به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۷ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۲۸۵۰۸۶

تاثیر مصرف قهوه و سبزیجات بر كرونا

تاثیر مصرف قهوه و سبزیجات بر كرونا
گروه علم و فناوری: بر اساس مطالعه جدید محققان دانشگاه نورثوسترن شیکاگو، مصرف سبزیجات و قهوه می‌تواند از شما در برابر ابتلا به کووید ۱۹ محافظت کند.
در عوض مصرف گوشت‌های فرآوری‌شده می‌تواند حساسیت شما به ویروس کرونا را به خاطر افزایش التهاب در بدن، بالا ببرد. هرچند مصرف گوشت قرمز فراوری‌نشده این خطر را به‌همراه ندارد.
برای این مطالعه، محققان با استفاده از داده‌های Biobank بریتانیا، ارتباط بین رفتارهای غذایی و خطر ابتلا به کووید ۱۹ را در ۳۸ هزار شرکت‌کننده‌ای که تحت آزمایش کووید ۱۹ قرار گرفته بودند، بررسی کردند. تست کرونای حدود ۱۷ درصد از این افراد مثبت بود.
این تیم تحقیقاتی دریافت که تغذیه ممکن است اثر محافظتی کمی در برابر ویروس داشته باشد. به‌عنوان‌مثال، مصرف یک یا چند فنجان قهوه در روز، با ۱۰ درصد کاهش خطر ابتلا به کووید ۱۹ در مقایسه با مصرف کمتر از یک فنجان در روز همراه است. علاوه‌بر‌این، مصرف حداقل دو وعده سبزیجات پخته یا خام در روز (به‌استثنای سیب‌زمینی) نیز با کاهش خطر ابتلا به عفونت همراه است.
با این حال، حتی خوردن روزانه کمتر از نصف وعده گوشت فرآوری‌شده خطر ابتلا به کووید ۱۹ را افزایش می‌دهد. به گفته محققان علاوه بر کافئین، سایر ترکیبات منحصر به فرد قهوه از جمله پلی‌فنل و اسید کلروژنیک می‌تواند این خاصیت پیشگیری‌کننده را به آن بدهد.البته به گفته متخصصان، مطمئناً قهوه و سبزیجات جایگزین واکسن کووید ۱۹ و سایر اقدامات پیشگیرانه نیستند.


 
برچسب ها: کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها