به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۲۰ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۲۶۰۸۵۳

حقیقت زندگی (جسارت یا شجاعت)

حقیقت زندگی (جسارت یا شجاعت)
درسهای رزی (شناخت هویت شخصی)
ROSI : Recognition of self-identity
درس بیست و چهارم : جسارت یا شجاعت

اصولا وقتی یک یا هر دو این واژه‌ها شنیده میشه یا به کسی برخورد میکنین که اون رو جسور و شجاع قلمداد میکنن، انتظار یه آدم غول پیکر با زور عضلانی یا سرعت زیاد در ذهن پدید میاد و در این مطلب قصد داریم این واژه ها رو بررسی کنیم.
ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که شجاعت در برگیرنده جسارت هست و جسارت میتونه هم منفی و هم مثبت باشه. شجاعت در اصل قدرت اتخاذ یه تصمیم و اجرای اون هست و جسارت، انگیزه گرفتن اون تصمیم.
ترکیب انگیزه اتخاذ یه تصمیم و همینطور اتخاذ و اجرای اون تصمیم به هر دوی جسارت و شجاعت احتیاج داره و اگه اون رو فقط در جنبه‌های مثبت و سازنده در نظر بگیریم در مواردی که به اونها اشاره میکنیم، میتونه در خدمت هر کسی باشه.
  • وقتی که شما هدفی رو برای خودتون مشخص میکنین، هر چقدر اون هدف ارزشمندتر و والاتر باشه، مطمئنا مسیر طولانی تری رو براش ترسیم میکنین و در این مسیر، مشکلاتی ممکنه وجود داشته باشن که گاهی آسون و پیش پا افتاده و گاهی سخت و طاقت فرسا و گاها غیر قابل حل خواهند بود. ترکیب جسارت و شجاعت در این موارد بسیار برای شما اهمیت پیدا میکنه، چرا که انگیزه و قدرت مورد نیاز رو برای عبور از مشکلات به شما میبخشن.

    در زندگی امروزه به دلیل وجود تعدد مشکلات و همینطور استفاده بیش از حد مدیاهای مختلف، روابط عاطفی به سمت و سوی عجیبی کشیده شده و خیلی وقتها شنیده میشه که فرزند در مورد پدر و مادرش و همینطور برعکس و یا حتی همسر در مورد همسرش اینطور اظهار نظر میکنه که نیازی نداره به طرف مقابلش به صورت زبانی اعلام کنه که اون رو دوست داره و احساس حقیقی خودش رو حتی اگه خیلی زیاد هم باشه به زبون نمیاره و تصور میکنه که باید از روی اعمال و رفتارش این احساس حدس زده بشه یا کشف بشه و متاسفانه این درست نیست.

    همونطور که شما از کسانی که باهاشون زندگی میکنین مثل پدر، مادر، خواهر، برادر، همسر یا فرزندتون، نیاز دارین بشنوین که اونها شما رو دوست دارن و این رو برای خودتون انگیزه یا پاداش و یا حق خودتون میبینین، اونها هم دقیقا چنین نیازی دارن و وقتی این جمله دوست دارم رو به هر دلیلی از شما نمیشنون، در بلند رابطه احساسی دچار مشکلات متعددی میشه. در اینجا هم ترکیب جسارت و انگیزه و همینطور شجاعت به زبون آوردن این جمله، آینده احساسی شما رو تضمین میکنه و همونطور که در مطلب مربوط به زمان، اشاره کردیم، شاید فردایی وجود نداشته باشه که بشه این جمله رو به کار برد.
    سومین جایی که ترکیب جسارت و شجاعت به کمک شما میاد در موقعیتی هست که شما اشتباه یا خطایی رو مرتکب شدین. در این موقعیت حس غرور یا لجبازی بیشتر به سراغ شما میاد، کودک درون شما کنترل رو به دست میگیره و مانع این میشه که اشتباه خودتون رو بپذیرین و بیشتر قصد توجیه اون و دلایلش رو دارین. در حالیکه ترکیب جسارت و شجاعت میتونه به شما کمک قابل توجهی برسونه و علاوه بر این که مسئولیت اشتباه خودتون رو قبول میکنین، به دنبال مقصر هم نمیگردین و از همه مهمتر این که باعث میشه عذرخواهی کنین. در موقعیتی که غرور و لجبازی حس شما باشه، خروجی شما آسیب مجدد به خودتون و دیگران هست، در حالی که با ترکیب جسارت و شجاعت، علاوه بر مسئولیت پذیری، عذرخواهی شما، منجر به نشون دادن بزرگی شما خواهد شد و نشون میده که شما رشد کردین.
مجموعا این که جسارت و شجاعت، هیچ کدوم به تنهایی به کار نمیان و هر دو مکمل همدیگه هستن و در موقعیت‌های متعددی میتونن به شما کمک کنن. جسارت و شجاعت از شما یک انسان با انگیزه، مصمم، عاشق و بزرگ منش میسازه.
 
 
تا همیشه با حقیقت زندگی
 
http://www.instagram.com/rosi.group
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها