به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۳۱۰۵۹۵
مهم‌ترین ابزار ایلان ماسک

ایلان ماسک چگونه بر بازار ارزهای دیجیتال تاثیر می‌گذارد؟

ایلان ماسک چگونه بر بازار ارزهای دیجیتال تاثیر می‌گذارد؟
گروه اقتصادی: ایلان ماسک در سال ۲۰۲۱ به یکی از تاثیرگذارترین افراد در بازار رمزارزها تبدیل شد و توئیت‌های جنجالی این فرد تاثیر زیادی بر بازار رمزارزها و از جمله ارز دیجیتال دوج‌کوین داشت.

قدرت ایلان ماسک
مدیرعامل تسلا در پروژه‌های زیادی در بازار رمزارزها نقش داشت. برخی از این پروژه‌ها موفقیت‌آمیز بود و به نظر می‌رسد سایر پروژه‌ها هم آینده درخشانی دارند.او به دلیل محبوبیت زیاد در رسانه‌های اجتماعی موج‌های زیادی در بازار رمزارزها به راه انداخت و بسیاری عقیده دارند بزرگ‌ترین دلیل موفقیت دوج‌کوین حمایت ایلان ماسک از این ارز بود.توئیت‌های ماسک همیشه بر روش سرمایه‌گذاری مردم تاثیر زیادی داشت و باعث پامپ‌ها شدید در ارزهای دیجیتال دوج‌کوین و شیبا شد.

رابطه ایلان ماسک و دوج‌کوین
به نظر می‌رسد ماسک اولین بار در سال ۲۰۱۹ علاقه خود را به دوج‌کوین نشان داد و گفت: دوج‌کوین ممکن است ارز دیجیتال مورد علاقه من باشد و این ارز خیلی جالب است.بعد از توئیت قیمت دوج‌کوین از ۰/۰۰۲ دلار در روز یکم آوریل به ۰/۰۰۴ دلار در ۴ آوریل رسید.ایلان ماسک به توئیت کردن در مورد دوج‌کوین ادامه داد و افراد مشهوری مانند اسنوپ داگ و مارک کوبان را با خود همراه کرد و قیمت دوج‌کوین حتی به ۷۰ سنت هم رسید.

مهم‌ترین ابزار ایلان ماسک
بسیاری از کارشناسان و مردم ایلان ماسک را مقصر ریزش ۲۰ درصدی بیت‌کوین می‌دانند.ماسک تهدیدات ناشی از استخراج بیت‌کوین را بهانه کرد و پرداخت‌های تسلا با بیت‌کوین را متوقف کرد.حتی برخی از سرمایه‌گذاران ماسک را به دستکاری بازار رمزارزها متهم می‌کنند و این اتهام انقدرها هم بی اساس نیست.

اما سوال اینجاست که ایلان ماسک چگونه بر بازار رمزارزها تاثیر می‌گذارد؟
مهم‌ترین ابزار ایلان ماسک رسانه‌های اجتماعی است. ایلان ماسک به درستی این نظریه را که رسانه‌های اجتماعی می‌توانند بر ابعاد زیادی از زندگی مردم تاثیر بگذارند ثابت کرد.برخی عقیده دارند تاثیر ایلان ماسک بر بازار رمزارزها احتمالا شانسی بود اما اگر در طول زمان به توئیت‌های ایلان ماسک و واکنش بازار به این توئیت‌ها نگاه کنید می‌توانید تاثیر مشهود این فرد بر بازار رمزارزها را درک کنید.
مرجع : تجارت نیوز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها