به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۶:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۱۲ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۴۲۵۸۸۳

با جایگزین‌های عالی برای کره آشنا شوید

با جایگزین‌های عالی برای کره آشنا شوید
گروه سلامت: کره مثل یک ماده چسبناک و اولیه، نقش مهمی در بسیاری از دستورهای غذایی دارد که هم بافت بهتری به غذا می‌دهد و هم عطر و طعم غذا را بهتر می‌کند. با این‌که نمی‌توان نقش کلیدی کره را در تهیه بسیاری از غذاها نادیده گرفت اما کره همیشه سالم‌ترین گزینه ممکن نیست.

به گزارش سلامت،حتی بهترین کره‌ها نیز در حد یک قاشق غذاخوری حاوی 100 کیلوکالری، 11 گرم چربی (7 گرم چربی اشباع) و 30 میلی‌گرم کلسترول هستند. بنابراین کسانی که می‌خواهند میزان کالری، چربی و کلسترول غذاها را کاهش بدهند، می‌توانند از جایگزین‌های باکیفیتی به‌جای کره استفاده کنند.به گزارش بهداشت نیوز، در ادامه این مطلب به 5 جایگزین باکیفیت کره در آشپزی اشاره خواهیم کرد که به ترتیب عبارتند از: 
 

1. روغن زیتون 
تفاوت کالری: 20
اگرچه روغن زیتون و کره تقریبا از نظر کالری برابر هستند اما کیفیت تغذیه‌ای روغن زیتون به‌خاطر نداشتن کلسترول و پایین بودن میزان چربی اشباع در آن واقعا بیشتر است. روغن زیتون در گروه روغن‌های سالم برای قلب قرار می‌گیرد که استفاده از آن به‌عنوان جایگزین کره، کار ساده‌ای خواهد بود. هرچقدر که بیشتر بتوانید از روغن‌های زیتون استاندارد و خالص‌تر (ترجیحا فرابکر) استفاده کنید، کیفیت غذای تهیه ‌شده را هم بهتر خواهید کرد. 
 
2. روغن نارگیل 
تفاوت کالری: 4
اگر دنبال یک جایگزین شیرین و ملایم می‌گردید که بافتی شبیه به کره داشته باشد، روغن نارگیل قطعا گزینه‌ای عالی برای شما خواهد بود. استفاده از روغن نارگیل استاندارد و باکیفیت برای تهیه کیک‌های خانگی یا تفت دادن سیب‌زمینی شیرین و کلم بروکسل قطعا طعم و عطر بهتری به خوراکی‌ها و غذاهای شما می‌دهد.
 
3. سس سیب 
تفاوت کالری: 91 
سس سیب که بافت ویژه و طعم لطیفی دارد، یک گزینه کم‌کالری باکیفیت برای جایگزین‌سازی با کره است که درجه مطلوبی از رطوبت را به غذاها می‌دهد بدون این‌که آنها را چرب‌تر کند. استفاده از سس سیب غیرشیرین هم انتخاب بهتری خواهد بود زیرا در این صورت می‌توانید از آن برای آماده‌سازی کیک و کلوچه‌های خانگی استفاده کنید. 
 
4. روغن‌های گیاهی
تفاوت کالری: 24
روغن‌های گیاهی استاندارد و باکیفیت که جایزیگن خوبی برای کره محسوب می‌شوند، می‌توانند در تهیه انواع غذاها و کیک‌های خانگی کاربرد داشته باشند. البته اگر طرز کار با روغن‌های گیاهی را در تهیه کیک و کلوچه‌های خانگی نمی‌دانید، بهتر است که اطلاعات بیشتری در این زمینه به‌دست بیاورید و بعد از این روغن‌ها استفاده کنید. 
 
5. کره بادام زمینی
تفاوت کالری: 45
وقتی که می‌خواهید طعم دلنشین‌تر و آجیلی‌تری به خوراکی‌ها بدهید، قطعا استفاده از کره بادام زمینی می‌تواند گزینه خوبی باشد. بنابراین، دفعه بعدی که خواستید کلوچه و کیک خانگی تهیه کنید، استفاده از کرم بادام زمینی را امتحان کنید. 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها