به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۳ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۳۳۰۹۶۴

برنامه جدید اسرائیل در صورت احیای برجام

برنامه جدید  اسرائیل در صورت احیای برجام
گروه بین الملل: وزیر دفاع اسرائیل  گفت که در صورت احیای برجام، کشورش در صدد تشکیل یک «ائتلاف اطلاعاتی» برخواهد آمد تا نقض تعهدات ایران را رصد کند.بنی گانتز همچنین گفت که اگر سوریه بخواهد دوباره عضوی از اتحادیه عرب باشد، «باید با ایران و تروریسمی که ایران در سوریه رواج می‌دهد، قطع رابطه نظامی کند». گانتز گفت اگر توافق تازه‌ای برای احیای برجام بدست آید، تلاش اسرائیل افزایش همکاری از طریق شکل دادن یک ائتلاف اطلاعاتی برای گزارش نقض تعهدات ایران خواهد بود.او به آمریکا به عنوان شریک «ائتلاف اطلاعاتی» جهت رصد اقدامات ایران اشاره کرد و گفت «ممکن است این امر شامل جنبه‌های دفاع هوایی نیز باشد».به گفته ژنرال گانتز، شرایط پس از توافق احتمالی میان آمریکا و ایران به نسبت امروز «کاملا متفاوت» خواهد بود زیرا چنین توافقی «پول زیادی را در اختیار ایران قرار خواهد داد».وی افزود که دستیابی ایران به منابع سرشار مالی، «بر ثبات منطقه تاثیر منفی خواهد داشت».
او اظهار داشت که ایران با ادامه غنی‌سازی اورانیوم به نقطه‌ای رسیده که اگر تنها اراده کند، می‌تواند در سطح ۹۰ درصد نیز غنی‌سازی کند و از این نظر، خوب است که توافقی در این مورد به دست آید اما اگر توافق خوبی حاصل نشود، باید ایرانی‌ها را به عقب برگرداند و اکنون زمان اجرای فوری طرح جایگزین است.
 گانتز طرح جایگزین علیه ایران را نیز مجموعه‌ای از فشارهای اقتصادی، همکاری اطلاعاتی، فشار دیپلماتیک، نمایش قدرت و اقدامات ضدتروریستی در منطقه توصیف کرد.

 
برچسب ها: اسرائیل
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها