به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۰ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب : ۴۶۰۱۳۲

انتقاد شدید جو بایدن از عملکرد نتانیاهو

انتقاد شدید جو بایدن از عملکرد نتانیاهو
گروه بین الملل:  رئیس جمهور آمریکا در سخنان تازه خود به صراحت از عملکرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل انتقاد کرد و گفت نوع برخورد آقای نتانیاهو با جنگ در غزه به «اسرائیل آسیب می‌رساند».
جو بایدن که با شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی آمریکا گفتگو می‌کرد گفته است رویکرد نخست وزیر اسرائیل در جنگ علیه حماس در غزه بیش از آنکه کمک کند به اسرائیل آسیب رسانده است.
او گفت که بنیامین نتانیاهو حق دارد حماس را تعقیب کند، اما باید به از دست رفتن جان بی‌گناهان فلسطینی توجه بیشتری داشته باشد.
وی همچنین گفت که حمله به رفح برای آمریکا قابل قبول نیست، با این حال تاکید کرد ایالات متحده از اسرائیل همچنان حمایت و دفاع خواهد کرد و آن را حیاتی خواند.
او گفت که برای اقدامات اسرائیل «خط قرمز» تعیین نخواهد کرد.
رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت که از تلاش برای آتش بس احتمالی قبل از ماه رمضان که در شرف آغاز است، دست نمی‌کشد.
وی در بخشی همچنین گفت که اولویت، رساندن کمک به فلسطینی‌هاست و در خصوص کشته‌شدن چندین نفر بر اثر باز نشدن چتر کمک‌های هوایی گفت که «این اتفاق نباید تکرار شود».
دفاع و حمایت آمریکا از اسرائیل در طول جنگ غزه با انتقادهای شدیدی در سراسر دنیا روبرو شده است از جمله جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا، اخیرا در انتقادی تند از جو بایدن خواست سلاح کمتری به اسرائیل بدهد و گفت: «نتانیاهو به حرف کسی گوش نمی‌کند و می‌خواهد مردم را از غزه بیرون ببرد، اما به کجا؟ به کره ماه؟»
ساخت اسکله موقت برای کمک رسانی
 ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است که یک کشتی ارتش این کشور موسوم به ژنرال فرانک بسون از پایگاهی در ویرجینیا راهی شرق مدیترانه شده تا امدادرسانی به مردم غزه را تسهیل کند.
بر اساس بیانیه این ستاد، بسون، که یک کشتی پشتیبانی لجستیک است «کمتر از ۳۶ ساعت بعد از اعلام خبر طرح رئیس جمهوری این کشور برای ساخت یک اسکله موقت در غزه» راهی این منطقه شده است.
دو روز پیش جو بایدن رئيس جمهوری آمریکا در سخنرانی سالانه خود برای کنگره آمریکا برنامه خود را برای ساخت یک اسکله موقت در غزه با هدف افزایش کمک‌های بشردوستانه به این منطقه اعلام کرد.
آمریکا امیدوار است این اسکله میزان کمک‌های بشردوستانه ارسالی به این باریکه را به «بیش از صدها کامیون در روز» افزایش می‌دهد.
گفته شده ساخت این بندر موقت توسط ارتش آمریکا «چند هفته» طول خواهد کشید اما به معنی حضور نیروهای آمریکایی در این منطقه نخواهد بود.
ساخت جاده در عرض غزه توسط اسرائیل
ارتش این کشور  گفته است ساخت این جاده برای تسهیل جابجایی نیروها و تجهیزات و «مستحکم کردن جایگاه عملیاتی» آن بوده است.
اما برخی کارشناسان نگرانند که این جاده به عنوان یک حائل به کار رود و مانع بازگشتن فلسطینیان به خانه‌هایشان در شمال غزه شود.
عده‌ای دیگر می‌گویند به نظر می‌رسد این جاده بخشی از برنامه اسرائيل برای ماندن در غزه بعد از پایان جنگ باشد.
بنیامین نتانیاهو،‌ نخست وزیر اسرائيل در ماه فوریه چشم‌انداز خود را برای بعد از جنگ غزه ترسیم کرد. آینده‌ای که در ان اسرائيل امنیت غزه را به طور نامحدود در کنترل خود خواهد داشت.
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها