به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۵:۱۹
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۶۰۴۰۰
ابتکار در یک نگاه

گرد و خاک داعش برای محیط زیست ایران

گروه سیاسی: روزنامه ابتکار در روز چهارشنبه به بازتاب عنوان‌های تخریب زودهنگام گزینه چهارم و یک هفته صبر کنید! پرداخت.
گرد و خاک داعش برای محیط زیست ایران
این روزنامه تیتر یک را به عنوان تخریب زودهنگام گزینه چهارم، اختصاص داد و نوشت: پس از گمانه زنی‌های فراوان درباره گزینه پیشنهادی جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بالاخره دیروز رییس جمهوری در نامه‌ای، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی را به عنوان وزیر پیشنهادی خود به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد. این در حالی بود که خبر معرفی دانش آشتیانی از حدود 24 ساعت قبل از آن به طور غیررسمی شنیده می‌شد. شاید همین زمان باعث شده باشد که برخی نمایندگان مجلس فرصت بررسی دقیق و جامع پرونده دانش آشتیانی را پیدا کرده و به محض قرائت نامه معرفی وی در مجلس، با «دو دو» کردن، مخالفت خود را چند روزی پیش از جلسه رای اعتماد علنی کنند.

روزنامه ابتکار با برجسته کردن موضوع یک هفته صبر کنید!، نوشت: تلاش‌ها برای رفع اختلافات پایانی در ایستگاه مسقط همچنان ادامه دارد. هرچقدر میزبانی عمان برای دیپلمات‌های هسته‌ای ادامه می‌یابد؛ ارزیابی مذاکره کنندگان از نتیجه این نشست‌ها صریح‌تر می‌شود. دیروز ظریف درباره نتیجه مذاکرات سه جانبه هسته‌ای بین جمهوری اسلامی ایران، ایالات متحده آمریکا و هماهنگ کننده گروه 1+5، گفت: باید تا هفته آینده صبر کنید.

این روزنامه با انعکاس موضوع تدوین 3 بودجه برای سال 94، نوشت: معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ضمن اعلام احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اطمینان داد که بودجه امسال با وجود کاهش درآمدهای نفتی سرانجام مطلوبی داشته و با کسری مواجه نخواهد شد. نوبخت با بیان این که برای سال آینده سه بودجه را پیش بینی کرده‌ایم، بیان کرد: اول همان بودجه معمول است که در نیمه آذرماه به مجلس می‌رود، اما بودجه دیگر ما برای شرایط بدبینامه پیش بینی شده است به طوری که اگر اتفاقی افتاد و مذاکرات به نتیجه مطلوبی نرسید و یا این که درآمدهای نفتی کاهش یافت بتوانیم برنامه‌های خود را به درستی پیش برده و با کمبود منابع مواجه نشویم.

گرد و خاک داعش برای محیط زیست ایران، تیتر دیگر روزنامه ابتکار است. روز گذشته رییس سازمان حفاظت محیط زیست به حساسیت خبرنگاران در خراسان شمالی نسبت به وضعیت آلاینده‌های خاک در ایران و عراق واکنش نشان داد و گفت: در گذشته برای کنترل ورود گرد و غبار تفاهمنامه منطقه‌ای با کشور عراق امضا شد ولی گروه تروریستی داعش باعث تاخیر در اجرای برنامه‌های مشترک مقابله با گرد و غبار شده است.مساله‌ای که معصومه ابتکار از آن سخن گفته، معاهده‌ای است که سال 90 و 91 بین دولت‌های ایران و عراق به امضا رسید.

این روزنامه با انتخاب موضوع مهر تایید لاریجانی بر عملکرد تیم هسته‌ای، نوشت: علی لاریجانی در آیین تودیع و معارفه رییس سازمان صدا و سیما با اشاره به ارسال نامه از سوی اوباما رییس جمهوری آمریکا برای مقامات جمهوری اسلامی ایران افزود: طرف‌های غربی می‌خواهند این گونه القا کنند که ایران در حل مساله هسته‌ای مشکل آفرینی می‌کند و اوباما نیز حرف‌های قلدرمابانه می‌زند اما کسی که آنقدر قلدر است، نامه فدایت شوم نمی‌نویسد. رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای با 1+5 گفت: جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته‌ای یک مشی عاقلانه‌ای را دنبال کرده و فضا را برای حل مساله هسته‌ای ایجاد کرده است ولی طرف‌های غربی بازی در می‌آورند.