به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۱ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب : ۳۳۷۷۰۸

ستادامربه‌معروف:این دو فیلم مارا مسخره کرده‌اند

ستادامربه‌معروف:این دو فیلم مارا مسخره کرده‌اند
گروه فرهنگی: : دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در نامه ای خطاب به معاون حقوق عامه و پیشگیری از جرم دادستان کل کشور خواستار صیانت از جایگاه امر به معروف و نهی از منکر شد.
 
 در متن این نامه آمده است:
«با احترام؛ چنان که استحضار دارید امروزه با افزایش حوزه نفوذ رسانه‌های فراگیر به ویژه سینما که ترکیبی از هنر و سرگرمی را دستمایه جذب مخاطب قرار می‌دهد امکان گسترده‌ای برای شکل دادن باورها و تغییر الگوهای ذهنی شهروندان از طریق رسانه فراهم آمده است. اگر چه دستاوردهای مثبت سینما قابل کتمان نیست اما برخی چالش‌های برآمده از کژکارکردی آن نیز که طی دهه‌های اخیر به واسطه گفتمان فرهنگی و برخی جهت‌گیری‌های غیراصولی مسئولین ذی‌ربط، آسیب‌زا و تا حدودی در نسبت با ارزش‌های دینی و اخلاقی ویرانگر بوده‌اند قابل اغماض و چشم‌پوشی نیست.

طی ماه‌های اخیر دو فیلم سینمایی با عنوان «دینامیت» و «گشت ارشاد 3 » به اکران عمومی درآمده‌اند که متاسفانه هر دو آنها به شکل سخیفی به تخفیف، تحقیر و تمسخر فریضه امر به معروف و نهی از منکر پرداخته است. در این رابطه ستاد امر به معروف و نهی از منکر بر اساس وظایف قانونی خود که بخشی از آن به صیانت از حریم فریضتین و حراست از دستاوردهای معنوی آن مربوط می‌شود با تکیه بر تعهد و التزام قابل تقدیر قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران به حفظ حقوق عامه و به استناد ماده 126 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 و همچنین مواد 638، 513 و 640 قانون مجازات اسلامی مصوب 1375 علیه مسببان و معاونان دخیل در این اقدام ناصواب اعلام جرم می‌نماید.

از حضرتعالی انتظار می‌رود در جایگاه صیانت از حقوق عامه دستور به انجام اقدام قانونی و رسیدگی به این مهم را صادر و با امعان نظر به آثار زیان بار ناشی از تخریب فرهنگی صورت گرفته در کشور تقاضا دارد؛ تمهیداتی را منظور فرمائید تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که بر خلاف رسالت و وظایف فرهنگی و ارشادی خود اقدام به صدور مجوز نموده است، لااقل به میزان فروش دو فیلم مذکور ( تاکنون بیش از 95 میلیارد تومان) منابع مالی جهت تولید فیلم فاخر و رسانه ای با هدف جبران مافات و تعظیم فریضتین الهی در اختیار این ستاد قرار دهد.موفقیت روزافزون جنابعالی و تمامی خدمتگزاران صدیق نظام مقدس اسلامی را از درگاه خداوند متعال مسالت دارم.»
مرجع : انتخاب

۱۴۰۱/۰۳/۰۱ ۲۲:۱۶
مسخره ... (388051)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها