به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۰۱:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۵ ساعت ۱۹:۳۶
کد مطلب : ۲۸۶۶۸۴

هر آنچه درصبح روز پانزدهم المپیک گذشت

گروه ورزشی: روز پانزدهم مسابقات المپیک توکیو در حال سپری شدن است و رفته رفته تکلیف مدال های طلا، نقره و برنز رشته‌های تیمی روشن می‌شود.
هر آنچه درصبح روز پانزدهم المپیک گذشت
به گزارش "ورزش سه"، هر چقدر به روزهای پایانی المپیک توکیو نزدیک می شویم، رشته های تیمی نیز به پایان می رسد که در ادامه قصد داریم به مدال هایی که امروز در بخش تیمی اهدا شده به طور کامل بپردازیم:
 صبح امروز در ادامه روز پانزدهم پس از طلای دونده لهستانی در ماده 50 کیلومتر پیاده روی، در رشته های والیبال ساحلی زنان  ، هاکی روی چمن زنان، تنیس روی میز مردان ، پیاده روی زنان، دوچرخه سواری مردان، نفرات اول تا سوم مشخص شدند.
 
والیبال ساحلی زنان

تیم والیبال ساحلی زنان آمریکا قهرمان المپیک
 
 در این دیدار که 44 دقیقه به طول انجامید سوئیسی ها موفق شدند در دو سِت پیاپی با نتایج (21 بر 19 و 21 بر 15) لتونی را شکست دهند به مقام سوم و مدال برنز برسند. تیم ملی والیبال ساحلی آمریکا که از دو بازیکن بالای 30 سال به نامهای آپریل روس 39 ساله و آلیکس کلینمن 31 ساله موفق شد با نتایج (21 بر 15 و 21 و 16) بر استرالیا غلبه کند و روی سکوی نخست مسابقات المپیک بایستند و برای چهارمین بار امریکا را به قهرمانی المپیک در بخش زنان برسانند. لازم به ذکر است تیم زنان والیبال آمریکا نیز امروز موفق شد در سه ست متوالی صربستان را شکست دهد تا فینالیست المپیک شود.
 
هاکی روی چمن زنان
 در دیدار رده بندی هاکی روی چمن در بخش زنان نیز تیم ملی بریتانیا در یک دیدار نزدیک توانست تیم زنان هند را با نتیجه 4 بر 3 شکست دهد و به مدال برنز رقابت های المپیک دست پیدا کند. بریتانا در شرایطی در این دیدار به برتری رسید که هندی ها در پایان نیمه اول با نتیجه 3 بر 2 برنده این دیدار بودند، اما بریتانیا توانست در کوارتر سوم بازی را به تساوی 3 بر 3 برساند و در کوارتر چهارم کار را تمام کرد و به مدال برنز رسید.
 

 

 

اشک های هاکی بازان هند پس از شکست مقابل بریتانیا در دیدار رده‌بندی
  
پس از پایان این دیدار اشک و گریه زاری هاکی بازان هند بازیکنان تیم بریتانیا را مجبور کرد برای دقایقی به رقیبشان دلداری بدهند که از صحنه های جالب توجه مسابقات المپیک توکیو بود. گفتنی است تیم هاکی روی چمن مردان هند که زمانی حرف اول را طی ادوار گذشته در رشته هاکی روی چمن می زد، روز گذشته موفق شد پس از 41 سال با برتری در دیدار رده بندی، در المپیک به مدال برنز برسد. دیدار فینال این رشته دربخش زنان از 14:30 امروز (جمعه) بین دو تیم هلند و آرژانتین برگزارخواهد شد. در بخش مردان نیز تیم ملی هاکی روی چمن بلژیک برای اولین در تاریخ المپیک مدال طلای این رشته را از ان خود کرد.
 
تنیس روی میز مردان
  در رشته تنیس روی میز و در بخش تیمی مردان دو تیم کره جنوبی و ژاپن مقابل هم صف‌آرایی کردند که در این دیدار بسیار دیدنی ژاپنی‌های موفق شدند درمجموع با نتیجه 3 بر 1 کره را شکست دهند تا مدال برنز بخش تیمی مسابقات المپیک را به نام خودشان رقم بزنند. این بازی‌ها که به‌صورت 3 از 5 برگزار می‌شود، در اولین دیدار دو تیم به‌صورت دوبل به مصاف هم می‌روند و در 4 دیدار بعدی به‌صورت انفرادی برگزار می‌شود.
 

 ژاپن ابتدا در بخش انفرادی موفق شد با نتیجه 3 بر 1 با نتایج (11 بر 9، 11 بر 8، 13 بر 15، 11 بر 5) کره جنوبی را شکست دهد.
در بخش انفرادی ابتدا "هاریموتو" با نتایج (11 بر 7، 11 بر 8، 10 بر 12، 11 بر 7) "ووژین یانگ" از کره جنوبی را برد تا نتیجه کلی 2 بر صفر شود.
 

