به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۰۱:۳۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۰۴ ساعت ۱۷:۵۴
کد مطلب : ۴۵۷۳۹۸

نظرخواهی ترامپ از مردم برای انتخاب معاون

نظرخواهی ترامپ از مردم برای انتخاب معاون
گروه بین‌الملل: دونالد ترامپ برای انتخاب معاون پیشنهادی خود در پست ریاست‌جمهوری پرسش‌نامه‌ای طراحی کرده و از هواداران خود خواست به آن پاسخ دهند.
ترامپ لینک این پرسش‌نامه را به هواداران خود ارسال می‌کند تا آنها علاوه بر انتخاب فردی که می‌خواهند در کنار ترامپ به کاخ سفید راه یابد، ویژگی‌های مشخصی را هم در پرسش‌نامه ذکر کنند. در این پرسش‌نامه همچنین از حامیان ترامپ خواسته شده تا نگرانی‌های اصلی خود را از امنیت مرزها گرفته تا مقابله با کمونیسم ذکر کنند. ترامپ روز سه‌شنبه از «تیم اسکات» سناتور کارولینای جنوبی، «ویوک راماسوامی» کارآفرین، «ران دیسانتیس» فرماندار فلوریدا و همچنین «تولسی گابارد» نماینده سابق هاوایی به‌عنوان نامزدهای بالقوه برای قرارگرفتن در فهرست نهایی معاونت ریاست‌جمهوری نام برد.
ترامپ خواستار بسته شدن پرونده‌ اتهامی‌اش در رابطه با نگهداری اسناد محرمانه شد
وکلای دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، از دادگاه فدرال خواستند پرونده اتهامی او در ارتباط با نگهداری غیرقانونی اسناد محرمانه دولتی با استدلال «مصونیت» او بسته شود. به عقیده برخی از کارشناسان، مهم‌ترین پرونده کیفری علیه ترامپ همین پرونده است که بازرس ویژه وزارت دادگستری در مورد نگهداری غیرقانونی اسناد محرمانه دولتی پس از پایان دوران ریاست جمهوری عليه او تنظیم کرده است. رئیس‌ جمهور پیشین ایالات متحده به ظن نگهداری شخصی اسناد امنیت ملی و اخلال در تلاش دولت برای دسترسی به آن‌ها به دادگاه کشانده شده است. حال در درخواست جدید، وکلای او استدلال کرده‌اند که دونالد ترامپ در زمان انتقال اسناد محرمانه به محل اقامتش در فلوریدا رئیس جمهور بوده و بنابراین این اقدام «رسمی» به حساب می‌آید، و دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور مصونیت داشته است.
این نخستین بار نیست که وکلای ترامپ استدلال مصونیت رئیس‌جمهور از پیگرد قانونی را مطرح می‌کنند. پیشتر در میانه بهمن‌ماه یک دادگاه تجدیدنظر این استدلال حقوقی را در پرونده توطئه ترامپ برای براندازی نتایج انتخابات ریاست‌ جمهوری سال ۲۰۲۰ رد کرده و اکنون وکلای او منتظر نظر دادگاه عالی آمریکا در این زمینه هستند. اواسط بهمن‌ماه گذشته، یک بازرس دیگر وزارت دادگستری جو بایدن را از اتهام نگهداری اسناد محرمانه پس از معاونت باراک اوباما مبرا دانسته و او را شایسته تعقیب قضایی ندانست.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها