به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۱:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۶ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۶۳۶۸۶
ابتکار در یک نگاه

6 ساعت گفتگوی دوجانبه ایران و آمریکا

گروه سیاسی: روزنامه ابتکار در شماره روز چهارشنبه تیترهای دولت در گزارش وضعیت کشور نجابت به خرج می دهد، روز خونین پیشاور و جزییات 6 ساعت گفتگوی دوجانبه ایران و آمریکا را انتخاب کرد.
6 ساعت گفتگوی دوجانبه ایران و آمریکا
این روزنامه تیتر یک را به عنوان دولت در گزارش وضعیت کشور نجابت به خرج می‌دهد، اختصاص داد و نوشت: آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، در دیدار اعضای شورای راهبردی جبهه متحد اعتدال گرایان ایران اسلامی، اعتدال را یک شیوه قرآنی، روایات اسلامی و ضرورت عقلی در همه ابعاد زندگی انسان‌ها، دانست و با تاکید بر این نکته که مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 به اندیشه اعتدال رای داده‌اند، به عملکرد دولت روحانی در این مدت اشاره کرد و گفت: علی رغم همه افراط کاری‌های که تندروها برای ایجاد وقفه در کارها انجام می دهند، دولت با اندیشه اعتدالی که تدین شرط آن است، در برخورد با مخالفینی که لباس نقد می پوشند، نجابت به خرج می‌دهد. هاشمی رفسنجانی شیوه ارایه گزارش دولت به مردم و بیان مفاسدی که صدای همه را بلند کرده، برخاسته از همان شعار اعتدال خواند و اظهار کرد: فقط گاهی قطعاتی از کوه یخ غرق در دریای فسادها گفته می‌شود و برای جلوگیری از سوءاستفاده دشمنان، از بیان همه مسایل پرهیز می‌شود.

روزنامه ابتکار با انعکاس موضوع روز خونین پیشاور، نوشت: روزگذشته گروهی از نیروهای تروریستی طالبان وارد مدرسه‌ای در پیشاورپاکستان شدند. مقام‌های پاکستانی گفتند که بعد از ورود پنج یا شش تروریست که یونیفورم نیروهای امنیتی پاکستان را بر تن داشتند، صدای تیراندازی و انفجار در محل شنیده شد. دانش آموزانی که موفق به خروج از محل شده‌اند، گفتند که مهاجمان وارد کلاس‌ها می‌شدند و شروع به تیراندازی می‌کردند. این تروریست‌ها توسط نیروهای امنیتی کشته شده یا خود را منفجر کرده‌اند. در نهایت این گروگان گیری روز گذشته در ساعت 14 و 50 دقیقه به وقت تهران با حمله نیروهای ارتش به مدرسه و کشته شدن بیش از 130 تن و زخمی شدن 122 تن دیگر خاتمه یافت.

این روزنامه با برجسته کردن عنوان جزییات 6 ساعت گفتگوی دوجانبه ایران و آمریکا، نوشت: معاونان وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا روزگذشته در دومین روز مذاکرات دو جانبه در ژنو، سه ساعت با یکدیگر گفتگو کردند. معاونان وزرای امور خارجه ایران و آمریکا روز دوشنبه نیز در نخستین روز از مذاکرات ژنو 6 ساعت با یکدیگر درباره همه موضوعات هسته‌ای مذاکره کردند. در مذاکرات دیروز هلگا اشمید و استفان کلمنت به ترتیب معاون و دستیار ویژه کاترین اشتون مشاور ویژه اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 حضور داشتند.سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران از فضای حاکم بر مذاکرات هسته ای در ژنو ابراز رضایت کرد.

گریه ارجمندها در وداع انوشیروان، تیتر دیگر روزنامه ابتکار است. کجا رفتی، کجا رفتی، من بی قرارم، به سر سودای آغوش تو دارم؛ این شعر در کنار عکس زنده یاد انوشیروان ارجمند و این جمله که روحش بهار بود و در خزان به ابدیت پیوست بر روی بنری که در مراسم تشییع این هنرمند در تالار وحدت نصب شده بود، به چشم می‌خورد. به گزارش ایسنا، مراسم تشییع پیکر انوشیروان ارجمند - بازیگر فقید سینما، تئاتر و تلویزیون - صبح سه شنبه (25 آذرماه) با حضور چهره هایی از سینما، تئاتر و تلویزیون در هوای ابری و بارانی تالار وحدت برگزار شد. پیکر انوشیروان ارجمند در میان بدرقه مردم، از تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برده شد.

این روزنامه با انتخاب موضوع در فساد 12 هزار میلیاردی بسیار حرفه‌ای عمل شده، نوشت: ناصر سراج، رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به فساد 12 هزار میلیاردی در کشور گفت: در فساد 12 هزار میلیاردی بسیار حرفه‌ای عمل شده و شاید مبلغ از این مقدار هم بیشتر باشد. وی در دیدار با حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان با انتقاد از برخی سیاه نمایی‌ها در کشور گفت: آنچه از فساد در کشور کشف شده توسط نظام کشف شده است. این فسادهای روی داده، ارتباطی به خود نظام ندارد. وی با اشاره به سیاه نمایی‌ها از وضعیت فساد در کشور در برخی نشریات تصریح کرد: برخی از نشریاتی که اعتقادی به نظام نداشته و حتی ضدنظام هستند در این حوزه سیاه نمایی می‌کنند.