به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۶:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۳۱ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۴۲۳۵۱۳

رژیم جنجالی مالک فیس‌بوک خبرساز شد!

رژیم جنجالی مالک فیس‌بوک خبرساز شد!
گروه علمی: در رژیم غذایی مالک فیس بوک باید مصرف پروتئین، میوه و سبزیجات کاملا حساب شده باشد وگرنه در کوتاه مدت به جای عضله، چربی تولید می‌شود.به گزارش اطلاعات آنلاین ، مارک زاکربرگ موسس و مالک شبکه اجتماعی فیس بوک اخیرا در مصاحبه‌ای در فضای مجازی ادعا کرده است که روزی ۴ هزار کالری غذا مصرف می‌کند که برای ورزش‌های سنگین توصیه شده توسط مربی شخصی‌اش ضروری است.
 
زاکربرگ در یکی از مصاحبه‌های اخیرش گفته بود در یک وعده غذایی ۲۰ ناگت مرغ، سیب زمینی سرخ کرده و شیرینی پای سیب مصرف کرده که روی هم تقریبا نزدیک به ۳ هزار کالری می‌شود.زاکربرگ گفته بود برای اینکه وزنش در این حد بماند باید ۴ هزار کالری برای جبران تمرین‌های سنگین روزانه‌اش مصرف کند.

مارک زاکربرگ با امکانات و مربیانی که دارد احتمالا تمام کالری‌های خود را با تمرینات منظم می‌سوزاند، ولی کارشناسان می‌گویند که مصرف این اندازه کالری به طور حتم برای یک فرد عادی زیادی است. هرچند گفته شده برای عضله سازی نیاز به مازاد کالری دارد، ولی باید میزان پروتئین افزایش یابد که محاسبه مقدار آن نیاز به توصیه‌های تخصصی دارد.

تعیین دقیق کالری مورد نیاز می‌تواند مشکل باشد. نیکولا لودلم راین، متخصص تغذیه می‌گوید ۴۰۰۰ کالری ممکن است برای افرادی که شدت تمرین و سرعت متابولیسم زاکربرگ را دارند مناسب باشد، برای دیگران ممکن است بیش از حد باشد.او ادامه می‌دهد برای تعیین کالری دریافتی مناسب، باید کل انرژی مصرفی روزانه خود (TDEE) را محاسبه کنید. علاوه بر این کمیت و کیفیت کالری نیز باید محاسبه شود. برای رسیدن به رژیم غذایی مالک فیس بوک باید مصرف پروتئین، میوه و سبزیجات کاملا حساب شده باشد وگرنه در کوتاه مدت به جای عضله، چربی تولید می‌شود.
برچسب ها: مارک زاکربرگ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها