به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۰ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب : ۲۵۸۹۴۹

حقیقت زندگی(درس چهاردهم: سرعت)

حقیقت زندگی(درس چهاردهم: سرعت)
درسهای رزی (شناخت هویت شخصی)
ROSI : Recognition of self-identity

درس چهاردهم: سرعت
سرعت رو کجا میشه تجربه کرد؟
وقتی رانندگی میکنین، در حال پرواز، سقوط آزاد، اسکی، موتورسواری و خیلی جاهای دیگه.
رانندگی با سرعت بالا بسیار هیجان انگیزه و کسانی که تجربه رانندگی با سرعتهای خیلی زیاد در مسابقات رو دارن بیشتر از دیگران این هیجان رو تجربه میکنن.
سرعت زیاد علاوه بر هیجان و لذت، موارد دیگه رو هم به همراه داره.
اول این که در سرعت بالا، تمرکز راننده روی عبور هست و به اطراف جاده اهمیتی نمیده. علاوه بر اون خطر هم افزایش پیدا میکنه و با برخورد با یه سنگ کوچیک یا دست انداز، احتمال حادثه وجود داره و ضمنا ممکنه با ماشینهای دیگه تصادف به وجود بیاد و یا این که تو یه لحظه، راننده نتونه خودرو رو کنترل کنه و توی یه پیچ یا مانور، آسیب شدیدی به وجود بیاد.
دقیقا همین موارد در مسیر زندگی هم ممکنه اتفاق بیفته.
برای رسیدن به اهداف و لمس کردن اونها، سرعت یا عجله، ممکنه در ابتدا هیجان انگیز به نظر برسه و نشان دهنده توانایی و قابلیت ها باشه اما در واقع میتونه آسیب زننده و حتی خطرناک هم باشه.
وقتی شما انتخاب میکنین که با سرعت زیاد به سمت هدفتون حرکت کنین، اعتماد به نفس بالایی به دست میارین و همین اعتماد به نفس برای شما مشکل ساز میشه. چون با حرکت معقول و حساب شده، اگه به مشکلی هم برخورد کنین، میتونین یا اون رو حل کنین یا نهایتا راهی برای دور زدنش پیدا کنین. اما عجله کردن و سرعت زیاد دادن به کارها، باعث برخورد و آسیب برای شما میشه.
این همه ماجرا نیست و قسمت مهم دیگه ای رو دارین از دست میدین. به یاد بیارین وقتی با سرعت بالا رانندگی میکنین، تمرکز شما روی عبور هست و دیگه نمیتونین اطراف جاده رو ببینین و همین اتفاق در زندگی شما هم تکرار میشه. سرعت زیاد و عجله کردن، باعث میشه شما از زندگیتون لذتی نبرین و زیباییهای اون رو نبینین و متوجه اونا نباشین و چه بسا که وقتی به هدف رسیدین، چون از مسیر رسیدن بهش لذت نبردین، شیرینی پیروزی و رسیدن به هدف رو هم نتونین حس کنین.
عجله برای رسیدن به هدف میتونه یه خطر بزرگ دیگه هم برای شما داشته باشه و اون برخورد کردن با بقیه هست. وقتی با برنامه ریزی و صبر عمل کنین، با دیگران تعامل میکنین در صورتیکه با عجله کردن مجبور به تقابل میشین و نهایاتا براتون مشکل ساز خواهد بود.
سرعت زیاد و عجله کردن میتونه یه پیامد دیگه هم برای شمت داشته باشه. شما به جای تمرکز روی نقاط ضعف و قدرت خودتون، بیشتر به فکر مسابقه دادن با دیگران هستین و از گسترش و ارتقا منابع خودتون غافل میشین و تصور میکنین که همیشه همه چیز همینطور باقی خواهد موند. در صورتیکه شما گذر زمان رو با سرعت دارین عوض میکنین.
به خاطر داشته باشین اون چه که به زندگی معنی میده، تولد و مرگ هست. سرعت زیاد، فاصله این دو نقطه رو کم میکنه و اجازه نمیده از این حدفاصل لذت ببرین.
با صبر و برنامه ریزی عمل کنین.
 
تا همیشه با حقیقت زندگی

http://www.instagram.com/rosi.group
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها