به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۶:۳۴
 
۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۰۹ ساعت ۰۱:۴۰
کد مطلب : ۳۶۶۱۸
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

مخالفان دولت هم بي‌انصافند، هم ناصادق

گروه سياسي: یک فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است: مدیران دولتهای نهم و دهم خیلی با استانداردها فاصله داشتند، بیشتر هیاهوهای افراطیون هم برای این است که اجازه ندهند مدیران هماهنگ با دولت سرکار بیایند.
مخالفان دولت هم بي‌انصافند، هم ناصادق
سید محمود میرلوحی در گفت وگو با ایلنا، با اشاره به عملکرد دولت یازدهم در سال 92 گفت: من تعجب می‌کنم، جماعتی که هشت سال مشکلات را دیدند و تماشاچی بودند، چرا ظرف کمتر از یک سال، با این سرعت بی صبر و تحمل شده​اند و انتظار دارند دولت یازدهم معجره کند. وی افزود: این جماعت نباید توقع داشته باشند که دولت طی این مدت کوتاه عملکرد هشت ساله آنها را منزه کند. فضای امروز، فضایی است که بیش از یک دوره 4 ساله برای به سامان رساندن آن زمان نیاز است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه به نظر می رسد دولت یازدهم بیش از حد انتظار طی این مدت به ویژه در عرصه بین‌المللی و اقتصاد وارد عمل شده است، تصریح کرد: متاسفانه رقبای دولت نه تنها انصافی ندارند، بلکه صادق هم نیستند، هر چه زمان می گذرد دولت با مشکلات 8 سال گذشته بیشتر آشنا می شود. معاون وزیر کشور در دولت اصلاحات با بیان اینکه این گروه می دانند که اگر مسیر به همین منوال ادامه داشته باشند آنها سهمی در قدرت نخواهند داشت، اظهار داشت: مدیران دولتهای نهم و دهم خیلی با استانداردها فاصله داشتند، بیشتر هیاهوهای افراطیون هم برای این است که اجازه ندهند مدیران هماهنگ با دولت سرکار بیایند.

میرلوحی همچنین در خصوص سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: در سالگرد تشکیل جمهوری اسلامی باید به چهار عنوان اساسی این نظام یعنی جمهوریت، اسلامیت، استقلال و آزادی توجه کنیم و ببینیم پس از 35 سال در این زمینه چه چیزی به دست آوردیم و مردم در سی و پنج سال پیش با چه چیزی خداحافظی کردند. وی با بیان اینکه در دنیای امروز بحث انتخابات و تعیین سرنوشت توسط مردم از اصول اساسی کشورهاست، خاطرنشان کرد: به جز چند کشور حاشیه خلیج فارس که من آنها را آخرین قلعه های استبداد می نامم. در همه کشورها رای مردم پذیرفته شده است. امروز دیگر کسی نمی تواند بدون رای مردم حکومت کند. معاون وزیر کشور در دولت اصلاحات تاکید کرد: امروز هر کسی بخواهد به نام دین رای مردم را کم اهمیت جلوه دهد قطعاً از سوی ملت ترد خواهد شد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر اینکه در یک جامعه ای که دارای نظام جمهوری است انتخابات باید به معنای واقعی کلمه برگزار شود، اذعان داشت: کره شمالی و صدام هم انتخابات داشته اند اما امروز بحث انتخابات به معنای واقعی مطرح است. هیچ کسی در این نظام نمی تواند به شکل تحمیلی روی کار بیاید امروز حتی برای تعیین پاپ هم انتخابات برگزار می شود. میرلوحی یادآور شد: در بحث اسلامیت نظام وقتی امام مخالفت خود را با اسلام آمریکایی مطرح کرد و بحث اسلام پای برهنگان را پیش کشید برای همین بود که کسی با نگاه افراطی و طالبانی بحث اسلام را مطرح نکنند.

وی با بیان اینکه اگر نگاه رحمانی را از اسلام مورد توجه قرار دهیم می بینیم که با دموکراسی و رای مردم کاملاً هماهنگ است، اضافه کرد: این اسلام همواره با نگاه‌های افراطی و تند در تعارض است. در حالی که متاسفانه افراطیون وقتی بحث تعقل می شود آن را محدود به فهم خود می کنند در حالی که عقل پایه دیانت است. میرلوحی با تاکید براینکه استقلال را به معنای انزوا و جدایی و ستیزه با دنیا نیست، گفت: معنای استقلال این است که یک ملت خود احساس هویت کند و منابعش را انتخاب کند. در سالهای اخیر متاسفانه ما به بهانه استقلال هزینه های زیادی را پرداخت کردیم در حالی که معنای استقلال چنین چیزی نبود.

معاون وزارت کشور در دولت اصلاحات با اشاره به مسئله آزادی که از دیگر ارکان جمهوری اسلامی است گفت: امام از ابتدا به مردم قول آزادی دادند و مردم هم چون آزاد نبودند این نظام را انتخاب کردند. نخبگان و اهل نظر باید بتوانند در کشور آزادانه نظرات خود را مطرح کنند. این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: در سالروز تاسیس جمهوری اسلامی باید تاکید کنیم که جامعه ما پذیرفته است که در پناه ارزشهای دینی می تواند توام با رفاه باشد.

نا شناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۹ ۰۷:۵۶
استبداد ( از هر نوعش ) منشاء تماس مصائب ودردها وگرفتاریهاست
ودموکراسی دوای اصلی این الام (214235)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۹ ۲۰:۱۵
آقای اصلاح طلب !!
نظرت درباره اغتشاش گران در سال 88 چیه ؟ آیا انتقاد بدتر است و یا شورش و اغتشاش ؟ (214328)
مير مهنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۹ ۱۲:۱۳
"این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: در سالروز تاسیس جمهوری اسلامی باید تاکید کنیم که جامعه ما پذیرفته است که در پناه ارزشهای دینی می تواند توام با رفاه باشد.."

بله....ارزشهاي ديني رو آقايون به اصطلاح اصلاح طلب به تاراج دادن......فعلا كه همه دنبال" رفاه" هستيم تا ارزشهاي ديني...به حال خودمون متاسفم.........با اين وضع كه پيش ميريم جلوي امام زمان(عج) هم خواهيم ايستاد...اين خط و اين نشون...اللهم عجل لوليك الفرج (214255)
ازاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۹ ۱۴:۰۳
نه اینکه احمدی نژاد ارزشهای دینی را حفظ کرد . . . حالا خودت قضاوت کن کی مقابل امام زمان می ایستد ؟ (214283)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۹ ۱۵:۳۰
جناب مير ارزش ها ي ديني را كساني به باد دادند كه ادعاي هاله نور داشتند وتمام سرمايه هاي اين مملكت را به باد دادندوبيت ألمال را غارت كردند و اكثريت مردم را به زير خط فقر كشاندند وكلي بدهي براي كشور به جا كذاشتندو ئبا انواع دروغ وتهمت تمام خير خواها ن وانقلابي ها را خانه نشين كردند وهمان طور كه كفته ايد اكر مردم به شما افراطيون ميدان بدهند جلوامام زمان هم مي ايستيد (214296)
پا برهنه ي دلسوخته
Romania
۱۳۹۳/۰۱/۰۹ ۱۶:۱۰
مير مهناي عزيز ! حديث " هركس معاش ندارد ؛ معاد ندارد " را يا نشنيدي و يا جدي نگرفتي! معاش مردم گرفته شده و آن حيف و ميل هاي ميلياردي هم ك معلوم است توسط چه كساني صورت گرفت. كاخ ها هم معلوم است دراختيار چه كساني است،ديگه چيزي نگم تا شايد مطلبم چاپ بشه ولي خجالت داره كه انسان در كشور اسلامي نرخهاي فساد و طلاق و بيكاري و . . . را پس 8سال يكه تازي امثال جنابعالي بخونه (214301)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۹ ۱۳:۲۶
من تعجب می کنم!
آقایونی که هشت سال در مقابل هر حرکت دولت احمدی نژاد فقط انتقاد کردند حالا چطور شده ساکت شده اند و در مقابل این همه مشکلاتی که دولت یازدهم بوجود آورده خاموش مانده اند. (214270)
ارزو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۹ ۱۳:۵۸
جدی میگی ؟ خدا بهت به اندازه یک ارزن انصاف بده .خجالت هم خوب چیزیه که تو وامثال تو از اون بی نصیبید واقعا خون ادم به جوش میارید . اینهمه مشکلاتی که دولت احمدی نژاد به وجود اورده را چه کسی باید جوابگو باشه؟دولت روحانی تا حالا بسیار خوب عمل کرده .از خدا بترس در روزی که هیچ فریاد رسی نیست (214282)
ناشناس آشنا
Romania
۱۳۹۳/۰۱/۰۹ ۱۶:۱۸
مگر انتقاد اثري داشت؟آن مؤمن خدا كه بين صلاتين وزير عوض ميكرد فقط بخاط انتقاد خودموني يواشكي.حالا ك تمام تريبونهاي رسمي و غير رسمي در مسير انتقام از مردم و كسانيست ك مانع طرح هاي شومشان شده .مگر نمي بيني تمام دشمنان اسلام و انقلاب را ول كرده اند و شب و روز ، بيت المال مسلمين را صرف حمله به دولتي ميكنند كه هنوز مستقر نشده تا مبادا موفق بشود و دست آنهاييكه متظاهر بودن رو شود (214302)
شریف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۹ ۱۶:۲۴
ههههه خیلی با مزه بود مطمئنی تو این مدت ایران بودی؟ (214304)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۹ ۱۸:۱۳
منصف باش چه مشکلاتی دولت جدید به وجودآورده که ما نمی دونیم؟ بنده خدا داره اشتباهات دولت قبلی رو اصلاح میکنه انصاف هم خوب چیزیه (214315)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۹ ۲۲:۰۳
اشتباهی مثبت دادم. واقعا بی انصافی هم حدی دارد. بعضی ها فرار به جلو میکنند تا همه چیزو وارونه جلوه بدن (214350)
ارسلان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۹ ۱۴:۳۳
باور کنید بلا و صدمه ای که در دولت های نهم و دهم بر سر اقتصاد فرهنگ و سیاست کشور وارد شد اگر دولتی اصلاح طلب چنین کاری می گرد افراطیون چنین افتضاحی را در تاریخ ثبت می کردند (214285)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۹ ۱۵:۰۱
یکی نیست به این افراطی ها بگه لااقل حرف رهبری رو گوش کنید که گفتند:
"دولت تازه سرکار اومده باید به دولت فرصت داد ، نقدها باید منصفانه باشد"
حالا افراطی ها از چپ . راست فقط میکوبند. (214290)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۹ ۲۰:۱۴
مگه افراطیون در سال 88 به دولت فرصت دادند ؟
حالا خوبه ما انتقاد می کنیم مثل شما شورش خیابانی نمی کنیم . (214327)
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۹ ۱۶:۴۰
نرخ واقعي دلار 1200 تومان بيشتر نيست و عامل اصلي افزايش نرخ تورم هم افزايش نرخ ارز از سال 90 تا به حال بوده است(بدليل فريبكاري هاي احمدي نژاد و دولتش ) بنابر اين دولت روحاني و تيم اقتصاديش تا زماني كه نرخ دلار را به 1200 تومان باز نگردانند هيچ كاري نكرده اند كه البته به نظر من هم روحاني فقط شعار داده تا راي بياورد .در ضمن اين حرفها هم كه ميگويند توليد و صادرات با دلار پايين ضربه ميخورد هم حرف مفت است و فقط بخاطر منافع شخصي مي باشد (214307)
اکبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۹ ۱۹:۴۶
تنها به این دولت یک انتقاد وارده: استفاده بیش از اندازه از نیروهای رقیب که در ستادهای دیگران حضور داشتند. و عدو استفاده از اضلاح طلبان در بدنه ساختار ی استانداریها (214324)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۹ ۲۳:۰۲
بابابهارهم که شده تریبون اقایون توروخدا نذارین اینااینجاهم عرض اندام کنن (214361)