 در دیدار سوم "یونگسیک جیونگ" در سه گیم متوالی "کوکی نیوا" از ژاپن را با نتایج (11 بر 3، 11 بر 8، 11 بر 7) از پیش رو برداشت تا بازی به دیدار چهارم کشیده شود. در دیدار چهارم "یان میزوتانی" از ژاپن با غلبه بر "ووژین یان" توانست درمجموع ژاپن را به عدد 3 برساند تا مدال برنز بخش تیمی مردان به میزبان المپیک تعلق بگیرد. "میزوتانی" در سه گیم متوالی با نتایج (14 بر 12، 11 بر 9، 11 بر 8) حریف کره‌ای را شکست داد.
 

 

ژاپن با غلبه بر کره جنوبی به مدال برنز  تیمی تنیس روی میز المپیک دست یافت
   
20 کیلومتر پیاده‌روی زنان:
در رشته 20 کیلومتر پیاده‌روی زنان که در "پارک ساپوروادوری" بین 58 دونده برگزار شد بازهم یک ایتالیایی به نام "آنتونلا پالمیسانو" با ثبت زمان (1:29:12) به مدال طلای این ماده رسید و پس از او "لورنا آرسناس" از کشور کلمبیا با رکورد (1:29:37) و "لی هو" 34 ساله بازمان (1:29:57) به ترتیب به مدال نقره و برنز این ماده دست یافتند.
 

 

آنتونلا پالمیسانو در  ۲۰ کیلومتر پیاده روی زنان  به مدال طلا رسید
 
این چهارمین طلای ایتالیا در مسابقات دوومیدانی المپیک توکیو است. پیش‌ازاین ایتالیا در مواد (100 متر مردان، پرش ارتفاع مردان،200 کیلومتر پیاده‌روی مردان به‌عنوان طلا رسیدند. این درحالی‌که است که رکورددار این رشته "لاشمانوا"از کشور روسیه است که توانست با رکورد (1:25:02) در المپیک لندن طلای این ماده را از آن خود کند. در این دسته 5 دونده به خط پایان نرسیدند و از دور رقابت کنار گذاشته شدند.
 
 دوچرخه‌سواری زنان
 در رشته دوچرخه‌سواری داخل سالن (madison) امروز تیم دوچرخه‌سواری بریتانیا به مدال طلای ماده 3000 متر رسید و پس از بریتانیا کشورهای دانمارک و  روسیه به ترتیب مدال نقره و برنز این ماده را به دست آوردند.
 

تیم دوچرخه سواری زنان بریتانیا بالاتر از دانمارک و روسیه به مدال طلا رسید
 
 بریتانیا با 78 امتیاز ( 58 +20)  ، دانمارک 35 امتیاز (15+20) و روسیه 26 امتیاز (6+20)  به ترتیب در جایگاه اول ، دوم و سوم ایستادند.
 این در حالی است که رشته دوچرخه سواری در 5 ماده همچنان در سالن "ایزو ولودروم" در جریان است.

طلای سنگین وزن از دست پتریاشویلی لیز خورد!
.....

کشتی گیر آمریکایی در فاصله کمتر از یک ثانیه به پایان با خاک کردن رقیب گرجستانی طلای سنگین وزن کشتی آزاد را به نام خود کرد.
به گزارش "ورزش سه"، در فینال وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد المپیک توکیو گنو پتریاشویلی از گرجستان که امیرحسین زارع را شکست داده بود، برابر گیبل استیوسون از آمریکا قرار گرفت. این کشتی گیر آمریکایی با شکست دادن طاها آکگول، قهرمان المپیک ریو شگفتی سازی کرده بود و در فینال هم از پتریاشویلی چهار امتیاز پیش افتاد.
 

پتریاشویلی که در کشتی با زارع هم نشان داده بود در یکی، دو دقیقه پایانی موتور خود را روشن می کند، بعد از ثبت نتیجه 5 بر 2 به سود رقیب، در فاصله کوتاهی تا پایان کشتی، کشتی گیر آمریکایی را در خاک نشاند و با اجرای دو بارانداز 8 بر 5 پیش افتاد.
  
غول گرجستانی که سعی در کنترل کشتی داشت و با فاصله سه امتیازی به وجود آمده خیالش هم تا حدودی از کسب مدال طلا راحت بود، با زیرگیری های مصلحتی سعی می کرد ثانیه های پایانی را هم بگذراند، اما در فاصله 11 ثانیه مانده به پایان یک بار خاک شد. او علاقه ای نداشت از جای خود بلند شود، اما گیبل استیوسون بعد از کسب این دو امتیاز و رسیدن به یک امتیازی پتریاشویلی از جای خود بلند شد.
تنها 6 ثانیه به پایان کشتی مانده بود که داور بار دیگر در سوت خود دمید. کشتی گیر آمریکایی که امید خود را از دست نداده بود، دور پتریاشویلی آنقدر چرخید تا به پشت او رفت و در فاصله کمتر از یک ثانیه مانده به پایان کشتی او را خاک کرد و امتیاز نهم و برتری را هم گرفت!
برچسب ها: المپیک 2020 توکیو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها