به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۰۹ ساعت ۱۹:۲۵
کد مطلب : ۳۵۵۵۷۴

پایان دوره تصدی میچل باچله در سازمان ملل

پایان دوره تصدی میچل باچله در سازمان ملل
گروه بین الملل:سخنگوی دبیرکل اعلام کرد، میچل باچله، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل دوره تصدی‌اش  پایان می‌یابد و معاونش به طور موقت جایگزین وی خواهد شد تا زمانی که فردی به عنوان کمیسیونر جدید تعیین شود.
استفان دوجاریک،  گفت: چهارشنبه آخرین روز کاری میچل باچله است. من انتظار ندارم همان روز اطلاعیه‌ای در مورد جانشین او صادر شود.
وی افزود: تا زمانی که جانشین باچله تعیین شود، ندا یوسف آل نشیف، که یکی از معاونین کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل است از اول سپتامبر به طور موقت جایگزین او و به عنوان افسر مسئول خدمت خواهد کرد.
دوجاریک درباره تاریخ احتمالی که گوترش کمیسیونر جدید را اعلام کند، گفت: نمی‌توانم پیش‌بینی کنم که چه رخ خواهد داد. ما در تلاشیم تا هر چه زودتر این کار را انجام دهیم.
فردی که توسط گوترش تعیین شود، باید سپس توسط مجمع عمومی سازمان ملل تایید شود.
میچل باچله اول سپتامبر سال 2018 میلادی به عنوان کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل منصوب شد و در ژوئن سال جاری میلادی اعلام کرد که قصد ندارد برای دومین دوره برای این پست نامزد شود و می‌خواهد وقتش را در کشورش و با خانواده‌اش بگذراند.
میچل باچله، رئیس جمهور سابق شیلی در ماه‌های اخیر از سوی آمریکا و همچنین سازمان‌های غیردولتی بزرگ به خاطر عدم قاطعیت در برابر نقض‌های حقوق بشری ادعا شده در چین مورد انتقاد قرار گرفه بود. برخی وی را متهم کرده‌اند که بیشتر از آن که به عنوان مدافع حقوق بشر عمل کند، به عنوان یک دیپلمات عمل کرده است.
برچسب ها: سازمان ملل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها