به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۳۱ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۲۶۷۲۹۴

هشدار؛ از واتس‌اپ صورتی دوری کنید!

هشدار؛ از واتس‌اپ صورتی دوری کنید!
گروه فناوری: ویروس جدیدی که خود را به عنوان آپدیت جدید واتس‌اپ جا زده، در گروه‌های این پیام‌رسان در حال پخش شدن است. این ویروس که در قالب لینک فعال‌سازی تم صورتی واتس‌اپ مشاهده شده، در حقیقت توسط هکرها برای سرقت حساب کاربری شما استفاده می‌شود.گزارش‌ها حاکی از انتشار لینکی در گروه‌های واتس‌اپ است که با ادعای آپدیت تم صورتی واتس‌اپ در حقیقت باعث از دست رفتن اکانت کاربر می‌شود.

اگر روی این لینک ضربه بزنید و متوجه رفتارهای عجیبی در حساب کاربری خود شدید، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید تا شاید از خطر این ویروس در امان بمانید:
بلافاصله واتس‌اپ صورتی را از روی دستگاه خود حذف کنید.
پیوند تمامی نسخه‌های وب واتس‌اپ را با اکانت خود از بین ببرید.
کش مرورگر را از بخش تنظیمات پاک کنید.
مجوزها و دسترسی همه‌ اپلیکیشن‌های خود را بررسی کنید.
اگر دسترسی مشکوکی پیدا کردید، آن را غیرفعال کنید.
  
در گزارش‌ها آمده که برخی کاربران واتس‌اپ ناخواسته این لینک را با دوستانشان به اشتراک گذاشته‌اند. شرکت امنیت سایبری Voyager Infosec می‌گوید کاربران هرگز نباید هیچ فایل APK یا برنامه‌ای را به‌صورت دستی و خارج از فروشگاه‌های اپلیکیشن نصب کنند: «از این بدافزارها می‌توان برای دسترسی به اطلاعات موبایل مثل تصاویر، پیامک‌ها و شماره مخاطبان استفاده کرد. بدافزارهای مبتنی بر کیبورد هم می‌توانند هر چیزی که تایپ می‌کنید را ثبت کنند. در نتیجه، حتی رمز عبور حساب بانکی شما هم در معرض خطر قرار می‌گیرد. وضعیت فعلی در خصوص «واتس‌اپ پینک» یا «واتس‌اپ گلد» هم نوعی از همین بدافزارهاست که خود را به جای واتس‌اپ واقعی جا می‌زنند.»

واتس‌اپ در واکنش به این خبر گفت: «هر کسی که پیام غیرعادی یا مشکوکی را روی هر سرویسی از جمله ایمیل دریافت کرد، شدیدا توصیه می‌کنیم قبل از کلیک روی لینک‌ها یا پاسخ دادن به درخواست‌ها احتیاط کند. به‌طور خاص در واتس‌اپ هم پیشنهاد می‌کنیم از ابزارهایی که ارائه شده برای گزارش این اتفاقات یا مسدودسازی افراد مشکوک استفاده شود.»
برچسب ها: واتس اپ
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها