به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۰۸ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : ۳۱۳۲۳۲

رهبر تشکیلات خودگردان به اسرائیل رفت

رهبر تشکیلات خودگردان به اسرائیل رفت
گروه بین الملل: محمود عباس، رهبر تشکیلات خودگردان فلسطین، برای اولین بار در یک دهه اخیر به اسرائیل سفر کرد.
او در این سفر برای تقویت روابط اقتصادی و امنیتی، با بنی گانتز وزیر دفاع اسرائیل دیدار کرد.حسین الشیخ مقام ارشد فلسطینی گفت که آنها در مورد اهمیت ایجاد فضایی گفتگو کرده‌اند که می‌تواند راه حلی سیاسی برای مناقشه اسرائیل و فلسطین پیدا کند.بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل که در خانه‌اش میزبان مذاکرات بود، بر اهمیت افزایش همکاری امنیتی تاکید کرده است.
این دو مقام مسئول قبلا حدود چهار ماه پیش در کرانه باختری که تحت تسلط تشکیلات خودگردان است با هم ملاقات کرده بودند.
 بنی گانتز در توئیتی گفت: "ما در مورد اجرای اقدامات اقتصادی و غیرنظامی بحث کردیم. تاکید ما بر رفاه اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها بود، بر اهمیت تعمیق هماهنگی‌های امنیتی و مقابله با ترور و خشونت".حماس این مذاکرات محمود عباس و بنی گانتز را محکوم کرده است. حماس پیشتر نیز هشدار داده بود که دیدار جدید "شکاف سیاسی بین فلسطینی‌ها را عمیق تر می کند".
آخرین دور مذاکرات صلح در سال ۲۰۱۴ شکست خورد.از زمان تشکیل دولت جدید اسرائیل در ماه ژوئن و با وجود گفت‌وگوهایی در بالاترین سطح، کارشناسان افق روشنی برای صلح دو طرف قائل نیستند. به ویژه آنکه نفتالی بنت، نخست وزیر دولت ائتلافی اسرائیل مخالف تشکیل کشور فلسطین است.تشکیلات خودگردان فلسطینی در کرانه غربی در برقراری امنیت با اسرائیل همکاری می‌کند.فلسطینیان سال‌هاست خواستار تشکیل کشوری مستقل در کرانه غربی و غزه هستند؛ کشوری که بیت‌المقدس شرقی پایتخت آن باشد. اسرائیل این مناطق را در جنگ ۱۹۶۷ تصرف کرد. اکنون اسکان اسرائیلی‌ها در مناطق اشغالی مانعی عظیم در راه رسیدن به توافق صلح است.
علاوه بر این، اسراییل بیت‌المقدس را "پایتخت ازلی و یکپارچه" خود می‌داند.
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها