به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۶:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۷ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب : ۲۸۷۰۸۲

حج عمره برای همه زائران از سر گرفته می‌شود

حج عمره برای همه زائران از سر گرفته می‌شود
گروه بین الملل: عربستان سعودی با پذیرش زائران خارجی که در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند، حج عمره را آغاز می‌کند.
 مقامات از فردا (دوشنبه ۱۸ مرداد)، یک سال و نیم پس از بستن مرزهای این کشور به دلیل همه گیری ویروس کووید۱۹، درخواست‌های سفر به این کشور را دریافت می‌کنند.
مقامات وزارت حج و عمره از فردا "به تدریج درخواست عمره از کشورهای مختلف جهان را بررسی می‌کنند." و هر زائر خارجی که قصد ورود به عربستان را دارد باید واکسن مورد تایید این کشور را زده باشد و با قرنطینه هم موافق باشد.عربستان در پی شیوع کرونا ورود زائران خارجی را منع کرده بود.حج عمره اختیاری است و می‌تواند در هر زمان از سال انجام شود.
اگرچه عمره هم برخی از مهمترین آئین و مراسم حج را شامل می‌شود، اما این مراسم کوتاه‌تر و تعداد زائران آن هم معمولا کمتر است.همه گیری کرونا، بر انجام مراسم عمره و حج تمتع که یکی از منابع اصلی درآمدزایی عربستان است، به شدت تاثیر گذاشت. تا قبل از شیوع کووید، درآمد سالانه این کشور از انجام این مناسک حدود ۱۲ میلیارد دلار برآورد شده بود.اکتبر سال گذشته عربستان پس از هفت ماه اجازه برگزاری حج عمره را صادر کرد، که باز هم تنها شامل اتباع عربستان و خارجی‌های ساکن در این کشور می‌شد. براساس اعلام عربستان در این مراسم مردم موظف بودند تا از ماسک استفاده کرده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.مراسم حج تمتع سال گذشته هم تنها به شهروندان و ساکنان عربستان محدود شد.
براساس اعلام وزارت حج و عمره تنها به افراد ۱۸ تا ۶۵ سال که واکسینه شده بودند و بیماری‌های مزمن نداشتند، اجازه شرکت در مراسم حج تمتع داده شد. تعداد شرکت کنندگان هم در این مراسم محدود اعلام شد.برخی کشورها هم سال گذشته پیش از مراسم حج اعلام کرده بودند که اجازه حضور حجاج کشورشان را نخواهند داد.بطور معمول و قبل از شیوع کرونا، همه ساله بیش از دو میلیون زائر مسلمان از سراسر جهان در مراسم حج شرکت می‌کردند.


 
برچسب ها: عربستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها