به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۱۲ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب : ۴۲۵۸۴۵

حمله هولناک یک فُک به شناگران در دریای خزر

حمله هولناک یک فُک به شناگران در دریای خزر
گروه فیلم:دو مرد در حال شنا در آب‌های دریای خزر هدف حمله یک فُک قرار گرفتند.به گزارش فرارو،این حادثه در سواحل جمهوری آذربایجان رخ داده و فیلمی که از آن منتشر شده دو مرد را در دریا نزدیک ساحل نشان می‌دهد. آن‌ها بر سر یک فک فریاد می‌زنند که سعی می‌کند به آن‌ها حمله کند.  حیوان ابتدا یک مرد را تعقیب می‌کند، سپس دیگری را.
 
به گفته سلیمان سلیمانوف، دکترای علوم زیستی، دانشیار موسسه جانورشناسی وزارت علوم و آموزش آذربایجان، فک‌ها عمدتاً در تابستان تا شبه جزیره آب‌شوران شنا می‌کنند و سپس به سمت شمال حرکت می‌کنند. فک‌ها تنها پستانداران دریای خزر هستند، آن‌ها شکارچی هستند.
 
فک‌ها فقط زمانی که انسان‌ها سعی در دفاع از خود دارند، پرخاشگری را نسبت به انسان نشان می‌دهند. 
وی افزود: دانشمندان سه سال است که زیستگاه فک‌ها را در دریای خزر رصد می‌کنند. جمعیت آن‌ها طی سال‌های اخیر کاهش یافته است.

فک خزری به‌طور میانگین ۱٫۵ متر طول و ۸۰ کیلوگرم وزن دارد و یکی از کوچک‌ترین انواع فک به‌شمار می‌رود.
ساحل‌نشینان شمال به این جانور سگ آبی می‌گویند. این گونه فک در میان ۱۰۰۰ نوع جاندارِ دریای خزر تنها پستاندار این دریاچه به‌شمار می‌آید. فک‌ها جانورانی دارای اهمیت برای اکوسیستم دریای خزر به‌شمار می‌آیند و حتی مدفوع آن‌ها یک منبع غذایی در دریا به وجود می‌آورند.

نابودی این جانوران می‌تواند اکوسیستم خزر را به خطر اندازد. فک‌های دریای خزر مهاجرت سالانه منظمی دارند.
آن‌ها به دمای آب بسیار وابسته‌اند. وقتی دمای آب افزایش می‌یابد، آن‌ها به بخش‌هایی که آب عمیق‌تر و قاعدتاً سردتر است، مهاجرت می‌کنند. فک‌ها در تابستان، بهار و پاییز بیشتر در آب‌های نیمه جنوبی خزر از جمله ایران زندگی می‌کنند و برای زایمان به مناطق یخی در شمال دریای خزر مهاجرت می‌کنند.
....
برچسب ها: فک شناگر حمله
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها