به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۳۰ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب : ۴۱۱۱۷۹

هشدار هواشناسی نسبت به وزش باد شدید

هشدار هواشناسی نسبت به وزش باد شدید
گروه جامعه: سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج تا ۲ متر در جنوب کشور هشدار داد.به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از  وزش باد نسبتا شدید و افزایش ارتفاع امواج از بعد از ظهر چهارشنبه( ۳۱ خرداد) تا اواخر وقت سه‌شنبه( ۶  تیر) خبر داد.
 
این شرایط جوی روز چهارشنبه (۳۱ خرداد) تا شنبه (۳ تیر) در خلیج فارس و غرب تنگه هرمز به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب وزش باد نسبتا شدید، جنوب غربی - شمال غربی حداکثر سرعت ۱۲ متر بر ثانیه و ارتفاع امواج ۱.۵ متر، پنجشنبه تا شنبه نیز در خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان به‌ویژه در ساعات صبح تا ظهر افزایش سرعت باد جنوب شرقی حداکثر سرعت ۱۰ متر بر ثانیه و افزایش ارتفاع امواج ۱ متر و یکشنبه تا سه‌شنبه نیزخلیج فارس، تنگه هرمز وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی حداکثر سرعت ۱۵ متر بر ثانیه و افزایش ارتفاع امواج ۲ متر در خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر این مخاطره جوی اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی دور از انتظار نیست.سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی خودداری از تردد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری به‌ویژه در بنادر مرکزی و شرقی را توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.
برچسب ها: هواشناسی وزش باد
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها