به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۲۷ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۱۵۴۷۷۲

آرامش بازار طلا پس از کاهش ۱۲ دلاری قیمت

گروه اقتصادی: قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه تحت تاثیر بالا ماندن ارزش دلار آمریکا، نزدیک به پایینترین قیمت یک سال اخیر که روز گذشته به ثبت رساند، ایستاد.
آرامش بازار طلا پس از کاهش ۱۲ دلاری قیمت
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در ۱۲۲۷.۷۸ دلار قرار گرفت. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه یک درصد سقوط کرد و به ۱۲۲۵.۵۸ دلار رسید که پایین‌ترین قیمت از ژوییه سال گذشته بود.در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در اوت ثابت بود و ۱۲۲۷.۸۰ دلار معامله شد. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه با ۱۲.۴۰ دلار یا یک درصد کاهش، در ۱۲۲۷.۳۰ دلار بسته شده بود که پایین‌ترین قیمت در یک سال گذشته بود.یوئیچی ایکه‌میزو، مدیر شعبه توکیوی بانک ICBC استاندارد اظهار کرد: رشد ارزش دلار بدنبال اظهارات جروم پاول، قیمت طلا را با کاهش روبرو کرد. سرمایه‌گذاران در بازارهای نوظهور کالاها را فروخته و دلار خریداری می‌کنند زیرا سرمایه گذاری باثباتی به نظر می‌رسد. تا زمانی که این روند ادامه دارد، وضعیت دشواری برای کالاها وجود خواهد داشت.

سخنرانی جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا، در برابر کنگره این کشور و تشریح دیدگاه مثبت بانک مرکزی درباره دورنمای اقتصاد، انتظارات برای افزایش بیشتر نرخ‌های بهره آمریکا را تقویت کرد.بر اساس گزارش رویترز، دلار در معاملات روز چهارشنبه پرقدرت ظاهر شد و به بالاترین حد شش ماه اخیر در برابر ین ژاپن صعود کرد.نرخ‌های بهره‌ بالاتر آمریکا از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند و در مقابل جذابیت سرمایه‌گذاری در طلا که بازدهی ندارد را کمتر خواهد کرد.وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش‌بینی کرد هر اونس طلا برای تحویل فوری در سطح ۱۲۲۶ دلار حمایت یافته و ممکن است به بالای این سطح صعود کرد و تا سطح ۱۲۳۷ دلار پیش رود.در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، ۱۵.۶۰ دلار معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۸۱۰.۲۵ دلار رسید و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۳ درصد رشد کرد و در ۹۱۳.۸۰ دلار قرار گرفت.
مرجع : ایسنا