به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۳:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب : ۶۹۹۳۱
معاون رییس جمهور در امور زنان خبر داد؛

سفر هیات واتیکان به ایران در آینده نزدیک

گروه جامعه: معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به سفر هیات واتیکان به کشورمان در آینده نزدیک گفت: ما در سفر به واتیکان از نخست وزیر این کشور و رییس شورای پاپی خانواده برای حضور در ایران دعوت کردیم و این دعوت به صورت کتبی و رسمی نیز انجام می‌شود. بدین ترتیب دست کم برای سفر هیات واتیکان به ایران سه تا چهارماه لازم است.
سفر هیات واتیکان به ایران در آینده نزدیک
شهیندخت مولاوردی گفت: با توجه به استقبالی که در واتیکان مشاهده کردیم و اشتیاق مقامات واتیکان برای تعاملات بیشتر به‌ویژه در حوزه تقویت کارکرد و بنیان خانواده و چالش‌های نگران‌کننده برای واتیکان که بسیار مشابه با چالش‌های جامعه ایران است، در آینده نزدیک هیاتی از واتیکان و شورای پاپی خانواده به ایران می آیند و مباحث مطرح شده در سفر واتیکان را پیگیری می‌کنیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده تاکیدکرد: سفر به واتیکان آغاز یک برنامه بود و به طور قطع با ادامه گفت وگوها می‌توانیم امیدوار باشیم که به اهداف مشترک و پیش‌بینی شده دست یابید. وی در ادامه گفت: بر اساس رسم این گونه تعاملات هر دیدی، بازدیدی دارد. بنابراین ما در طول سفر از نخست وزیر واتیکان و رییس شورای پاپی خانواده برای سفر به ایران دعوت کردیم تا وقت بیشتری برای گفت و گوها داشته و این افراد را با صاحبنظران حوزه خانواده کشورمان مرتبط و مسایل اساسی را بررسی کنیم تا بتوانیم به برنامه مشترک برسیم.

مولاوردی در پایان اظهارکرد: در حاشیه اجلاس آینده سازمان ملل و کمیسیون مقام زن و اجلاس جهانی فیلادلفیا که همزمان با روز جهانی خانواده بود، قرار است با مقامات واتیکان گفت و گو و برنامه‌ریزی‌های لازم را برای ادامه همکاری‌ها انجام دهیم.
مرجع : ایسنا