به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۰:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۰ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۶۹۱۱۹
نیمه شب در رشت با لهجه فرانسوی

شماره امروز ابتکار دریک نگاه؛ 20 بهمن

گروه سیاسی: با ادامه و پیشرفت مذاکرات و رسیدن به توافق خوب موافقم و نتیجه قدم زدن مهم است نه تند، کند یا دو نفره راه رفتن عنوان های مهم روزنامه ابتکار در شماره روز دوشنبه است.
شماره امروز ابتکار دریک نگاه؛ 20 بهمن
این روزنامه تیتر یک خود را به خبر با ادامه و پیشرفت مذاکرات و رسیدن به توافق خوب موافقم اختصاص داد و نوشت: رهبر انقلاب اسلامی درخصوص مذاکرات هسته ای فرمودند: من با ادامه و پیشرفت مذاکرات و رسیدن به توافق خوب موافقم و قطعاً ملت ایران هم با هر توافقی که در بر دارنده عزت و احترام او باشد، مخالفتی ندارد.حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: باید در مذاکرات، تکریم، حرمت و پیشرفت ملت ایران محفوظ بماند زیرا این ملت عادت به پذیرش زورگویی طرف مقابل اعم از امریکا و دیگران، ندارد.ایشان همچنین با اشاره به برخی مباحث مطرح شده درخصوص توافق دو مرحله ای که ابتدا توافق بر اصول کلی و بعد از مدتی توافق بر جزئیات باشد، یادآور شدند: چنین توافقی پسندیده نیست زیرا با تجربه ای که از رفتار طرف مقابل داریم، توافق صرف در کلیات، وسیله ای خواهد شد برای بهانه گیری های پی در پی در جزئیات.رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند:اگر توافقی انجام شود، باید در یک مرحله و در بردارنده کلیات و جزئیات، با یکدیگر باشد.حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: مفاد این قرار داد نیز باید روشن، واضح و غیرقابل تفسیر و تأویل باشد و مفاد توافق نباید به گونه ای باشد که طرف مقابل که عادت به چانه زنی دارد، در قضایای مختلف بهانه جویی کند.

روزنامه ابتکار در تیتر دیگر خود به خبرنتیجه قدم زدن مهم است نه تند، کند یا دو نفره راه رفتن پرداخت و نوشت: حجت الاسلام حسن روحانی در آیین سی و دومین دوره جایزه کتاب جمهوری اسلامی ایران و بیست و دومین دوره جایزه جهانی کتاب سال که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: نقد یعنی وسایل حرکت و مسیر تصحیح که البته در فضای آزاد امکان پذیر خواهد بود اما باید نقد را یاد بگیریم.وی ادامه داد: این که دو نفر چگونه راه می روند مهم نیست، این که قدم را به کجا برمی دارند مهم است. نقد کنیم که تند رفت، کند رفت، یک نفره رفت، دو نفره رفت، اینها نقد نیست. نقد کنیم به کجا رفتند و به چه سمتی حرکت کردند و نتیجه قدم ها چه بود؟ اینها برای ما مهم است.رئیس جمهوری با بیان این که باید به جای پرداختن به اعراض به جواهر و جوهر بپردازیم، افزود: لازم است به ماهیت و وجود مساله بپردازیم و به جای این که درباره کفش و این که لباس و کم و کیف سخن بگوییم.روحانی خطاب به حاضران جلسه اظهار کرد: این شما هستید که باید کتاب و مقاله بنویسید و نقد را تجلیل کنید. راه نقد را بیاموزید و شما باید بگویید بر کتاب چگونه نظارت شود نه این که ما بگوییم.

این روزنامه خبر نیمه شب در رشت با لهجه فرانسوی را بازتاب داد و نوشت:در دنیای تو ساعت چند است؟ صفی یزدانیان این فیلم را کارگردانی و علی مصفا آن را تهیه کرده است. درخلاصه داستان آن آمده است گلی بعد از بیست سال زندگی در فرانسه یک باره تصمیم می گیرد به ایران و به زادگاهش، شهر رشت سفر کند. فرهاد در رشت به استقبالش می رود و می گوید که آشنای قدیمی اوست، اما گلی اصلا او را به یاد نمی اورد.لیلا حاتمی، علی مصفا، زهراحاتمی، ابراهیم ضمیر، پیام یزدانی، کریستف رضاعی و زینب شعبانی بازیگران این فیلم هستند.این فیلم که حال و هوای فرانسه و پاریس را دارد و در بسیاری از موارد شخصیت ها به زبان فرانسوی با یکدیگر صحبت می کنند، در بسیاری از سکانس ها و مخصوصاً در موسیقی تداعی گر فیلم “نیمه شبی در پاریس “ وودی آلن است با این تفاوت که در ایران و رشت ساخته شده است.

این روزنامه همچنین خبر چانه زنی بر سر بخت را انعکاس داد و نوشت: طبیعی است دختران وقتی به سنی می رسند که تشخیص می دهند می توانند تشکیل خانواده بدهند، بیشتر از هر چیزی به ازدواج فکر می کنند. ساخت زندگی مستقل، آرزوی هر دختر و پسر جوانی است. آشنایی ها صورت می گیرد و تازه این اول ماجراست. دو خانواده دور هم جمع می شوند برای اینکه دو جوان را به خانه بخت بفرستند. اما اینجا یک بحث پیش می آید و آن هم بحث مهریه است. خانواده پسر نگران رقم بالای مهریه هستند و خانواده دختر هم به فکر آینده و آتیه فرزندشان. حالا در این بین، اکثر دختران و پسران کاری به این کارها ندارند و به فکر این هستند که خانه خود را روی ابرها بسازند.