به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۰۷ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب : ۳۲۳۳۰۰

کره‌شمالی در آخر لیست آزادی‌های جهان

کره‌شمالی در آخر لیست آزادی‌های جهان
گروه بین الملل: یک سازمان آمریکایی که به رده بندی کشورها از جنبه آزادی در جهان می پردازد، کره شمالی را جزو "یکی از بدترین کشورها" در این زمینه رده بندی کرد.
 گزارش این سازمان ناظر بر آزادی ها که از بودجه آمریکا برخوردار است نشان داد که کره شمالی به عنوان "یکی از بدترین کشورها" از جنبه آزادی رده بندی شده است.این سازمان تحت عنوان "خانه آزادی" روز جمعه گزارشی سالانه را با تیتر "آزادی در جهان ۲۰۲۲" منتشر کرد. در این گزارش کره شمالی نمره ۳ را از مجموع ۱۰۰ نمره کسب کرد، در حالی که در زمینه حقوق سیاسی نمره اش صفر بود و در زمینه آزادی های مدنی هم نمره ۳ را به دست آورد.
این در حالی است که در این گزارش کره شمالی در بین ۱۹۵ کشور ارزیابی شده در این سازمان تنها بالاتر از ترکمنستانی که نمره ۲ کسب کرده و همین طور سودان جنوبی و سوریه که تنها نمره یک را کسب کردند، قرار داشت.این گزارش در حالی منتشر شده که کره شمالی درگیر مشکلات اقتصادی است که در عین حال تحریمهای جهانی و بسته شدن مرزهایش در جهت مقابله با همه گیری آنها را بدتر ساخته اند.
برچسب ها: کره‌ شمالی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها