به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۰۱:۳۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۱ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب : ۳۴۸۷۱۶

ایران مسیر رفع تحریم را انتخاب نكرده است

ایران مسیر رفع تحریم را انتخاب نكرده است
 معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی می‌گوید اگر  ایران احیای توافق اتمی برجام را نپذیرد، ایالات متحده فشار  را افزایش می‌دهد.
ویکتوریا نولاند گفت: احیای برجام نفت ایران را به بازار باز می‌گرداند و برخی تحریم‌هایی که اعمال شده را رفع می کند اما، ایران تا کنون این مسیر را انتخاب نکرده‌ است.
وی گفت: این توافق اکنون روی میز آماده است و اگر ایران بخواهد به نتیجه می‌ر‌سد و توافق برجام احیا می‌شود.معاون وزیر خارجه آمریکا  گفت: این مردم ایران هستند که بهای این وضعیت را می پردازند و «هزینه زندگی شان بالا می رود و تورم شان افزایش پیدا می‌کند.»
وی افزود: ایران توافق را کنار نگذاشته است و میز مذاکرات را ترک نکرده است و بنابراین «باید ببینیم چه اتفاقی در آینده می افتد.»ایران و آمریکا از بهار ۱۴۰۰ مذاکرات غیرمستقیمی برای احیای توافق برجام آغاز کردند. هدف از این مذاکرات رفع تحریم های اتمی ایالات متحده در برابر محدود شدن مجدد برنامه اتمی ایران است.مذاکرات از اسفند سال گذشته متوقف شده و بعد از یک دو تبادل نظر غیرمستقیم میان دو کشور به میزبانی قطر و هماهنگی اتحادیه اروپا، دو طرف یکدیگر را متهم می کنند که مانع احیای توافق است.

 
برچسب ها: برجام
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها