز خواهد خوابید. وی تاکید کرد: بر این اساس افرادی که خود در این حادثه دخیل هستند، امروز نباید بر سر قرائت گزارش یا قرائت اسامی کارشکنی کنند چرا که روزی خود گرفتار همین سیل و موج افراطی گری می شوند.

مصری با تاکید بر این که گزارش مجلس ابهامات مبنی بر فی البداهه بودن فتنه قم را از بین می برد، گفت: قرائت این گزارش علاوه بر تمامی ضروریات و الزامات، نشان می دهد که بر خلاف این که برخی افراد در پی القای فی البداهه بودن این اتفاق بودند، اما مستندات لازم مبنی بر این که فتنه قم حرکت سازماندهی بوده، ارائه شده است. عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این گزارش به طور کامل با ادله بیان می کند که این اقدام سازماندهی و از پیش برنامه ریزی شده بوده و مجلس به عنوان خانه ملت باید اذهان ملت را در این خصوص روشن کند.

صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۲۳:۱۸
هه...عمرا... فقط چند تا ادم بیچاره ی مزدبگیر رو مورد محاکمه قرار میدن... ایراد کار جای دیگه است... (97323)
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۰۲:۰۷
اینام مثل مرتضوی 200 هزار جریمه میشن و بعد در دادگاه تجدید نظر این مبلغ رو به 50 هزار کاهش میدن تا توان پرداختشو داشته باشن!!! (97366)
سینا از شیراز
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۰۰:۰۸
چاقو دسته خودشو نمیبره. اینو مطمئن باش. (97347)
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۰۰:۳۹
بهار عزیز ! لطفا در رعایت نگارش کلمات دقت بیشتری بعمل آورید. حیف است این مطالب وزین و خوب با کلمات غلط زشت گردد. در پاراگراف اول "غائله" را قاعله نوشته اید که اشتباه واضح و آزاردهنده ای است (97356)