به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۶:۰۳
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۰ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۶۰۳۰۷
ابتکار در یک نگاه

سلام جهانگردان خارجی به امنیت ایران

گروه سیاسی: پایداری در برابر توافق و سلام جهانگردان به امنیت ایران مهمترین خبرهای روزنامه ابتکار در شماره روز سه شنبه است.
سلام جهانگردان خارجی به امنیت ایران
این روزنامه تیتر یک را به عنوان پایداری در برابر توافق، اختصاص داد و نوشت: حسن روحانی از روزی که سکان دولت یازدهم را در دست گرفت، پیگیری مذاکرات هسته‌ای را با هدف به نتیجه رساندن آن، به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی خود مطرح کرد. همین باعث شد که مخالفان و منتقدان دولت روحانی، مذاکرات هسته‌ای را به عنوان اهرم فشار به دولت علم کرده و هر روز ایراد و انتقادی تازه ای ساز کنند. برگزاری همایش دلواپسیم که واژه‌های دلواپسی و دلواپسان را وارد ادبیات سیاسی ایران کرد، معروف ترین واکنش این طیف منتقدان با حضور ویژه جبهه پایداری بود که تمامی اظهارات انتقادی بعد از آن را هم تاکنون با همین نام‌ها تحت تاثیر قرار داده است.

روزنامه ابتکار با برجسته کردن موضوع سلام جهانگردان به امنیت ایران، نوشت: مسعود سلطانی فر با اشاره به اینکه تابستان سال 1393 تراز گردشگران ما به نفع گردشگر ورودی مثبت شد و بنابر آمار پلیس مهاجرت ناجا در تابستان سال جاری 1497 نفر گردشگر خارجی وارد و 1417 گردشگر از کشور خارج شدند. رییس سازمان میراث فرهنگی در ادامه با بیان اینکه گردشگری ظرفیت خوب اقتصادی و فرهنگی کشور است تاکید کرد: رویکرد خوب دولت تدبیر و امید در حوزه سیاست خارجی و استفاده از ادبیات محترمانه با دنیا و برقراری تعامل با کشورهای مختلف با حفظ منافع ملی باعث شده است تا رویکرد دنیا هم متقابلا با ایران خوب شود و آنها برای همکاری با ایران تمایل و رغبت داشته باشند.

این روزنامه با انعکاس موضوع جهش بزرگ در مذاکرات، نوشت: مذاکرات هسته‌ای در مرحله نیمه نهایی همچنان در ایستگاه مسقط ادامه دارد. دیدار سه جانبه محمد جواد ظریف، جان کری و کاترین اشتون طی 2 روزگذشته در نوبت‌های صبح و عصر انجام شده است و قرار است امروز نشست عمومی مذاکرات میان ایران و 1+5 به سرپرستی ظریف و اشتون و با حضور معاونان وزیران خارجه 1+5 برگزار شود و طرف‌ها از جزییات مذاکرات مسقط میان وزیران خارجه ایران و آمریکا و آخرین تحولات و پیشرفت‌ها مطلع شوند. این در حالی است که وزیر امور خارجه عمان که کشورش هم اکنون میزبان مذاکرات است گفت: ما امروز توانستیم بر سر مسایل بزرگی توافق کنیم و انتظار داریم که درباره مسایل باقیمانده نیز به راه حل دست یابیم.

تمجید رهبر انقلاب از عملکرد نوری المالکی در مسایل اخیر، تیتر دیگر روزنامه ابتکار است. حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیروز در دیدار نوری مالکی معاون رییس جمهور عراق، ضمن تجلیل از شجاعت، اقتدار و مدیریت آقای مالکی در دوران تصدی نخست وزیری این کشور و خدمات بزرگی که در جهت حفظ ثبات و استقلال و پیشرفت عراق انجام داده است، خطاب به وی گفتند: جنابعالی در جریان انتقال قدرت در عراق، کار بزرگی را برای جلوگیری از آشفتگی و بی‌ثباتی عراق انجام دادید و این کار هیچگاه در ساحه عراق فراموش نخواهد شد.

این روزنامه با انتخاب موضوع جولان پهپاد RQ170 ایرانی در آسمان، به نقل از فرمانده نیروی هوافضای سپاه نوشت: مدل نهایی پهپاد RQ170 ایرانی پروازی شده وبه زودی فیلم‌های پرواز آن برای مردم به نمایش در می‌آید. به گزارش ایسنا امیر علی حاجی زاده در حاشیه مراسم سالگرد شهادت شهید تهرانی مقدم اظهار کرد: شهید تهرانی مقدم پروژه‌های مختلفی را دنبال می‌کرد که این پروژه‌ها محقق شده و بعضی از آنها هم در دست پیگیری است به طور مثال در بخش موشک صاحب دریا و موشک هرمز 1 و 2 ما شاهد بودیم که این پروژه‌ها به نتیجه رسیده و عملیاتی شده است و سایر پروژه‌ها نیز در حال تحقق است. وی در پایان افزود: توان موشکی ما به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.