به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۷ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : ۲۶۰۱۵۵

حقیقت زندگی(درس بیست و یکم: تکرار)

حقیقت زندگی(درس بیست و یکم: تکرار)
درسهای رزی (شناخت هویت شخصی)
ROSI : Recognition of self-identity
درس بیست و یکم: تکرار
واژه تکرار رو خیلی جاها میشه به کاربرد، در جهت اهداف و نیت‌های صحیح و درست، یا رسیدن به موقعیت‌های غلط و آسیب زننده. در این مطلب قصد داریم واژه تکرار رو به صورت متفاوتی بررسی کنیم و معجزه عشق و زندگی رو با اون انتقال بدیم.
یه درخت میوه رو تجسم کنین که بعد از چند سال که کاشته شده، به شکوفائی رسیده و از اون میوه برداشت میشه. این درخت برای به ثمر رسیدن، چند سالی باید رشد میکرده تا به سنی برسه که شکوفه و میوه داشته باشه.
چه تو سالهایی که یه نهال کوچیک بوده، چه حالا و چه سالهای پیش رو، یه اتفاق بسیار قابل تامل برای این درخت میفته.
هر سال در فصل زمستان، به خاطر وجود سرما، این درخت وارد یه حالت عجیب میشه و تقریبا مرگ رو تجربه میکنه و میشه گفت که به خواب زمستونی میره. خوب اگه این درخت باغبون داشته باشه، باغبون تو فصل سرما ازش نگهداری میکنه تا آسیب زیادی نبینه اما درختهایی که در طبیعت هستن، کاملا از گردونه حیات حذف میشن.
نکته اینجاست که با نزدیک شدن فصل بهار، اون درخت دوباره زنده میشه و در کمال شگفتی شکوفه میزنه و طراوت و شادابی رو میشه در اون دید. جذابیت زندگی و ثمره دادن و وظایفی که اون درخت در طبیعا به عهدش گذاشته شده، اون رو به چرخه حیات برمیگردونه. در زندگی هم میتونه چنین تجربه ای به وجود بیاد. بیماری، ورشکستگی مالی، تصادف، افسردگی، شکستهای عاطفی، اشتباهات و خطاهای شخص یا دیگران و یا حتی بلایای طبیعی میتونن مثل یه زمستون سخت برای اون درخت، زندگی آدمها رو به خطر بندازن و گاها حتی به اونها پایان بدن.
اما آیا باید تسلیم شد؟
به خاطر بیارین که درختی که در طبیعت رشد کرده، چطور بعد از گذروندن یه زمستون سخ ، دوباره به چرخه حیات برمیگرده و در تمام سالهایی که از عمرش میگذر ، این روند رو تکرار میکنه.
چرا یه نفر به خاطر یک یا چند اتفاق، باید دست از زندگی، تلاش، عشق ورزیدن و خوشحال بودن بکشه؟
هر چقدر زمستون سخت و طاقت فرسا باشه، باز هم درخت در بهار شروع به سبز شدن مینکنه و میشه معجزه خداوند رو در اون دید.
میشه به اتفاقات ناگوار زندگی، مثل اون زمستون نگاه کرد و دوباره شروع کرد. دوباره تلاش کرد، دوباره عشق رو تجربه کرد و دوباره خوشحال بود.
یه درخت، بارها و بارها زمستون رو تجربه میکنه اما دوباره به حیات برمیگرده، یه انسان هم میتونه بعد از هر اتفاقی، هر چقدر بزرگ، به زندگی برگرده.

تکرار برگشت به زندگی و عاشقانه دیدن زندگی رو میشه از درخت یاد گرفت و مثل اون رفتار کرد. درسته که زمستون سخته، درسته که اتفاقات بد میتونن ضربه بزنن، اما از هر اتفاق بدی هم میشه عبور کرد و دوباره خوشحال بود.
در زندگی مثل درخت رفتار کن، خوشحالی و عشق رو بارها و بارها تکرار کن.
 
تا همیشه با حقیقت زندگی

http://www.instagram.com/rosi.group
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها