به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۰۷ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب : ۲۷۴۶۸۵

حمله هکرهای روس به سازمان‌های آمریکایی

حمله هکرهای روس به سازمان‌های آمریکایی
گروه بین الملل: كمپانی مایکروسافت در گزارشی  از حمله دوباره هکرهای روس به سازمان‌های دولتی و غیردولتی در ایالات متحده خبر داد.
طبق این گزارش، در این موج جدید از حمله هکری در آمریکا نزدیک به سه هزار آدرس ایمیل از بیش از ۱۵۰ سازمان هدف قرار گرفته است.مایکروسافت گروه هکرهای روس دخیل در این حمله اخیر را «نوبِلیوم» معرفی کرده و می‌گوید که این همان گروهی است که حمله سایبری به کمپانی سولارویندز در سال گذشته را هدایت کرد.در پاییز سال گذشته، مدیریت شبکه نرم‌افزار آمریکایی سولارویندز تحت کنترل هکرهای نوبلیوم قرار گرفت و هزاران کارمند دولتی که پیام به‌روز کردن این نرم‌افزار را دریافت و اقدام به به‌روزرسانی کردند، قربانی حمله سایبری شدند.
در جریان این حملات سایبری که بسیار گسترده توصیف شد وزارتخانه خزانه‌داری و اداره ارتباطات و اطلاعات ملی وزارت بازرگانی آمریکا و وزارت امنیت داخلی ایالات متحده هدف قرار گرفتند.در این حمله سایبری تازه نیز هکرهای نوبلیوم «آژانس‌های دولتی، اندیشکده‌ها، شرکت‌های مشاوره،‌ و سازمان‌های غیردولتی» را هدف قرار داده‌اند.اما به گفته مایکروسافت گرچه سازمان‌های آمریکایی هدف بیشترین حمله قرار گرفتند، ۲۴ کشور دیگر نیز از این حملات آسیب دیده‌اند.در گزارش مایکروسافت آمده است که دست‌کم یک‌چهارم سازمان‌های آسیب‌دیده از این حمله در کار توسعه بین‌المللی، مسائل بشردوستانه و فعالیت حقوق بشری بوده‌اند.
یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های آمریکایی که از این حمله سایبری توسط هکرهای روس آسیب دیده آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا معروف به یواِس‌اِید بوده است.
 رئیس سازمان اطلاعات روسیه در ماه جاری میلادی حمله سایبری به سولارویندز را تکذیب کرده، اما اضافه کرده است که اتهام آمریکا و بریتانیا در مورد انجام چنین حمله پیچیده و ظریفی برای او «مایه مباهات» است.

 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها