به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۱۸ ساعت ۲۰:۰۷
کد مطلب : ۴۴۹۴۵۹
وزیر خارجه آمریکا:

فلسطینیان نباید برای ترک غزه تحت‌فشار باشند

فلسطینیان نباید برای ترک غزه تحت‌فشار باشند
گروه بین الملل: وزیر خارجه آمریکا، در دیدار با همتای قطری خود گفت: فلسطینی‌ها نباید برای ترک غزه تحت فشار قرار بگیرند و باید بتوانند با فراهم شدن شرایط به خانه و زندگی خود بازگردند.
آنتونی بلینکن با محکوم کردن بیانیه دو وزیر اسرائيل، که خواستار سکونت یافتن مردم غزه، خارج از این منطقه شده‌اند، تاکید کرد: «نباید آنها را برای ترک غزه تحت فشار گذاشت.»
وی درسفر خود به خاورمیانه برای کاهش تنش‌ها در منطقه و عدم گسترش جنگ به نقاط دیگر، به قطر رفته است.اظهارات او پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر کشته شدن ده‌ها نفر در یک اردوگاه پناهجویان در شمال غزه بیان می‌شود.در ویدیوهایی که از جبالیا منتشر شده اجساد، که بیشتر آنها را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند، در زیر آوارهای یک ساختمان دیده می‌شود.
بر اساس گزارش‌ها، بیش از ۶۰ فلسطینی در روز گذشته در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه کشته شده‌اند.
این اولین بار نیست که اردوگاه جبالیا از زمان آغاز جنگ در غزه که با حمله حماس در ۷ اکتبر به اسرائيل آغاز شد، هدف قرار می‌گیرد.
بزائل سموتریش، وزیر راست افراطی بازرگانی اسرائيل خواسته بود که «فلسطینیان غزه را ترک کنند و راه را برای اسرائيلی‌هایی باز کنند که می‌خواهند صحرا را شکوفا کنند.»
ایتامار بین-گویر، وزیر امنیت ملی این کشور هم  خواستار «ترغیب ساکنان غزه به مهاجرت» به عنوان راه‌حلی برای بحران فعلی شد.
حمله و محاصره غزه وارد چهارمین ماه خود شده است. بر اساس آمار مقامات تشکیلات غزه، که حماس آن را اداره می‌کند، بیش از ۲۲ هزار نفر، اغلب زن و کودک در حملات اسرائيل به غزه در این مدت کشته شده‌اند. دست کم ۱۱۳ نفر در تازه‌ترین بمباران اسرائيل در ۲۴ ساعت گذشته در غزه کشته شده‌اند.
دولت اسرائيل رسما می‌گوید مردم غزه در نهایت خواهند توانست به خانه‌های خود بازگردند اما هنوز برنامه‌ای درباره زمان و یا چگونگی این بازگشت ارائه نکرده است.
سفر بلینکن در میانه افزایش تنش‌ها در منطقه و نگرانی از گسترش خشونت‌ها انجام شده است.

 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها