به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۷:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۲۴ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۲۵۶۰۷۲

انتخابات ایران در رویکرد آمریکا بی‌تاثیر است

انتخابات ایران در رویکرد آمریکا بی‌تاثیر است
گروه سیاسی: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، با تکرار  گام نخست از ایران برای بازگشت به اجرای کامل تعهدات، گفت رویکرد ما به این موضوع، امنیت ما، متحدان و شرکای ما است و انتخابات آتی ایران تاثیری در آن ندارد. 
ند پرایس، افزود: جو بایدن هم به عنوان یک نامزد انتخاباتی و هم به عنوان رئیس جمهوری کاملا واضح گفت که ما از ایران مسلح به هسته‌ای استقبال نخواهیم کرد. همانطور که صحبت کردیم، ما یک رویکرد دیپلماتیک را دنبال می کنیم و می‌خواهیم اطمینان یابیم که ایران هرگز نمی‌تواند سلاح هسته‌ای به دست آورد. این مهمترین اصل برنامه اقدام مشترک ۲۰۱۵ بود. این یک اصل راهنمای رویکرد ما در قبال این چالش خواهد بود.
پرایس در پاسخ به سوالی درباره رویکرد دولت بایدن به انتخابات آتی ایران و تاثیر آن بر موضوع هسته‌ای اظهار کرد: فکر می‌کنم ما با این شرایط به آن نگاه نمی‌کنیم. ما از دریچه امنیت ملی خود، امنیت شرکا و متحدان خود در منطقه به آن نگاه می کنیم.وی تصریح کرد: واضح گفتم که در هسته اصلی سیاست ما و سیاست رئیس جمهوری درک این نکته است که ایران اجازه تولید سلاح هسته‌ای را ندارد. بنابراین صرف نظر از صورت فلکی بازیگران، این یک اصل برای ما خواهد بود.  به همین دلیل است که رئیس جمهوری فرمولی را ارائه کرده است که اگر ایران انطباق کامل با توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ را از سر بگیرد، ما نیز همین کار را خواهیم کرد.
پرایس اظهار کرد: ما به دنبال طولانی کردن و تقویت مفاد آن توافق هستیم. ما از آن به عنوان بستری برای ساخت و مذاکره در مورد توافقنامه‌های بعدی برای رسیدگی به سایر زمینه‌های فعالیت ایران استفاده خواهیم کرد. این رویکرد ما خواهد بود. من فکر نمی‌کنم اجازه دهیم تحولات دیگر جایگزین تغییراتی در این روش شود.

 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها