به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۱۷:۳۹
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۵۹۲۸۰
ابتکار در یک نگاه

پس از 70سال صاحبخانه 60متری می‌شوید!

گروه سیاسی: آخرین چانه زنی های هسته ای و لازم شد، می آیم مهم ترین خبرهای روزنامه ابتکار در شماره روز چهارشنبه است.
پس از 70سال صاحبخانه 60متری می‌شوید!
این روزنامه عنوان آخرین چانه زنی‌های هسته‌ای را به تیتر یک اختصاص داد و نوشت: در آخرین روزهای مهلت توافقنامه موقت ژنو مذاکره کنندگان بازی را در خانه خود، از طریق رسانه‌ها دنبال می‌کنند. هریک از دیپلمات‌های هسته‌ای ارزیابی‌های خود را روی میز افکار عمومی می‌گذارند. در این راستا نیز معاون وزیرخارجه کشورمان همگام با همتای آمریکایی خود وارد کارزار رسانه‌ای شد و خطاب به طرف غربی مذاکرات هسته‌ای گفت: طبقه بندی تحریم‌ها را قبول نداریم، غرب باید تحریم‌ها علیه ایران را یکجا بردارد.

روزنامه ابتکار با برجسته کردن موضوع لازم شد، می آیم، نوشت: در شرایطی که چندی پیش آیت الله احمد خاتمی در گفت وگویی با شبکه تلویزیونی العالم از عدم تمایل آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی برای کاندیداتوری ریاست مجلس خبرگان رهبری خبر داده بود، یک منبع نزدیک به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهارات وی را تکذیب کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، این منبع همچنین گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره کاندیدا شدن برای ریاست مجلس خبرگان رهبری نه تنها چنین مطلبی نگفته‌اند، بلکه در پاسخ به سوالی در همین زمینه گفته‌اند درصورتی که بعضی افراد که آنها را برای ریاست خبرگان صالح نمی‌دانم قصد کاندیدا شدن داشته باشند، آمادگی خود را برای کاندیداتوری ریاست این مجلس اعلام خواهم کرد.

این روزنامه با انعکاس موضوع وحدت سیاست رسمی و بدون تعارف جمهوری اسلامی است، نوشت: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیروز در دیدار مسوولان و دست اندرکاران حج سال جاری، برنامه ریزی برای افزایش کارآیی حج با نگاه تحولی و مبتکرانه در پاسخ به نیازهای معنوی و فکری مخاطبان و همچنین مقابله با شبهات و تبلیغات القایی دشمنان اسلام را یک ضرورت برشمردند و تاکید کردند: دیوار کشیدن میان جمهوری اسلامی با بقیه دنیای اسلام یکی از شگردهای دشمنان اتحاد امت اسلامی است و باید از فرصت حج به عنوان محشر امت اسلامی برای برچیدن این دیوار ساختگی و تغییر تصورات و باورهای نادرست شکل گرفته در اثر تبلیغات دروغین دشمنان، به بهترین شکل استفاده کرد.

امر به معروف توریست‌ها، تیتر دیگر روزنامه ابتکار است. مجلس شورای اسلامی دیروز نیز بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را در صحن علنی ادامه داد. در شرایطی که پیشتر عنوان شده بود موضوع امر به معروف و نهی از منکر توریست‌ها در این طرح مطرح نخواهد بود، نمایندگان دستگاه‌های متولی آگاه سازی اتباع خارجی نسبت به قوانین و رعایت شئون اسلامی را مشخص کردند.

این روزنامه با انتخاب موضوع پس از 70 سال صاحب خانه 60 متری می‌شوید!، نوشت: گویا قرار نیست بازار مسکن خیال مردم را راحت کند. در هر شرایطی و حتی در رکود نیز بسیاری از مردم قادر نخواهند بود صاحب خانه شوند. شاید برخی بتوانند با جمع آوری پس انداز خود در شرایط مطلوب به خرید خانه موفق شوند اما شاید این خانه موردپسند و مقبول آن‌ها نباشد. درحالی که طی یک ماه گذشته تلاش‌های بسیاری برای پررونق جلوه دادن بازار مسکن صورت گرفته ولی گزارش‌های میدانی همچنان از رکود در بازار خبر می‌دهند.