به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب : ۳۹۳۴۰۰

طالبان عید نوروز را حرام اعلام کرد!

گوناگون: سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان می‌گوید که نوروز رسم مجوسی است و حکومت این گروه آن را قبول ندارند.
طالبان عید نوروز را حرام اعلام کرد!
مولوی محمد صادق عاکف مهاجر، سخنگو و رئیس اطلاعات وزارت امر به معروف و نهی از منکر حکومت طالبان می‌گوید که نوروز در اسلام نیست.
مولوی محمد صادق عاکف مهاجر در گفتگو با یک رسانه خصوصی گفته است: «ما در اسلام فقط دو عید داریم: عید خُرد و عید کلان. عید دیگری به نام نوروز در اسلام نیست.»
وی افزوده است: «عید نوروز مختص به مجوسی‌ها است و ضرورت نمی‌بینم که نوروز را برگزار نماییم.»
سخنگوی وزارت امر به معروف طالبان درباره این که آیا سه روز تعطیلی نوروز در سال آینده حفظ خواهد شد یا نه نیز گفته است: «باید دید اداره کار و امور اجتماعی چه تصمیمی خواهد گرفت اما به احتمال زیاد این سه روز تعطیل نخواهد شد.»
این درحالی است که روز گذشته شاروالی طالبان در مزارشریف از آمادگی این نهاد برای برگزاری جشن سالانه نوروز در این شهر خبر داده است.

نوروز حرام است!

آمریت امر به معروف طالبان در اطلاعیه‌ای نوشت: تجلیل از «نوروز رسم و رواج‌ غرب و غیراسلامی» است و با برگزارکنندگان آن «برخورد قانونی» صورت می‌گیرد.
 
برچسب ها: طالبان

۱۴۰۱/۱۲/۲۹ ۱۷:۱۸
بهار نیوز کراهت داره از این آدمها نقل قول کردن اینها چشم باز کرده اند یاد گرفته اند بکشند بدرند غارت کنندباید اول به انسانیت برسی تا بفهمی نوروز چیست اینها فعلا در عصر بربریت گرفتارند. (424278)
۱۴۰۱/۱۲/۲۹ ۲۰:۱۶
افکارشان شبیه ایرانی هاست
اگر مردم ما هم مقاومت نمی کردند الان نوروزی در کار نبود (424304)
کیکاوووس
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۱/۰۱ ۰۲:۴۶
لطفا نظرات این عقب افتادهای عصر جاهلیت انعکاس ندهید اینا همونایی هستن بستنی خوردن زن را حرام وباشلاق درانظار مردم اجرامیکنن !!!! (424331)
۱۴۰۲/۰۱/۰۱ ۱۰:۲۱
آن روزگاری که نمایندگان خدا نظر گالیله در مورد گردش زمین به دور خورشید را برنمی تابیدند، تا حدودی حق داشتند، چون تصور آن برای عوام کمی مشکل است. ولی برای مشاهده جلوه گری های طبیعت نیاز به علم نجوم و تجهیزات ویژه نیست. جشن نوروز جشنی است که برگزار کننده آن طبیعت است و به فتوای این و آن کاری ندارد و با توهمات بجا مانده از عده ای بادیه نشین خرافاتی کاملاً متفاوت است. بیچاره خفاشانی که توانایی دیدن و درک زیبایی های آفرینش را ندارند. (424349)
ارش
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۱/۰۱ ۱۴:۰۰
بهار نيوز محترم لطفا هیچ خبری در مورد گروهک تروریستی طالبان پخش نکنید چون زمانی که حرفها و افکارشان بازنشر میشود فکر میکنند در این دنیا کسی هستند و مورد توجه قرار. گرفته اند. (424363)
۱۴۰۲/۰۱/۰۳ ۱۰:۴۴
کسانی که در افغانستان به شکوفایی طبیعت در ایام نوروز باور ندارند و با برگزاری جشن نوروز مخالفت می کنند، اگر سرسبزی و شادابی و زیبایی‌های مزارع خشخاش در این ایام به آنان یادآوری شود، مطمئناً نظرشان نسبت به نوروز عوض خواهد شد. (424492)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها