به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۱۷ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب : ۳۲۹۹۶۹
اونای امری:

گواردیولا گفت چرا PSG قهرمان چمپیونزلیگ نمی‌شود

گروه ورزشی: اونای امری از گفت و گوی خود با پپ گواردیولا در مورد دلیل قهرمان نشدن پی اس جی در چمپیونزلیگ و تفاوتش با رئال و بارسا خبر داد.
گواردیولا گفت چرا PSG قهرمان چمپیونزلیگ نمی‌شود
اونای امری، سرمربی اسپانیایی ویارئال، سابقه دو فصل هدایت پی اس جی را دارد. او اما در مهمترین ماموریت خود یعنی قهرمان کردن پی اس جی در چمپیونزلیگ ناکام ماند. فصل 17-2016 پی اس جی با هدایت امری در یک هشتم نهایی بازی رفت را 4-0 از بارسا برد ولی در بازی برگشت 6-1 شکست خورد و حذف شد. یک سال بعد او برابر رئال مادرید نیز شکست را متحمل شد و نتوانست به یک چهارم نهایی برسد. در نهایت امری سال 2018 جای خود را به توماس توخل داد.


 
امری فصل جاری با ویارئال به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان رسیده و امشب باید به مصاف بایرن برود، ولی پی اس جی در یک هشتم نهایی به رئال باخت و بازهم دستش از جام کوتاه ماند.

کارلو آنچلوتی، امری و توماس توخل، سه مربی سابق پی اس جی با تیم های شان در یک چهارم نهایی هستند ولی پاریسی ها حذف شده اند. امری در این رابطه به نشریه اکیپ گفت:« این نشان می دهد که این سه مربی بسیار خوب هستند و کارشان را بلدند. اگر آنها در پی اس جی نتوانستند لیگ قهرمانان را ببرند، دلیلی دیگر دارد. چون پی اس جی....(امری جمله را به اتمام نمی رساند.) امسال هم برای پی اس جی یک قدم به عقب بود ولی به ناصر الخلیفی(مدیر پی اس جی) گفتم که بالاخره این جام را خواهند برد و فقط مساله زمان در میان است. پی اس جی در فوتبال فرانسه روند باثباتی دارد و تیمی رو به پیشرفت هستند. بالاخره یک مربی این طلسم را خواهد شکست.»
 

 
امری ادامه داد:« فتح لیگ قهرمانان بسیار دشوار است. امسال بایرن و سیتی بهترین تیم های حاضر در این مرحله هستند و برتری برابرشان بسیار دشوار است. گواردیولا بهترین مربی دنیاست ولی سال هاست که نتوانسته در لیگ قهرمانان موفق شود. هر فصل یک مربی با تیمش قهرمان می شود و به این معنا نیست که مربیان دیگر خوب نیستند.»

مشکل اصلی پی اس جی در اروپا:« یادم است یک بار گواردیولا با من در مورد تفاوت رئال و بارسا با پی اس جی در لیگ قهرمانان صحبت کرد. پپ گفت که رئال و بارسا قبلا بارها این جام را برده اند و برای فتح لیگ قهرمانان به خوبی می دانند که در لحظات سخت و دشوار، چگونه واکنش درست نشان دهند ولی پی اس جی اینجاست که ضعف دارد. کلید اصلی به چگونگی مدیریت لحظات و دقایق دشوار ربط دارد.


 
در بازی برگشت چند سال پیش برابر بارسا، وقتی گل چهارم را دریافت کردیم و سپس گل پنجم، جدای از اشتباهات داوری، بازیکنان هم خودشان را باخته بودند. همین امسال در بازی برگشت پی اس جی برابر رئال وقتی کریم بنزما گل های اول و دوم را زد، چهره مارکینیوش و کیمپمبه، دو بازیکنی که کاملا روی شان شناخت دارم، حکایت از خودباختگی شان داشت و عملا نمی دانستند چه واکنشی باید نشان دهند. خیلی زود هم گل سوم رئال به ثمر رسید.»
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها